2019-08-03, 14:06
Medlem
Jag är trött på Tinder av olika anledningar. Tycker det är svårt att få till ett aktivt dejtande med appen. Har lite funderingar som det hade varit intresserat om några killar vill svara på.

1. Vad jag fattat det som och vad jag sett när jag swipat åt killkompisar är att många tjejer ser väldigt bra ut och har mycket kroppsbilder i bikinis. Hur ser killar på detta? Är det positivt att visa kroppen mycket? Själv har jag inga bikini- eller underklädesbilder men två bilder där man ser hela kroppen från lite håll varav den ena är med kort linne och kjol så man ser ändå mycket av kroppen, att jag är smal och solbränd. Jag har också en lite blandning av bilder där jag inte är superfixad och filtrad på allihop...
2. Vad letar killar efter egentligen? Man hör så mycket här om att det bara är oseriösa tjejer, ytliga tjejer med mera på Tinder. Själv så tycker jag att jag ser bra ut, kanske en 6-7a, jag är smal och kort med D-kupa. Jag har en bra utbildning och jag är för övrigt en vettig person. Borde vara killar som skriver? Jag matchar med iaf 50 % av dom jag swipar höger på. Men upplever att få killar startar igång konversationen och att många glömmer svara till slut/det dör ut. Varför hänger man då på tinder egentligen?
3. Många killar verkar inte vara ute efter seriöst eftersom många skriver och föreslår att man ska ses för ”filmkväll” eller så skriver man kl 20-22 på kvällen ”Vill du ses idag?” och då känns det som man bara är ute efter en sak. Personligen föredrar jag att ses tidigt, inte chatta massa, men att då ses ute för en kaffe, en kort promenad, ett glas vin etc. och se om man klickar något. Helst inte ses hemma hos nån av oss första gången. Hur tänker killar där?
4. Hur ska man inleda en konversation på ett bra sätt? Är det megatråkigt med ett ”hejsan” eller ”hej, händer ikväll?”. Känns samtidigt så töntigt att inleda med något som ska vara fyndigt eller klyshigt.

Blev ett ganska långt inlägg men några svar?
Citera
2019-08-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzina
Jag är trött på Tinder av olika anledningar. Tycker det är svårt att få till ett aktivt dejtande med appen. Har lite funderingar som det hade varit intresserat om några killar vill svara på.

1. Vad jag fattat det som och vad jag sett när jag swipat åt killkompisar är att många tjejer ser väldigt bra ut och har mycket kroppsbilder i bikinis. Hur ser killar på detta? Är det positivt att visa kroppen mycket? Själv har jag inga bikini- eller underklädesbilder men två bilder där man ser hela kroppen från lite håll varav den ena är med kort linne och kjol så man ser ändå mycket av kroppen, att jag är smal och solbränd. Jag har också en lite blandning av bilder där jag inte är superfixad och filtrad på allihop...
2. Vad letar killar efter egentligen? Man hör så mycket här om att det bara är oseriösa tjejer, ytliga tjejer med mera på Tinder. Själv så tycker jag att jag ser bra ut, kanske en 6-7a, jag är smal och kort med D-kupa. Jag har en bra utbildning och jag är för övrigt en vettig person. Borde vara killar som skriver? Jag matchar med iaf 50 % av dom jag swipar höger på. Men upplever att få killar startar igång konversationen och att många glömmer svara till slut/det dör ut. Varför hänger man då på tinder egentligen?
3. Många killar verkar inte vara ute efter seriöst eftersom många skriver och föreslår att man ska ses för ”filmkväll” eller så skriver man kl 20-22 på kvällen ”Vill du ses idag?” och då känns det som man bara är ute efter en sak. Personligen föredrar jag att ses tidigt, inte chatta massa, men att då ses ute för en kaffe, en kort promenad, ett glas vin etc. och se om man klickar något. Helst inte ses hemma hos nån av oss första gången. Hur tänker killar där?
4. Hur ska man inleda en konversation på ett bra sätt? Är det megatråkigt med ett ”hejsan” eller ”hej, händer ikväll?”. Känns samtidigt så töntigt att inleda med något som ska vara fyndigt eller klyshigt.

Funderar på om det kan det vara så att överskattar ditt utseende. Matchar du, som tjej, bara med 50% av dom du swipar höger på och killarna "glömmer svara"/konversationen dör ut så känns det som att du kanske inte är så snygg dom du tror.
Eller ja, du kanske siktar för högt och bara sveper höger på dom snyggaste killarna som vet att dom kan få så mycket snyggare tjejer om dom vill. Eller så är du som många andra tjejer, tråkig i chatten och ställer inga motfrågor, vem orkar chatta med en vägg liksom.

