2019-08-08, 00:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Och han som står upp? Vem är det?

Han som står upp är BO. Han som sitter ner ska vara GM, enligt uppgift.

Är du med?
Citera
2019-08-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Om man läser senaste intervjun med PPs far ser det ut som att även PP har en Asperger/Autism diagnos.

Hur tycker du dig se det?
Citera
2019-08-08, 00:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är det ens en "uppgift"? Inte sett eller läst något alls som tyder på det. En del användare i tråden spekulerar ju i att det är ett "bögmord", men det säger nog mer om dessa användare än om mordet som sådant.

Inte uteslutet att GM och/eller BO är eller var homosexuell, så klart, och att motivet i så fall kan finnas i exempelvis olycklig kärlek. Men hittills har inget framkommit som tyder på det.

Enligt en person i tråden är det en uppgift som denne har fått från en vän till fadern. Sedan om det är taget ur luften eller inte har jag ingen aning om.

vet inte varför, men även jag får lite "bögvibbar" i det här fallet. Varför cyklar två 16-åriga killar ut till en enslig sjö tillsammans för att bada? När jag var 16 och åkte för att bada åkte vi givetvis till en strand med massor av folk så vi kunde spana på brudar. Vad hade GM och BO för förväntningar beträffade vad som skulle ske vid sjön?
Citera
2019-08-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Enligt en person i tråden är det en uppgift som denne har fått från en vän till fadern. Sedan om det är taget ur luften eller inte har jag ingen aning om.

vet inte varför, men även jag får lite "bögvibbar" i det här fallet. Varför cyklar två 16-åriga killar ut till en enslig sjö tillsammans för att bada? När jag var 16 och åkte för att bada åkte vi givetvis till en strand med massor av folk så vi kunde spana på brudar. Vad hade GM och BO för förväntningar beträffade vad som skulle ske vid sjön?

Detta är intressant!! Jag bor ju i D-Ryd och alla vet att längs hela vattnet nära där de bor finns bryggor och badplatser. Om de ville bada finns det mkt närmre. Att cykla ända till Rösjön- det är liksom såå mkt längre än att gå ner vid vattnet o badplatserna som ligger 2 min bort med hoj. Vad fan skulle de till Rösjön var min första tanke? När båda bor extremt nära bad i Danderyd, men de åkte till Sollentuna..... nåt är knas med det. Eller?
Citera
2019-08-08, 01:02
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Han som står upp är BO. Han som sitter ner ska vara GM, enligt uppgift.

Är du med?
Jag tänkte att han som sitter ner kunde vara GM och han som står upp kunde vara samma GM, men att den stående GM photoshoppats in en andra gång i samma bild. Men så tänker jag att de två inte är jättelika varandra och då blev jag såklart osäker.
Citera
2019-08-08, 01:02
Medlem
Citat:
. Varför cyklar två 16-åriga killar ut till en enslig sjö tillsammans för att bada? När jag var 16 och åkte för att bada åkte vi givetvis till en strand med massor av folk så vi kunde spana på brudar. Vad hade GM och BO för förväntningar beträffade vad som skulle ske vid sjön?

Jag är benägen att hålla med. Det är inte exakt vad "vanliga" 16-åringar gör nu för tiden.
Och varför cykla så in i helvete långt? För att helt utesluta att de blir igenkända om de blir påkomna? Fast å andra sidan så ringde han ju två andra före, om det nu är sanna uppgifter.
Citera
2019-08-08, 01:08
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Känns jäkligt onödigt att säga att GM:s far skulle varit en dålig förälder utan någon konkret fakta på det. Föreställ er hur föräldrarna mår nu? När man fått reda på att ens sextonåriga son yxmördat en av sina närmsta vänner.

Visst kan man kanske tycka att man borde sett tendenser till att J*ck inte mådde bra eller hade konstiga saker för sig men vad vet vi? Typiska psykopat-drag lutar det åt och psykopater om något är mästare på att leva dubbelliv och gömma den "psykopatiska" delen för folk i ens omgivning.
Citera
2019-08-08, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Det ena behöver inte utesluta det andra. Han kan fortfarande vara bög!
Alltså det räcker, ett jävla tjat om eventuell läggning. Är det så intressant? Wow har man inget vettigare att komma men kan man knipa, eller testa på själv om det är så mycket att snacka om.
Grow up guys!
Citera
2019-08-08, 01:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletaz
Detta är intressant!! Jag bor ju i D-Ryd och alla vet att längs hela vattnet nära där de bor finns bryggor och badplatser. Om de ville bada finns det mkt närmre. Att cykla ända till Rösjön- det är liksom såå mkt längre än att gå ner vid vattnet o badplatserna som ligger 2 min bort med hoj. Vad fan skulle de till Rösjön var min första tanke? När båda bor extremt nära bad i Danderyd, men de åkte till Sollentuna..... nåt är knas med det. Eller?

Okej. Du som har lokalkännedom? Är Rösjön "privat", eller är det massor av folk som är där och badar sommartid? Skulle två personer kunna näcka där, utan större risk för upptäckt?
Citera
2019-08-08, 01:15
Medlem
Thunderbolt11s avatar
Citat:
Okej. Du som har lokalkännedom? Är Rösjön "privat", eller är det massor av folk som är där och badar sommartid? Skulle två personer kunna näcka där, utan större risk för upptäckt?

Rösjöbadet är en utav det största camping platserna i Stockholm. Det är mycket folk där nere på sommaren. Både turister samt lokalbefolkning. Finns även folk som bor året om på campingen.
Citera
2019-08-08, 01:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vad menar du med "bestialiskt"? Dvs., är det en speciell kategori mord då syftar på då? Och menar du exakt 20-25 år sedan (alltså 1994 till 1999)?

Jag menar i princip att det inte mördats med skjutvapen. Alltså att mördaren genom sin egen kraft medelst något tillhygge slagit ihjäl. Med det menar jag inte att mord med skjutvapen är mindre allvarliga.
Citera
2019-08-08, 01:19
Medlem
Citat:

Rösjön är alltså en allmän badplats o camping, men har läst att vattnet är otjänligt för bad. Absolut inte privat. Jag har alltså inte varit där på länge, men kan tänka mig att det inte är crowded dessa tider. Tycker ’bad-spåret’ är skumt, då hade dom hoppa i på mkt bättre platser nära hemmet inkl liten cykel-tur om de nu ville det. Det är SÅ konstigt att de hojtar till sunk- Rösjön...... är du med?
Senast redigerad av Kalletaz 2019-08-08 kl. 01:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in