2019-08-05, 21:34
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
En fråga som inte verkar ha fått något svar är hur lång tid det tog för dem att cykla dit till mordplatsen.
Om jag inte minns fel så har ni skrivit att de cyklade hemifrån runt kl 18.00.
Hur många timmar bort är mordplatsen?
Tar man sig dit på ca en timme så uppkommer frågan:
Vad gjorde de tiden innan mordet om mordet skedde någonstans runt 22-tiden?
Jag har nämligen svårt att tro att BO hade legat en längre tid skadad och döende utan anser att dådet bör ha skett precis innan GM ringer polisen.
5 km. Max 20 minuter. B.t.w. anmälan kom in 22:01 och då hade nog GM våndats en lång stund innan han ringde in och angav sig.
Senast redigerad av ehuru 2019-08-05 kl. 21:37.
Citera
2019-08-05, 21:34
Medlem
Jag undrar som vanligt var föräldrarna fanns för JL, han är bara 16 år och då borde föräldrarna sett att han mådde skit, innan detta hände?!
Citera
2019-08-05, 21:36
Medlem
Citat:
En fråga som inte verkar ha fått något svar är hur lång tid det tog för dem att cykla dit till mordplatsen.
Jag har nämligen svårt att tro att BO hade legat en längre tid skadad och döende utan anser att dådet bör ha skett precis innan GM ringer polisen.

Vet man med säkerhet att de cyklade till platsen? De kanske hade ställt cyklarna nere vid sjön o gått upp till mordplatsen. Kanske JL lurade upp PP dit just bara för att kunna göra slut på honom utan att någon såg det.
Citera
2019-08-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Vet man med säkerhet att de cyklade till platsen? De kanske hade ställt cyklarna nere vid sjön o gått upp till mordplatsen. Kanske JL lurade upp PP dit just bara för att kunna göra slut på honom utan att någon såg det.

Så tror jag att det ev. gått till, för det stod att de cyklade till badplatsen.
Citera
2019-08-05, 21:39
Medlem
Citat:

Såg nu när jag läste artikeln igen att det står att de cyklade till platsen. Sorry.
Citera
2019-08-05, 21:41
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Släpp det där med badsjön. Det står ingenstans att de åkt för att bada i sjön som är svartlistad. Dom var uppe i ett område nära Rösjön där det finns gott om grejer att stjäla.
Citera
2019-08-05, 21:42
Medlem
Zlatan.s avatar
Fyfan vad sjukt. Tänk själv att du åker iväg med sin barndomsvän för att ha en trevlig kväll vid en badplats. Först sitter man och snackar om brudar man vill pippa och vilket som är det godaste snuset. Sen vänder man ryggen till ett ögoblick och vips slår polaren in en yxa i bakhuvudet på än. Fyfan vilken chock för PP, man undrar verkligen vad som pågick i hans huvud sekunden han insåg vad som höll på att hända.

Hade varit väldigt intressant att få reda på händelseförloppet...
Citera
2019-08-05, 21:43
Medlem
Citat:

Jag har ingen täckning för det,(mer än att det är min barndoms trakter), men jag gissar att de cyklade från Mörby C ner mot Nora via Edsviksvägen och fortsatte på den. Fortsättningsvis nära Edsviken och för att svänga vid Bergendahl, för att fortsätta mot Edsbergsvägen.
Max en timme kanske, beroende på stopp?
Citera
2019-08-05, 21:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Bara en mentalt handikappad parasit tror att någonting som detta är en olyckshändelse. Man slänger inte en yxa in i en annan människa 4 gånger. Inte ens om man har 4.0 promille i blodet.

Han är naturligtvis sjuk/störd på något sätt. Mycket grovt brott, i alla fall för en 16 åring.
Citera
2019-08-05, 21:45
Medlem
karlinges avatar
Var bor/bodde GM?
Citera
2019-08-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Var bor/bodde GM?
Danderyd.
Citera
2019-08-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag undrar som vanligt var föräldrarna fanns för JL, han är bara 16 år och då borde föräldrarna sett att han mådde skit, innan detta hände?!
Hur vet du att det är rätt namn? Letar gärna i tråden, kom det fram tidigt?
(Jag läste att det inte var en J L i Mälarhöjden)
Senast redigerad av Kulturellatantella 2019-08-05 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in