Citat:
Ursprungligen postat av
Stalinfuhrer
Tanken är att man ska snitta dem medans de fortfarande står i marken.. det blir en helt annan sak om man skördar/klipper av dem så som du har gjort då det inre trycket i växten minskar kraftigt vilket betyder att inte lika mycket vätska och opium kan sippra ut vid snitt, speciellt desto mer växtmaterialet torkar. Rekommenderar istället att du gör ihopkok på dessa eller gör tinktur/extraktion med alkohol, annars kommer du slösa bort extremt mycket potential som förblir kvar i växten oextraherad.
Ett annat sätt är att bara göra te på kapslar och stjälken som du dricker/konsumerar allt eftersom vid behov. Torkad vallmo håller otroligt länge och det är inte heller olagligt att inneha torkat växtmaterial så länge det inte prepareras till något som är avsett för konsumtion. På detta sätt kommer du slösa bort minst opium/morfin och få mest "bang for the buck" av det du har samlat ihop. Men som sagt att snitta kapslar som du har redan plockat = extremt stort slöseri på opium/morfin.
Så om du bara är ute efter att bli hög/ruseffekt rekommenderar jag att du istället gör te på kapslar och stjälkar. Mal ner dem/kör i mixer och koka upp vatten som du sen låter stå och dra med växtmaterialet i, sen silar du om du så vill och dricker i den takt du känner för. Citronjuice och lågt ph i vattnet hjälper att extrahera mer alkaloider ur växtmaterialet.
Edit: Jag såg också din tråd som hamnade i papperskorgen nu. Det står att du har växtmaterialet redan liggandes på tork sedan ett tag så.. det vore 100% slöseri att försöka ge sig på att snitta dessa nu. Om du enbart är ute efter knarkeffekt så gör te istället vid det här laget. Vad du kan få ut ur det du har plockat vid det här laget är bara en bråkdel av det du kan få ut med andra metoder.
Och hoppas att du skiter ner dig rejält med sprutande vattenfallsdiarré under avtändningen sen för att du snor andras växter och förstör dessa trädgårdar och odlingsprojekt!!

OK!
Tack så mycket för dessa råd, faktist de bästa råd jag fått under åratal , har ändå några år med erfarenheter av just papaver somniferum så det är egentligen bara en enda sak jag inte har förstått ännu!
"Tinktur/extraktion med alkohol"??
Kan du eller någon förklara hur jag gör det och vad för alkohol jag skall använda?
Efter det så kommer jag lämna alla rapporter jag kan ang mitt projekt med Opium som är ett av årets höjdpunkter!
Sen sist!! Lyssna här, jag har ett ganska enkelt sommarhus på landet, som jag skaffade för att kunna komma bort från stan ett tag och umgås lite mer naturnära med min dotter de veckor hon är hos mej!
Mina grannar som jag kallar eldsjälar har GETT mej dessa här kapslar mot att jag verkligen kommer lyckas. Fattar inte vartifrån du påstår jag vart i nåns trädgård och förstört. Vafan skulle jag göra det för, o härute så känner vi varandra allihop som bor!
Och NEJ, jag knarkar el vad folk säger inte när jag har min dotter heller!
Dra inte massa slutsatser bara för att andra kanske beter sej på detta vis i sverige idag!
Till skillnad mot vad jag blev uppfostrad till!
// MVH M80