2019-08-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
"Killarna på Flashback" kanske faktiskt vet mycket mer om vad som händer i verkligheten, än vad de kommunistiska parasiterna som pajasparaderar i din statliga TV-ruta. Tänk på det!

Bara svammel om känslor igen. Och dessa experter och näringslivsfolk har mycket mera erfarenhet och kunskap än några forumkillar som svamlar om deras känslor om Brexit.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är förbjudet för EU-länder att teckna egna handelsavtal. Allt måste ske av EU. Direkt efter utträdet blir UK fri att teckna avtal med vilket land som helst. (Utom EU-länder som alltså är låsta.) UK har naturligtvis planerat hur de livsmedel de behöver skall importeras. Men den planeringen är inget massmedia prioriterar. Det är vad jag tror.

Massmedia älskar EU. Hade det skett någon hamstring av livsmedel hade vi fått se köerna. Vi får se om några produkter kommer att hamstras.

Handelsavtal kommer ta flera år att förhandla fram. Så varken det med USA eller något annat nytt handelsavtal kommer att förhindra matbrist. Och enligt experter och näringslivet har inte den brittiska regeringen planerat tillräckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Eftersom du själv är en gammal slyna och inte kan leta själv så:
https://fullfact.org/economy/uk-us-trading-and-investment/
(Mr Trump also said that the UK was the USA’s largest European export market. That’s correct. In 2018 exports to the UK made up almost 6% of all US exports, putting it behind Canada, Mexico and China, but ahead of all other countries the US exports to (including those in Europe).

Du länkar till ett handelsavtal som knappast kommer bli klart innan året är slut. Det kommer inte att rädda Brexit.

Citat:
Jag finner det självklart att UK måste ha planerat hur man försörjer landet med väsentliga produkter efter Brexit.

Här är en sida som dök upp av en tillfällighet.

https://www.gov.uk/prepare-import-to-uk-after-brexit

Jag håller med om att det måste vara en självklarhet. Det som är det bisarra är att det inte just är det. Då näringslivet går ut med att det kommer bli brist på mat och annat så är det knappast ett bra betyg på förberedelserna.

Och bara för att det finns information och system för att underlätta vid Brexit så betyder det inte att de fungerar. Settled status som exempel har haft en del problem och är långt ifrån tillgängligt för alla. Dessutom respekteras inte settled status heller för de som ansöker om Universal Credit. När väl gränserna stängs så kommer det bli köer, kaos och stopp vid portarna för leveransen av varor.
Citera
2019-08-10, 16:09
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Bara svammel om känslor igen. Och dessa experter och näringslivsfolk har mycket mera erfarenhet och kunskap än några forumkillar som svamlar om deras känslor om Brexit.
Näe, det har de inte!
Beviset levereras under november månad när Brexit genomförs utan avtal, och utan matbrist i Storbritannien och med ökad tillväxt för Storbritannien och samtidigt lägre tillväxt för rest-EU. Detta är de fakta jag levererar som bevis.
Citera
2019-08-10, 16:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Handelsavtal kommer ta flera år att förhandla fram. Så varken det med USA eller något annat nytt handelsavtal kommer att förhindra matbrist. Och enligt experter och näringslivet har inte den brittiska regeringen planerat tillräckligt.
De måste ju ha förberett detta.
EU kan ju exportera till icke-EU-länder.
Citera
2019-08-10, 16:17
Medlem
Citat:
Näe, det har de inte!
Beviset levereras under november månad när Brexit genomförs utan avtal, och utan matbrist i Storbritannien och med ökad tillväxt för Storbritannien och samtidigt lägre tillväxt för rest-EU. Detta är de fakta jag levererar som bevis.

Som sagt bara svammel och känslor igen från en liten forumkille. Det kommer att bli matbrist om Brexit genomförs. Experters och näringslivsfolks ord väger tyngre än en liten internet-plupp som du.

Citat:
De måste ju ha förberett detta.
EU kan ju exportera till icke-EU-länder.

Fast näringslivet och experterna håller inte med. Förberedelserna är inte tillräckligt.

https://news.sky.com/story/most-uk-exporters-lack-the-paperwork-for-no-deal-brexit-eu-trade-11779507

Fast forumfolket känslor vet väl bättre än det brittiska skatteverket HMRC?
Citera
2019-08-10, 16:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Som sagt bara svammel och känslor igen från en liten forumkille. Det kommer att bli matbrist om Brexit genomförs. Experters och näringslivsfolks ord väger tyngre än en liten internet-plupp som du.

Fast näringslivet och experterna håller inte med. Förberedelserna är inte tillräckligt.

https://news.sky.com/story/most-uk-exporters-lack-the-paperwork-for-no-deal-brexit-eu-trade-11779507

Fast forumfolket känslor vet väl bättre än det brittiska skatteverket HMRC?
Men experterna är ofta beroende av EU eftersom de jobbar med lobbying för stora företag. Massmedia älskar EU och prioriterar dessa lobbyister.

Hur kan det bli livsmedelsbrist? Det är väl bara att köpa från t.ex EU? Den här sidan förklarar hur man gör.

https://www.gov.uk/prepare-import-to-uk-after-brexit

Dessutom försvinner ju förbudet som EU lägger på sina medlemmar att inte få teckna handelsavtal. Efter Brexit kan UK teckna avtal med vem de vill.
Citera
2019-08-10, 16:24
Medlem
Fris avatar
Citat:
Så det faktum att JAG har RÄTT och DU har FEL, det bekymrar dig inte??? Ingen förmåga till inlärning där inte.
Ta en titt i november 2019 så får du se, och alla andra som vill granska ditt domedagspåstående om hur livsnödvändigt det är att alla lyder drunkoholikern som är EU-presidenten, vår tids Baris Yeltsin, MISSLYCKAS med sina propagandistiska föresatser.

