2019-08-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Det första som sker är att dom spar £39 billion i EU avgift, som kan gå till sitt eget land.
Trump har sagt att han ser fram emot ett generöst avtal med UK vid en brexit. sen kommer restan att haka på.

Som sagt hittar du bara på. Inga källor eller någonting. Utan bara gissningar. Som vanligt alltså från Brexitförespråkare. Det är bara känslor och svammel. Har du gått och blivit medelålders kvinna nu? Kom med faktiska bevis istället för ditt trams.
Citera
2019-08-10, 12:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Här har du deras offentliga dokument som drar upp riktlinjerna för vad avtalet med Storbritannien ska innehålla.

https://ustr.gov/sites/default/files/Summary_of_U.S.-UK_Negotiating_Objectives.pdf
Det är ju USA:a officiella målsättningar. Ingen vet väl ännu hur det blir. Trump har i alla fall varit positiv och vill vara på "the doorstep of UK" när de lämnar.
Senast redigerad av wwr 2019-08-10 kl. 12:38.
Citera
2019-08-10, 13:09
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är ju USA:a officiella målsättningar. Ingen vet väl ännu hur det blir. Trump har i alla fall varit positiv och vill vara på "the doorstep of UK" när de lämnar.

Varför är du så förbannat godtrogen?

För övrigt är de officiella målsättningarna Trumps. Det är poängen.
Citera
2019-08-10, 13:20
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Varför är du så förbannat godtrogen?

För övrigt är de officiella målsättningarna Trumps. Det är poängen.
Jag tror inte någon ännu kan säga hur situationen kommer att bli. Gissningsvis ingen dramatisk, påtaglig förändring snart efter Brexit, möjligen måttliga övergångsproblem, kanske.

Det finns ju en massiv negativ propaganda från globalister som stöder EU. En del blir löjlig, tycker jag, t.ex "livsmedelsbrist".

Man vinner ju så mycket som aldrig talas om. Man ökar möjligheterna för självstyre. När man ser den skada globalistiska intressen vållat Sverige är det bara att önska UK lycka till på första steget mot mer självstyre.
Citera
2019-08-10, 13:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Och var är dina källor då? Som säger att det inte blir matbrist eller ekonomisk katastrof. Jag kan visa extremt många uttalanden, pressreleaser och utredningar som visar att det faktiskt blir katastrof. Men ingen Brexitförespråkare har lyckats kommit med något alls. Så nu blir det allt tyst här, för Brexitförespråkarna ogillar verkligen att behöva bevisa någoting. Det är bara känslor och annat värdelöst ni kommer med

Se så, bevisa att näringslivet och alla utredningar har fel!

Källor till framtiden, nä det har jag inga, har du såna så rekommenderar jag terapi..?

Katastrof? Matbrist? jisses...

ja vi får väl se vem som efter Brexit får gå och gömma sig här... det blir nog inte jag.

Jag är ingen brexitförespråkare, brexit bestämms av Britterna , jag är ingen britt.
Citera
2019-08-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Källor till framtiden, nä det har jag inga, har du såna så rekommenderar jag terapi..?

Precis som jag trodde. Ytterligare en Brexitförespråkare som kommer med sina känslor och svammel. Verkar som att denna VD från Sainsburys och en massa andra experter har rätt alltså. För du och andra här kan inte motbevisa dem på något sätt. Folk som vet hur tullar, handel och den gemensamma marknaden funkar brukar oftast ha rätt om sina områden.

Alltså blir det matbrist och ekonomisk kris. Vad dina känslor och gissningar säger spelar ingen som helst roll. Kom med bevis, annars är det bara svammel.
Citera
2019-08-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det finns ju en massiv negativ propaganda från globalister som stöder EU. En del blir löjlig, tycker jag, t.ex "livsmedelsbrist".

