2019-08-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det verkar inte ett dugg oklart. Ang diagnoser etc så lär vi få veta. Att föräldrarna inte uttalat sig alls är ju inte märkligt, men de hade kunnat bekräfta om detta var, om inte väntat så kanske inte så helt chockartat. Vi får väl se när åtal väcks och fup blir offentlig.

Nja, jag tror inte man kan förvänta sig nån kommentar från föräldrarna (inte i snartid i alla fall). Det är nog chockartat och totalt oväntat för dem även om de skulle ja sett avvikande beteende hos sonen. Givetvis hade de aldrig trott att detta skulle kunna hända. Tror jag.
Citera
2019-08-06, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacest
Är det inte lite osmakligt att en före detta kollega till PP far är inne och skriver i detta forum...men det är väl så det fungerar här?

Hon visste inte det från början utan upptäckte det när BOs efternamn blev känt. Men annars, jo det går till så här. Folk med inside info kommer in och skriver.
Citera
2019-08-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Kära allmoge! Var inte så obildat dryga; försöker sätta mig in i fallet!

Hur som helst är det enda aspergerbetonade i återgivningen att JL skulle ha ringt och anmält sig själv; aspergare är väldigt angelägna om att tala sanning. Säkert en hederlig grabb som polisen pressat till att säga för mkt. Polisen är ju inte till för att skydda allmänheten utan för att skydda etablissemanget.

Jag tycker det låter som en olyckshändelse.

Om nu aspisarna är angelägna att tala sanning då finns det ju ingen risk att polisen kan pressa honom att ljuga om sin skuld i frågan.
Citera
2019-08-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacest
Är det inte lite osmakligt att en före detta kollega till PP far är inne och skriver i detta forum...men det är väl så det fungerar här?
Det är ibland folk som har koll skriver här. Vilket vi skall vara glada för. När det gäller de flesta mord, så finns det ofta nån som bor i närheten av offer och/eller gärningsman, som har lite att berätta. Inget konstigt med det.
Citera
2019-08-06, 10:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Medelmåttiga betyg? 16 st A av 19 ämnen?

Vad motsvarar det i en betygskala mellan 1-5 ?
Citera
2019-08-06, 10:07
Medlem
hängballens avatar
Är det ett bögeri GM ångrat som utlöst mordet?
Citera
2019-08-06, 10:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality

A är högsta betyg, dvs en 5:a.

Så femmor i de flesta ämnen för PP
Citera
2019-08-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Ett A motsvarar betyg 5 - dvs högsta betyg.

Hade varit intressant att se GMs betyg. Kan det vara en långvarig avundsjuka som ligger i botten? Enligt många var han dessutom både trevlig, öppen och populär. Nån här inne, PPs pappas gamla arbetskamrat, så har en beskrivning på GM varit att han gick och tittade ner i marken, ganska tyst, "lite psykopatiska drag". Om man nu skall tro på detta så är GM och PP varandras motsatser. Motsatser dras ju ofta till varandra och dessa två var uppenbarligen vänner sedan länge. Hur man nu definierar vänner.

Kan det vara så att GM halkade efter PP både vad gäller popularitet, kunskapsmässigt, betygsmässigt, framtidsmässigt och allt vad man nu kan tänka sig? Kan en, på senare tid, en allt eskalerande avundsjuka ligga till grund för mordet? Kan GM ha börjat knarka i smyg och fått en psykos? Nu vet jag inte hur psykoser funkar, men jag inbillar mig att man ändå kan planera saker och ting - som detta mord.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-06 kl. 10:15.
Citera
2019-08-06, 10:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
A är högsta betyg, dvs en 5:a.

Så femmor i de flesta ämnen för PP

Tack, det var det jag misstänkte, dessa bokstavskombinationer i skolan hehe..

Citat:

Tack, han var duktig i skolan, en tragisk händelse detta.
Citera
2019-08-06, 10:14
Medlem
Är det någon som vill berätta vem mördaren är och vad han heter? Det är en sådan lång tråd, tar lång tid att hitta. Vad tror vi är motivet, för jämnårigen är ju skyldig.
Citera
2019-08-06, 10:24
Medlem
Amless avatar
Citat:

Hade varit intressant att se GMs betyg. Kan det vara en långvarig avundsjuka som ligger i botten? Enligt många var han dessutom både trevlig, öppen och populär. Nån här inne, PPs pappas gamla arbetskamrat, så har en beskrivning på GM varit att han gick och tittade ner i marken, ganska tyst, "lite psykopatiska drag". Om man nu skall tro på detta så är GM och PP varandras motsatser. Motsatser dras ju ofta till varandra och dessa två var uppenbarligen vänner sedan länge. Hur man nu definierar vänner.

Kan det vara så att GM halkade efter PP både vad gäller popularitet, kunskapsmässigt, betygsmässigt, framtidsmässigt och allt vad man nu kan tänka sig? Kan en, på senare tid, en allt eskalerande avundsjuka ligga till grund för mordet? Kan GM ha börjat knarka i smyg och fått en psykos? Nu vet jag inte hur psykoser funkar, men jag inbillar mig att man ändå kan planera saker och ting - som detta mord.

Kanske kom PP in på "rätt" gymnasium och JL kom in på nåt reservalternativ? Och blev avundsjuk? Ska bli intressant att läsa FUP när det kommer.
Citera
2019-08-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forgiveness
Rika ryssar har nog råd med finare yxor i den kategorin som går utanför kategorin ”knarkaryxa”. Skulle tro att det handlar om ett litet svart vapen.

Va? Är gm Ryss?!
Okej, då ändrar jag min hypotes, den mördade var ryssofob enligt mig!
-självförsvar mot en svenne, för att avvärja en bögvåldtäkt tror jag isf !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in