Intressant fall det här. Väldigt udda. Har läst nästan hela tråden.
Tycker ändå det spretar rätt duktigt och man vet inte vad som är sant och vad som inte är det.
Brottsoffer och gärningsmän är bästa vänner. Enligt uppgift är BO homosexuell, oklart om GM är det.
Enligt uppgift hade GM först försökt stämma möte med någon annan kompis.
GM skulle ha planerat att döda för att känna hur det känns, att BO blev offret skulle varit en slump. Ändå umgicks de hela dagen innan de begav sig till sjön.
Både GM och BO skulle haft höga betyg, vilket visserligen inte är ovanligt i Danderyd.
GM skulle blivit inspirerad att döda efter denne sett på våldsfilmer. Kanske förväntade sig BO en köttig yxa i trumpeten, men fick en stålyxa i nyllet istället? Vad vet jag. Jag undrar om det kan ha gått till som i filmen American Psycho och om det möjligen kan ha varit en av de filmer som GM fick inspiration av. Vad tror ni?
Finns ju vissa likheter. Patrick Bateman är högpresterare, har total bögnoja, är tävlingsinriktad, ogillar när det går bättre för andra, samt slår ihjäl sin kompis med en yxa under ett överraskningsmoment genom att "luras". Ingen fler än jag som reflekterat över det?
https://www.youtube.com/watch?v=vzN3qO-qc8U