2019-08-05, 21:21
Avslutad
Så GM planerade och utförde mordet för att sedan lugn och iskall bara ange sig själv så där? Då undrar man ju vad i helvete ungen hade för motiv egentligen när hela händelseförloppet ter sig så bisarrt. Kan ju vara vad som helst känns det som.

Trodde igår stenhårt på svartsjuka som motiv. Nu lutar jag mer åt någon form av psykotisk vanföreställning. Vad i helvete är det här liksom?

Jag vill inte leva på denna skitplanet längre.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-08-05 kl. 21:26.
Citera
2019-08-05, 21:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det klarlagt hur de känner varandra? Samma skola, idrottslag, annan förening...?

Barndomskamrater och samma klass vad jag förstått.
Citera
2019-08-05, 21:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Så GM planerade och utförde mordet för att sedan lugn och iskall bara ange sig själv så där? Då undrar man ju vad i helvete ungen hade för motiv egentligen när hela händelseförloppet ter sig så bisarrt. Kan ju vara vad som helst känns det som.
Han kan ha fanatiserat länge om att mörda någon, och då sannolikt skadat/dödat djur (kanske familjens husdjur också?), eller så är han bara så himla kränkt av en (kanske) homo-invit (äcklas av den egna sexuella lusten). Vi får se...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2019-08-05 kl. 21:28.
Citera
2019-08-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Fan va rått att planera detta och sen anmäla sig direkt till polisen. Kusligt.
Trött på skola och samhälle? Svåra hemförhållanden? Övergrepp? Alltihop? Nåt skit ligger ju bakom. Han måste vara riktigt skadad i huvudet.
Citera
2019-08-05, 21:24
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wabu
Jag tyckte det kändes fel att denna gymnastkille felaktigt pekades ut som en yxmördare.

Vad gör du själv här?

Är det Jack Lindblom du har bild på?
Citera
2019-08-05, 21:25
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trött på skola och samhälle? Svåra hemförhållanden? Övergrepp? Alltihop? Nåt skit ligger ju bakom. Han måste vara riktigt skadad i huvudet.

Ja någon har ju pillat på honom i tidig ålder eller så har han tappats på skallen som bebis.
Citera
2019-08-05, 21:26
Medlem
Sättet han beskrivs på får mig att tänka att dessa tankar har gått och spökat under en väldigt lång period. Troligtvis går det nog att finna en del intressanta sökningar på GM:s dator. Sen gällande ålder så kan kan Han ju möjligen velat slå till innan straffpåföljden vart strängare i vuxen ålder.
Min känsla är att vi kan räkna med en familj som går i kras och en framtida återfallsförbrytare i grövre kategorin. 3-4 års fängelse kommer tyvärr nog inte göra större nytta.

Synd och beklagligt för alla inblandade..
Citera
2019-08-05, 21:29
Medlem
Låter märkligt att ta med sig en hel låda med inköpta tillhyggen. En yxa räcker ju, resten är bara slöseri med pengar. Om han misslyckas att träffa med den, försvinner ju det tänkta offret innan nästa mordvapen hinner prövas.

Möjligen kan jag tänka mig att GM skulle ha nytta av en styckkniv och en såg om planen var att stycka och gömma offret, men detta motsägs ju av att GM själv kontaktade polisen.
Citera
2019-08-05, 21:29
Medlem
Lite misstänkt att offrets föräldrar beskriver honom som Jesus själv. Eller så vet de inte allt.
Citera
2019-08-05, 21:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
En fråga som inte verkar ha fått något svar är hur lång tid det tog för dem att cykla dit till mordplatsen.
Om jag inte minns fel så har ni skrivit att de cyklade hemifrån runt kl 18.00.
Hur många timmar bort är mordplatsen?
Tar man sig dit på ca en timme så uppkommer frågan:
Vad gjorde de tiden innan mordet om mordet skedde någonstans runt 22-tiden?
Jag har nämligen svårt att tro att BO hade legat en längre tid skadad och döende utan anser att dådet bör ha skett precis innan GM ringer polisen.
Citera
2019-08-05, 21:31
Medlem
Citat:
Lite misstänkt att offrets föräldrar beskriver honom som Jesus själv. Eller så vet de inte allt.
Ingen har beskrivit GM nånstans.
Edit: missförstod dig. Att offret är en bra människa säger inget om gärningen. Detta är ENBART GMs fel.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-05 kl. 21:33.
Citera
2019-08-05, 21:32
Medlem
Citat:

Tja, alla döda, i synnerhet barn och ungdomar beskrivs ju i vackra ordalag av de närmaste. Det är väl fint att det fungerar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in