Men du verkar vara en intressant tjej om din beskrivning stämmer, helt klart.
Citera
2019-08-03, 14:56
Medlem
Absolut, jag swipar väl höger på en del killar som kanske är över min liga och därav matchar jag inte med alla. Men jag skrev som sagt MINST 50 %, tycker det är lite svårt att uppskatta. Ibland matchar jag med alla, ibland är det sämre flyt.
Tycker inte jag överskattar mitt utseende... som sagt 6-7 skulle jag nog säga.
Citera
2019-08-03, 15:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Man kan visa upp en kroppsbild utan att avslöja allt. Men nog gillar de flesta killar bikinibilder.

Majoriteten letar nog snabbt sex, med chans för en långvarig kk. Men ett inte försumbart antal letar en seriös partner. Det är inte så jävla svårt att lista ut vilka som är vilka. Du är redan något på spåren.

Vet inte vad killar i gemen tycker, men fan vad jag hatar promenaddejter eller kaffe på fik kl 15 en söndag. En kväll ute på ett mysigt ställe med något att dricka är det allra bästa. Många killar torde dock vara för fega för att föreslå något dylikt.

Inled konversationen. Det räcker som tjej. Du har inga kvalitetskrav på inledadande överhuvudtaget.

.................................................. ....

Till sist är det ytterligt komiskt hur någon som har en matchningsprocent som din kan beklaga sig över appen.

// i förhållande med hjälp av tinder, som attraktiv kille.
Citera
2019-08-03, 15:46
Medlem
Citat:
Absolut, jag swipar väl höger på en del killar som kanske är över min liga och därav matchar jag inte med alla. Men jag skrev som sagt MINST 50 %, tycker det är lite svårt att uppskatta. Ibland matchar jag med alla, ibland är det sämre flyt.
Tycker inte jag överskattar mitt utseende... som sagt 6-7 skulle jag nog säga.
dom flesta män får inte så många matchningar så en vanlig strategi är att svepa höger på allt för att sedan sortera ut dom man är intresserade av, är rätt drygt att sitta och fundera på om det är en höger eller vänster om man får 10% matchningprocent och det är en jävlligt snygg kille(och eller bra bilder) som får så många matchningar det är den största anledningen till att killar ej skriver dom har matchat med dig fast ändå inte. andra anledningar kan ju vara att dom inte vågar etc.
Senast redigerad av chipskungen 2019-08-03 kl. 15:49.
Citera
2019-08-03, 16:33
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chipskungen
andra anledningar kan ju vara att dom inte vågar etc.
Är man så rädd så förstår jag inte hur vardagen går runt. Någon gång blir det ju, rimligtvis, aktuellt att gå utanför dörren.

Inte heller går denna rädsla, eller kanske snarare blyghet, ihop med att ladda upp bilder på sig själv inför hela världen. Man har ju redan blottat sig ordentligt milt sagt.
Citera
2019-08-03, 16:45
Jag har varnat för detta hundra gånger. Tjejer, dejta någon i er egen jävla liga så händer inte sånt här:

https://www.dailymail.co.uk/news/art...dled-200K.html

En norsk tjej som inte är särskilt snygg blir kär i "playboy miljonär" från MENA. Blir sedan av med en massa pengar genom kontakt via Tinder.

Ni måste sluta vara så ytliga så löser det sig.
Citera
2019-08-03, 16:53
Citat:

1. Jag tycker inte sexiga bilder förmedlar ett särskilt seriöst intryck. Sexiga bilder är något man skickar när man känner varandra. Jag tycker det förmedlar mest att du är ytlig och vill ha en kille som är lika ytlig.

2. Jag letar alltid och endast seriöst. Skriver att jag vill ha någon seriöst. Säger det flera gånger under tiden vi lär känna varandra. Det framgår ganka tydligt vad jag vill. Problemet jag stötter på är att ni tjejer är väldigt ytliga. Extremt så. Det finns inga socioekonomiska hinder längre utan det är nästan bara utseendet ni faller för. Förr i tiden var det viktigare att en kille hade utbildning och bra jobb. Jag ser ok ut, en vanlig kille med lite mer nördiga drag men inte oknullbar. Tråkigt att så många tjejer aldrig ger en chansen att träffas i verkligheten. Man kan se bättre ut i verkligheten än vad man gör på bild. Många killar fastnar inte lika bra på bilder som tjejer.

3. De tänker lura dig. En seriös kille föreslår en oskyldig första dejt där det inte finns några anspelningar på sex. En seriös kille vill lära känna dig innan han hoppar i säng med dig.

