2020-07-16, 10:57
Medlem
majxstros avatar
Min vän har kokat en sats i vatten som gav ungefär två liter, om än lite för tidigt då kapslarna mer eller mindre precis släppt kronbladen vid det tillfället.
Efter ungefär en liter så började denne känna av att det smög sig på och det började klia lite lätt.
Personen blev gladare, mer framåt som person och kände av en liten smärtstillande effekt men inte så mycket mer än så.
Detta var väl ca 10-20 mindre plantor av Papaver somniferum som användes.
Kokades på mellanlåg temperatur i ca 40 minuter.

Nu så har denne person väntat någon vecka till och kapslarna har växt sig rejäla och fina.
Denne funderar på att vänta några dagar till innan det blir skörd av alla Vallmon och ner i en kastrull för att koka en rejäl doning med te!

Förövrigt så funkar lemonad eller flädersaft väldigt bra till att neutralisera den bittra smaken av växterna, frön och saften inuti kapslar och stam!
Citera
2020-07-27, 02:46
Medlem
ja mina blommar nu,blev en 15 plantor ca,bra höga nästan en meter.ska skörda om en vecka och göra ett kok på hela skiten och göra extrakt.har även sått hen and chicken för en vecka sen,ska visst gå att så till slutet på juli enligt han jag köpte av,återkommer med rapport och bilder på det
Citera
2020-08-01, 16:58
Medlem
skördat och klart,koka te på alltihop o kände inte ett smack,måste köpt papaver av dålig sort,har sått hen and chicken som är äkta nu,har redan grott och hinner nog bli färdiga i år.
alltid lär man sig nåt nytt iallafall
Citera
2020-08-02, 21:23
Medlem
xantranxs avatar
Tips på lampa vid odling inomhus? HPS?, Full spektrum?.. får ej bli för varmt.. om jag har läst rätt.
Mvh
Citera
2020-08-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alarmisten
skördat och klart,koka te på alltihop o kände inte ett smack,måste köpt papaver av dålig sort,har sått hen and chicken som är äkta nu,har redan grott och hinner nog bli färdiga i år.

jag kokade 10st medelsmå för ett tag sen och kände inte något märkvärdigt heller, men som tur va så har jag en senare odling kvar
som närmar sig 20+ dom tänker jag torka och blötlägga i sprit ett tag, tror att det kommer att fungera bättre än att koka thé
Citera
2020-08-04, 19:15
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alarmisten

Min vän körde Danish flag samt Santa Maria vallmofrön.
Senaste skörden var väl ca 40 st klippta 10 cm från knoppen och även roten följde med i kokandet.
Enligt dennes utsago så svängde det på som bara den och denne person såg heller inte "nykter" ut längre.
Det mixades i en hushållsmixer och kokades sedan i ca 10 minuter på maxtemp och sen låg värme i 20 till i ca 500ml vatten.
Personen i fråga kände av effekt redan efter ca 150ml vatten och orkade aldrig dricka upp alltihop pga det svängde för hårt.

Så nog fungerar dem allt
Citera
2020-08-07, 15:00
Medlem
Tjena! Ska låta mina dra i "mat och bak"-glycerin ett par veckor. Sedan destillerar jag sprit och gör en tinktur på x antal gram sativa. Ska förmodligen låta den stå i solen i genomskinlig burk för att få bort klorofyllet, och därefter hetta upp den till 80 grader så det mesta av alkoholen dunstar. 82 grader är tydligen optimalt för cannabis-tinktur enligt vad jag förstått.

Sen blandar jag extraktet med vallmotinkturen (egentligen heter det inte tinktur när man använder glycerin men vet inte vad jag annars ska använda för ord.)

Tror man blir asskön på blandningen =)
Senast redigerad av filterman 2020-08-07 kl. 15:22.
Citera
2020-08-10, 18:16
Medlem
Greenwhites avatar
Var precis ute och kollade ett ställe där jag spred ut ca 10-15 k frön tidigare I sommar, jag bara spred fröna rätt på backen på ett ställe med bar jord, var dock bara fyra st som tog sig tyvärr, men det såg ut att vara lagom tid för skörd för alla löven på kapslarna var borta. Så nu har jag precis sugit i mig en kopp te jag gjort på dom nästa år blir det nog att förvegga så man får sig lite fler kapslar
Citera
2020-08-11, 19:48
Medlem
LordDogs avatar
Jag skördade 50 kapslar idag och slickade i mig den vita mjölken (klippte 5cm ner på skaftet) på varenda stjälk, blev klart gladare under skörden
Citera
2020-08-12, 01:52
Medlem
Greenwhites avatar
Även jag smakade på lite saft från en stjälk, ingen höjdar smak direkt trodde folk överdrev ang smaken tittade även till fältet igen och hittade fem plantor till som hade tagit sig
Citera
2020-08-27, 07:50
Medlem
Greenwhites avatar
Har en planta kvar ute som ännu inte blommat ut, tror ni den kommer hinna klart innan vi får för kallt väder ute? https://imgshare.io/images/2020/08/26/pop.jpg
Citera
2020-08-29, 21:12
Avslutad
Somniferum

Rätt säker på att jag har plockat kapslar av Papaver Somniferum hos morsan. Lila blommor. Hur kan jag extrahera max "opium" från kapslarna? Lösa i vatten eller olja? Har inte tid/ork att snitta kapslarna och få ut rå-opium gegga. Värt att spara fröna?

Har försökt flumma på dessa förut (blev mest trött) och fuckat ett urinprov, så jag tror att dessa kan vara potenta.

Bild på pods.
Senast redigerad av löktårta 2020-08-29 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in