Hittills har experterna, utredningar och näringslivet faktiskt kommit med bra fakta om varför det kommer bli matbrist vid hårt Brexit. Forum-killar som dig kommer bara med känslor och påhitt. Jag litar på de folk som kan sina saker. Inte tuffa killar med känslor på Flashback.
Citera
2019-08-10, 15:14
Medlem
Fris avatar
Citat:
Hittills har experterna, utredningar och näringslivet faktiskt kommit med bra fakta om varför det kommer bli matbrist vid hårt Brexit. Forum-killar som dig kommer bara med känslor och påhitt. Jag litar på de folk som kan sina saker. Inte tuffa killar med känslor på Flashback.
Och nu under november månad så kommer vi alla att kunna utvärdera hur verklig ditt och dina Brexit-domedagares hathot faktiskt visade sig vara. Huruvida du ljög och hade fel och misslyckades totalt. Eller huruvida du hade rätt och försökte avhjälpa en svältkatastrof i Storbritannien denna höst. Du har lagt dina bett så, så nu är det uppenbart för alla huruvida du har rätt eller huruvida du har FEL!

"Killarna på Flashback" kanske faktiskt vet mycket mer om vad som händer i verkligheten, än vad de kommunistiska parasiterna som pajasparaderar i din statliga TV-ruta. Tänk på det!

Jag är tillräckligt bildad och intelligent för att direkt se redan nu att du har helt fel. Men låt oss överlåta facit åt det facit som historien själv levererar med ursens visares snurror. Låt oss vänta till november och sen syna vilken verklighetskontakt som dina profetior har. Snälla, lova mig att du skapar en ny tråd där du i december 2019 påminner oss alla om svältkatastroferna i Storbritannien för att deras folk valde att lämna EU! Du vill väl inte att jag ska missa den domedagscirkusen, eller hur?
Citera
2019-08-10, 15:31
Medlem
wwrs avatar
Det är förbjudet för EU-länder att teckna egna handelsavtal. Allt måste ske av EU. Direkt efter utträdet blir UK fri att teckna avtal med vilket land som helst. (Utom EU-länder som alltså är låsta.) UK har naturligtvis planerat hur de livsmedel de behöver skall importeras. Men den planeringen är inget massmedia prioriterar. Det är vad jag tror.

Massmedia älskar EU. Hade det skett någon hamstring av livsmedel hade vi fått se köerna. Vi får se om några produkter kommer att hamstras.
Citera
2019-08-10, 15:43
Medlem
Citat:
Som sagt hittar du bara på. Inga källor eller någonting. Utan bara gissningar. Som vanligt alltså från Brexitförespråkare. Det är bara känslor och svammel. Har du gått och blivit medelålders kvinna nu? Kom med faktiska bevis istället för ditt trams.

Eftersom du själv är en gammal slyna och inte kan leta själv så:
https://fullfact.org/economy/uk-us-trading-and-investment/
(Mr Trump also said that the UK was the USA’s largest European export market. That’s correct. In 2018 exports to the UK made up almost 6% of all US exports, putting it behind Canada, Mexico and China, but ahead of all other countries the US exports to (including those in Europe).
Citera
2019-08-10, 15:48
Medlem
wwrs avatar
Jag finner det självklart att UK måste ha planerat hur man försörjer landet med väsentliga produkter efter Brexit.

Här är en sida som dök upp av en tillfällighet.
Citat:
Get your business ready to import from the EU to the UK after Brexit

What you need to do now to make sure you’re able to receive goods from the EU, if the UK leaves the EU without a deal. What you need to do is different if you export goods or transport goods.
https://www.gov.uk/prepare-import-to-uk-after-brexit
Citera
2019-08-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ok, du är konspirationsteoretiker.

Man behöver inte vara det för att förstå vilka som styr den ekonomiska världen vi lever i.
EU = Nazitysklands ett europa, med ett styre. kontrollerat av bankerna, som ägs av vem ??
7 största media grupperna som styr informationsflödet till folket ägs av samma som äger bankerna.

Tur att man är skuldfri, tittar / läser inte på msm-media. Men vet en jävla massa ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in