4. Det där är en konst. Jag tänker inte avslöja vilken fråga jag använder men den är mer kreativ än "tjena läget" och inte alls för klyschig. Vissa tjejer har intellektet, självinsikten, samt fantasin att kunna svara på den och det är dessa tjejer jag faller för. Andra skriver bara att det är en för svår fråga. Korkade kvinnor tråkar mig.
Citera
2019-08-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Man kan visa upp en kroppsbild utan att avslöja allt. Men nog gillar de flesta killar bikinibilder.

Majoriteten letar nog snabbt sex, med chans för en långvarig kk. Men ett inte försumbart antal letar en seriös partner. Det är inte så jävla svårt att lista ut vilka som är vilka. Du är redan något på spåren.

Vet inte vad killar i gemen tycker, men fan vad jag hatar promenaddejter eller kaffe på fik kl 15 en söndag. En kväll ute på ett mysigt ställe med något att dricka är det allra bästa. Många killar torde dock vara för fega för att föreslå något dylikt.

Inled konversationen. Det räcker som tjej. Du har inga kvalitetskrav på inledadande överhuvudtaget.

.................................................. ....

Till sist är det ytterligt komiskt hur någon som har en matchningsprocent som din kan beklaga sig över.

Okej så jag skulle kunna få fler matchningar och intresserade om jag lägger upp någon bikinibild alltså?

Som du sa föredrar jag också att ses ute och ta ett glas men gärna bara en kaffe på stan, ibland hinner man inte lägga så mycket tid på dejter på kvällarna haha. Frågan är vad killar överlag föredrar men jag antar att man märker att seriösa killar ställer sig positiva till alla dom här typerna av dejter, de jag nämnde ovan i kommentaren söker ju som sagt antagligen bara sex/kk:s och är inte öppna för ett förhållande.

Vet att jag inte ska gnälla över antal matchningar egentligen det är väl mer att de jag matchar med inte skriver eller så dör konversationen. De ställer inte så mycket motfrågor, svarar först efter några dagar etc.
Citera
2019-08-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
1. Jag tycker inte sexiga bilder förmedlar ett särskilt seriöst intryck. Sexiga bilder är något man skickar när man känner varandra. Jag tycker det förmedlar mest att du är ytlig och vill ha en kille som är lika ytlig.

2. Jag letar alltid och endast seriöst. Skriver att jag vill ha någon seriöst. Säger det flera gånger under tiden vi lär känna varandra. Det framgår ganka tydligt vad jag vill. Problemet jag stötter på är att ni tjejer är väldigt ytliga. Extremt så. Det finns inga socioekonomiska hinder längre utan det är nästan bara utseendet ni faller för. Förr i tiden var det viktigare att en kille hade utbildning och bra jobb. Jag ser ok ut, en vanlig kille med lite mer nördiga drag men inte oknullbar. Tråkigt att så många tjejer aldrig ger en chansen att träffas i verkligheten. Man kan se bättre ut i verkligheten än vad man gör på bild. Många killar fastnar inte lika bra på bilder som tjejer.

1 Ja det var lite så jag tänkte att killar kanske upplevde det som. Att man ger ett mer oseriöst intryck om man lägger upp kroppsbilder.
2 Kan absolut hålla med dig. Tinder är ytligt och det är också väldigt tråkigt. Jag tycker utseende är viktigt men personligheten är viktigast. Det är svårt om killen bara har typ två bilder och ofta är bilderna dåliga. Man syns otydligt, de är från långt håll, inga bilder med leenden t ex. Försöker ändå se ”bakom bilden” typ ser killen okej ut, även i verkligheten.
Killar behöver dock bli bättre på att lägga upp ordentliga bilder...
Citera
2019-08-03, 17:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
2. Kan absolut hålla med dig. Tinder är ytligt och det är också väldigt tråkigt. Jag tycker utseende är viktigt men personligheten är viktigast. Det är svårt om killen bara har typ två bilder och ofta är bilderna dåliga. Man syns otydligt, de är från långt håll, inga bilder med leenden t ex. Försöker ändå se ”bakom bilden” typ ser killen okej ut, även i verkligheten.
Killar behöver dock bli bättre på att lägga upp ordentliga bilder...
Hur tänker du här? "Tinder är ytligt och det är tråkigt, men killar måste bli bättre på att lägga upp bilder". Ett mer logiskt resonemang torde vara att killar bör bli bättre på att skriva eftersom personligheten ju är viktigast.
Citera
2019-08-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hur tänker du här? "Tinder är ytligt och det är tråkigt, men killar måste bli bättre på att lägga upp bilder". Ett mer logiskt resonemang torde vara att killar bör bli bättre på att skriva eftersom personligheten ju är viktigast.

Haha sant det du säger. Samtidigt bygger ju appen just på att man ska swipa efter bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in