2019-08-04, 21:02
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Det handlar inte om att vara påläst, utan om att utgå från den information som finns.

Ditt scenario nu är väl fullt möjligt t ex. jämfört med det innan. Det är fullt tänkbart att det t ex. finns en gammal yxa där (osannolikt men inte omöjligt), det var även jag som påpekade det där med Asperger till att börja med (som en möjlig diagnos utifrån personbeskrivningen). Personer med den typen av störning förstår ofta inte t ex. ironi utan tar det som sägs på fullaste allvar. Något kan definitivt ha gått galet där uppe. Ingen vet vad som utlöst det hela.

Personligen tror jag i alla fall inte att ett planerat mord är aktuellt. Det känns för avvikande på så många sätt. Oavsett var yxan kom ifrån så var det nog en impulshandling...det svartnade för ögonen av någon orsak och han högg till.
Du är riktigt obegåvad "mörkerman"... Gossen J.L. är inne för en p-sjua och det lär väl bli en stor/grundlig undersökning efter den... Föräldrarna utestängda från förhandlingen... Någon vet bra jävla mycket mer än du !
Citera
2019-08-04, 21:04
Medlem
Följde en länk här inne alldeles nyss till BO mammas FB-sida,, Kommer till en sida om att den inte längre finns tillgänglig. Har hon själv tagit bort den tro? För att hon mår så pass dåligt över vad som hänt sonen?
Citera
2019-08-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Om du i din enfald anser att du skrev asperger först så ber jag dig scrolla mitt - långt bakom ditt eventuella inlägg i saken... O.T. med hälsning moderator 👍

Skillnaden är att du precis som med allt annat tog kommentaren ur tomma luften, baserat på absolut ingenting. Ungefär som din slutsats kring att de tar sig in på en helt öppen plats (utöver bommen längst ner) för att göra ett "bryt" på typ en soptipp där allt ligger på marken.

Jag besvarade kommentaren som lades långt senare, om att GM beskrevs av skolkamrater som en person som tittade ner i marken mest hela tiden, vilket indikerar en möjlighet för Asperger.

Mvh icke-moderator
Citera
2019-08-04, 21:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Ingen yxa var med
Ingen badstrand besöktes
Grabbarna cyklade till en avlämningsplats.

Hur vet du detta?
Citera
2019-08-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man kan ju tänka sig att BO flydde från badplatsen till brottsplatsen med GM efter sig och blev upphunnen och yxad bakifrån. Därav konstig BP. Nyfiken om GM är samma person som finns på bild på brommagymnasternas sida.
Det är det inte.
Citera
2019-08-04, 21:24
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StolthetHV71
Följde en länk här inne alldeles nyss till BO mammas FB-sida,, Kommer till en sida om att den inte längre finns tillgänglig. Har hon själv tagit bort den tro? För att hon mår så pass dåligt över vad som hänt sonen?

Den finns där
Citera
2019-08-04, 21:43
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Skillnaden är att du precis som med allt annat tog kommentaren ur tomma luften, baserat på absolut ingenting. Ungefär som din slutsats kring att de tar sig in på en helt öppen plats (utöver bommen längst ner) för att göra ett "bryt" på typ en soptipp där allt ligger på marken.

Jag besvarade kommentaren som lades långt senare, om att GM beskrevs av skolkamrater som en person som tittade ner i marken mest hela tiden, vilket indikerar en möjlighet för Asperger.

Mvh icke-moderator
Ett "bryt" är att passera en gräns för att stjäla... en "hagalundsnyckel" är en kofot... jävligt stor skillnad på inbrott och stöld - snorunge 😂😂😂.
Kul för dig att komma till kompisarna med två nya ord 🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Sorry O.T. igen moderator 👍
Senast redigerad av ehuru 2019-08-04 kl. 21:49.
Citera
2019-08-04, 21:43
Medlem
SVT har bästa underrubrik ala dan Eliasson :vad gör häktning med en ung person som denna. Vem bryr sig, döda den jäveln innna han dödar fler
Citera
2019-08-04, 21:52
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Era gissningar är lika goda som alla andra. Dock tycker jag själv att ett planerat yxmord är långsökt. Det går nog att räkna på ena handens fingrar där folk har mördats med en yxa de senaste 100 åren, nu menar jag av ett planerat slag. Det är givetvis inte omöjligt, däremot så känns det inom gränsen för väldigt extremt.

Kanske vi har en GM som istället för trap-hop och Fornite ägnar sig åt klassisk litteratur och därmed inspirerats av Dostojevskijs 'Brott och straff'?
Citera
2019-08-04, 22:01
Medlem
Citat:
”Världens bästa kille – alltid glad och på gott humör. Ständigt villig att hjälpa andra.”
Expressen har pratat med föräldrarna till Peter Plax, 16-åringen vars liv kom till ett tragiskt slut i fredags på en öde badplats i Edsberg norr om Stockholm.
– Han drömde om att bli psykolog och hade tänkt söka in på Karolinska efter gymnasiet. Han var superbegåvad, säger pappan.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/peter-16-dog-i-yxmordet-foraldrarna-om-sorgen/
Citera
2019-08-04, 22:02
Medlem
Troians avatar
Nu bekräftar Expressen att Peter Plax är BO. Intervju med föräldrarna samt bild.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/peter-16-dog-i-yxmordet-foraldrarna-om-sorgen/
Citera
2019-08-04, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StolthetHV71
Är det den IG-profilen som det även står @brommajuniorherr i beskrivningen?

För via den länken brommajuniorherr kommer man till en gymnastik/ gymnast sida på IG..

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja.

Kan någon ladda upp printscreen på GM och BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in