Citat:
Ursprungligen postat av
Stalinfuhrer
Jag håller mig till ämnet, det var bland annat tack vare mina råd som jag fick dig att inte slösa bort en massa vallmo genom att hålla på och snitta vallmo som du redan hade plockat och låtit börja torka. Vilken tacksamhet!
Jag sa att jag visst hade missförstått dig först och bad sedan om ursäkt, sen ska du hålla på och flippa ur på mig långt senare och även hålla på och ta åt dig när jag gör frörekommendationer och för att jag har ett bra ordförråd.
Att du har hållt på i flera år och i år misslyckades totalt i år pga val av sort säger ju väldigt mycket om din låga intelligenskvot, lär dig att visa lite mer ödmjukhet istället när någon ger råd istället för att ta åt dig det personligen. Lär dig att acceptera att du är en idiot som behöver hjälp och råd från andra!
Eftersom du uppenbarligen förmodligen lider av psykosproblematik(och därav kan hallucinera om potensen) och lågt IQ så kan inte folk ta dina påståenden om att vallmorötter innehåller mycket opium på allvar utan källa. Vad jag har sett och mina källor som jag har länkat till i tråden visar är att rötterna inte innehåller något av värde.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen i tråden: Billigaste och mest potenta vallmo får man från vanliga frön avsedda för livsmedelskonsumtion i butiken, då dessa sorter är framtagna för att vara större(med högre morfinkoncentration) och ge både mer morfin och frön än vanliga trädgårdssorter.
Det finns alltså INGEN anledning till att inte köra på med vanliga vallmofrön från butiken om det är opium och morfinhalten/potensen man bryr sig om. Att odla trädgårdssorter är i så fall mer för variation och/eller att man tycker det är fint. Men det finns även en hel del fina brödsorter(morfinsorter) som används utomlands som man kan variera med om man kan få tag på fröna.
Det tar mig emot att hjälpa otacksamma idioter som Motorola80 men det finns ju såklart andra människor som läser här som kan ta sig till dessa råden.

Jo, det är lätt att sitta bakom en skärm och kalla mej att jag har hallisar, lågt IQ mm mm, det får mej att vara 100% säker på att du är veta bäst nörd som gick med böjd nacke i skolan och sen försöker spela allan ballan på nätet!
Du vet ingenting om mej, jag odlar för jag tycker det är en hobby, om jag vill testa mej fram på mitt sätt så gör jag det och det har definitivt inget med IQ att göra! Vet du ens hur ett IQtest fungerar utan att googla på det!
Gamla mobboffer och misslyckade nördar som dej kan ju faktist vara duktiga på sina områden, du har gett mej råd absolut. Men det du inte förstår är att jag har detta som en liten rolig sak, jag har barn att sköta, bil, en schäfer. , ett jobb! Så jag är med i tråden pga att kolla hur andra gör för det har vart för lite av den saken.
Aja, det finns alltid såna som du, måste ut och hävda sej och hittar sitt lilla privatområde där du får vara kung för en stund!
Ska vi hålla oss till ämnet eller ska du ha lite mer uppmärksamhet?
En fråga har jag faktist!
Ge mej ett råd om absolut bästa papaver somniferum frön jag kan köpa till nästa års vallmo?