Det är ju i efterhand vi VET vem som hade rätt och vem som hade fel, eller hur? Precis som vi efter 30 år av groteska domedagslögner kan begrava hela klimatpanikssekten som den löjliga teater den alltid var.

"Experters å näringslivsfolk, ooåh vad snygg han ära dära hen i tuppkam och monokel, här på vårt perverterade lilla riksdagskansliparty!"'

Verklighetens folk är inte imponerade av den obildade livslångt arbetslösa politiska adelns hysteriskt spända maskaradpartys. De är sämst på allt.
Citera
2019-08-10, 17:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Precis som jag trodde. Ytterligare en Brexitförespråkare som kommer med sina känslor och svammel. Verkar som att denna VD från Sainsburys och en massa andra experter har rätt alltså. För du och andra här kan inte motbevisa dem på något sätt. Folk som vet hur tullar, handel och den gemensamma marknaden funkar brukar oftast ha rätt om sina områden.

Alltså blir det matbrist och ekonomisk kris. Vad dina känslor och gissningar säger spelar ingen som helst roll. Kom med bevis, annars är det bara svammel.

Vet inte hur korkad du vill framställa dig själv men det finns tydligen ingen gräns?
Jag är inge Brexitförespråkare, jag konstaterar att britterna har röstat för utträde, och menar att alla domedagsscenarior av nyttiga idioter till globalister är just, domedagsscenarier från nyttiga idioter.

Matbrist?? lol
den där gränsen vi pratade om för 10 sek sen verkar ha slått runt i skallen på dig.. gapskratt.

Förvisso skulle britterna kanske må bra av lite matbrist, de äter ju ca 50% mer än man behöver...
Citera
2019-08-10, 18:59
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Jag tror inte någon ännu kan säga hur situationen kommer att bli. Gissningsvis ingen dramatisk, påtaglig förändring snart efter Brexit, möjligen måttliga övergångsproblem, kanske.

Det finns ju en massiv negativ propaganda från globalister som stöder EU. En del blir löjlig, tycker jag, t.ex "livsmedelsbrist".

Man vinner ju så mycket som aldrig talas om. Man ökar möjligheterna för självstyre. När man ser den skada globalistiska intressen vållat Sverige är det bara att önska UK lycka till på första steget mot mer självstyre.

Byt inte samtalsämne. Vi pratade om handelsavtalet som ni tror ska bli så bra.

Det är tydligt att du ägnar dig åt önsketänkande.
Citera
2019-08-10, 19:01
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Näe, det har de inte!

Bra att jag citerar dig så du inte ska kunna slingra dig sen. Du får hoppas du har rätt.

Johnson kommer be om förlängning för den delen. Han tricksar bara för att sitta säkrare. Han bryr sig inte om Brexit utan bara om Boris.
Citera
2019-08-10, 19:29
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Bra att jag citerar dig så du inte ska kunna slingra dig sen. Du får hoppas du har rätt.
Jag Vet att jag har rätt. Varför vet inte du det (ännu)?

Citat:
Johnson kommer be om förlängning för den delen. Han tricksar bara för att sitta säkrare. Han bryr sig inte om Brexit utan bara om Boris.
Boris är ensamt extremt många gånger intelligentare än alla sophoror i EU:s avloppskanal som May och Bildt och Lövin. Hur klarar du av att låtsas som att du inte förstår hur PK blir förnedrade utan gräns, medan enkla människor lät tar över makten genom att helt enkelt säga en del saker som människor känner igen av verkligheten? Hur begriper du inte att dina Marxistiska kungars regim är slut nu? Igen!
Citera
2019-08-10, 19:43
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Så ska man köpa pundet?

Jag trodde att det största anledningen till pundets senaste ras var att sannolikheten för No Deal/Hard Brexit ökade, dvs att marknaden tror att Boris menar allvar.

////////////

På tal om experterna. De flesta tror ju Corbyn är typ värre än Brexit

Libs häromdagen:
https://www.ft.com/content/05520a26-b91a-11e9-8a88-aa6628ac896c
Lib Dems scotch idea of Corbyn-led caretaker government
Citat:
Liberal Democrats have scotched the idea of installing Jeremy Corbyn in Downing Street to avoid a no-deal Brexit, thereby thwarting the Labour party leadership’s hopes of forming a caretaker government this autumn.

Boris Johnson is expected to face a no-confidence vote in his government soon after the UK parliament returns from its summer recess early in September. If the Conservatives fail to maintain the confidence of MPs, Labour has said it will attempt to form an alternative government. But without support from the 13 Lib Dem MPs, it will be unable to form a majority.

“I can’t conceive of any circumstances under which we would put Jeremy Corbyn into No. 10,” said one senior Lib Dem MP. “He’s not only dangerous for our national security but for our economic security too.

Därför hoppas man på Brexit + Corbyn
Citera
2019-08-10, 19:43
Medlem
Deagle66s avatar
Jag tror att EU är större förlorare än England gällande brexit.
England kan fortfarande ha alla avtar som Schengen innebär och allt tjat om att utländska arbetare ska bli utkastade är typisk vänsterpropaganda.
Hoppas fler länder följer England och lämnar det sjunkande skeppet.
Man ser mer o mer en totalitär stat som försöker tvinga på sin idiotiska politik på suveräna stater.
EU är ett fiasko totalt.

Gärna en Svexit innom en par år, men vi måste får bort Löfven, Wallström mm. först.
Går det ej med val så får man hoppas nån medborgare tar fram bössan.

Mvh
Deagle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in