2019-08-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det klarlagt hur de känner varandra? Samma skola, idrottslag, annan förening...?

Barndomsvänner.
Citera
2019-08-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullpadel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdXnr5/mordmisstankt-tonaring-tros-ha-planerat-yxdadet

Fyfan

Oj. Det trodde jag inte.
Citera
2019-08-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Enligt Aftonbladet så hade mördaren med sig ett helt mord-kit och det nyligen inhandlat. De som trodde att mordet var ett olycksfall eller utfört av en händelse får nu hitta någon ny infallsvinkel.

Bara en mentalt handikappad parasit tror att någonting som detta är en olyckshändelse. Man slänger inte en yxa in i en annan människa 4 gånger. Inte ens om man har 4.0 promille i blodet.
Citera
2019-08-05, 21:12
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Har namnet på GM publicerats här? Hittar inget när jag söker.
Namnet finns maskat i tråden
Citera
2019-08-05, 21:12
Medlem
Wajis avatar
Efter den nya infon om att GM planerade detta dåd i detalj och hade en arsenal av olika föremål med sig samt att han var helt iskall när han ringde polisen och visade dom kroppen etc så vete fan vad jag ska tro

En sådan ung psykopat gör detta är ju otroligt ovanligt. Han agerar alltså utan känsla och har noga planerat dådet för kort där efter ringa polisen och berätta.
Detta var inte vad jag trodde

Vad fan vet vi mer om GM? Här borde det ju finnas mycket info för inte fan an en person bara helt plötsligt bara göra så här Eller?
Citera
2019-08-05, 21:15
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addella
Oj. Det trodde jag inte.
Det kan mycket väl vara så att verktygen inköpts för att ta sig in i de bodar som finns på platsen. Verkar mer sannolikt än att man köper och har med sig en hel verktygsuppsättning för att ta livet av sin kompis.
Citera
2019-08-05, 21:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullpadel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdXnr5/mordmisstankt-tonaring-tros-ha-planerat-yxdadet

Fyfan

Citerar ur artikeln:

Citat:
Tonårspojken hade på fredagskvällen cyklat med sin barndomskamrat, Peter Plax, till en öde plats några hundra meter från en badsjö i Sollentuna.
Klockan 22.01 ringde tonåringen till 112.
Med en ”lugn och saklig ton”, enligt Aftonbladets källor, berättade han att han dödat sin jämåriga vän med en yxa.

Sedan gick han ut till vägen, väntade in polisen och visade var kroppen låg. Han beskrevs som iskall av källor.

Citat:
Polisen misstänker därför att tonårspojken, på grund av de inköpta föremålen han hade med sig i väskan, planerat mordet sedan en tid tillbaka.

Han hade köpt en massa tillhyggen och verktyg. De sakerna och yxan hade han i en väska.

SLUTSATS: Uppenbarligen var mordet planerat och inte en tillfällighet. Sen är frågan om han ville döda vem som helst eller om han ville döda just PP.
Citera
2019-08-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Efter den nya infon om att GM planerade detta dåd i detalj och hade en arsenal av olika föremål med sig samt att han var helt iskall när han ringde polisen och visade dom kroppen etc så vete fan vad jag ska tro

En sådan ung psykopat gör detta är ju otroligt ovanligt. Han agerar alltså utan känsla och har noga planerat dådet för kort där efter ringa polisen och berätta.
Detta var inte vad jag trodde

Vad fan vet vi mer om GM? Här borde det ju finnas mycket info för inte fan an en person bara helt plötsligt bara göra så här Eller?
Man får ändå vara tacksam att han inte blev en skolskjutare med 15-20 döda som följd. Men det var nog bara ren flax att det inte blev så. Stackars P(e)ters föräldrar.
Citera
2019-08-05, 21:17
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Namnet finns maskat i tråden

Varför maskat om han erkänt och vi vet att det är rätt? Ut med bilder och namn!
Citera
2019-08-05, 21:17
Medlem
Fan va rått att planera detta och sen anmäla sig direkt till polisen. Kusligt.
Citera
2019-08-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji

Det är svårt att få fram information om någon såpass ung GM, hans klasskompisar har inte direkt åldern inne för att skriva här inne. Däremot borde det finnas någon förälder som kan veta mer och kanske rota fram sitt barns skolkatalog!?
Citera
2019-08-05, 21:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Har namnet på GM publicerats här? Hittar inget när jag söker.

J*ck Lindbl*m

= a,o

INTE den JL som är med i Brommapojkarna. INTE den JL som är på Instagram.

I nuläget har vi ingen bild eller något digitalt på JL (vad jag vet, kan ha missat något).
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-08-05 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in