Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Bakläxa med skatt?
Förmånen blir inte skattefri bara för att du skriver att det är ett samarbete, det blir lika mycket skatt på förmånen vad du än skriver.
Nej givetvis INTE men om man inte skriver ut att det är ett samarbete så kan man få bakläxa. Det är ju vad jag skriver. Skatteverket har punktmarkera influencers detta året och skriver man inte samarbete men nämner märken och produkter kan man bli utredd och "straffad". Nämner man samarbete kan man ändå bli utredd för att säkerställa att rätt skatter är betalade.
Samarbete är exakt rätt ord för det är inte ett jobb, Ingen lön betalas ut och inga kontrakt skrivs. Det handlar om att man får något och ger något tillbaka, alltså samarbete. Jag har inte påstått att man slipper skatt, tvärtom.
Sen kan man diskutera en del "samarbeten så själv nej till det bikiniföretag som Anna visar. Dels för att de gav en så kass deal men främst för att jag inte tycker den typen av badkläder passar mig som är 46 år och inte har den typen av figur som passar i trosor som rullar in i röven. Jag är normalviktig men skulle se ut som en riktig tjockis i en sån bikini...och efter att ha provat en väninnas så måste jag ha M ...och jag är visserligen minst 1 dm längre än Anna men jag väger nog 25-,30 kilo mindre och begriper inte att företaget vill samarbeta med henne.