2019-08-02, 22:29
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Så vad säger nu alla i tråden som förnekade att det fanns någon flyktrisk? Direkt från förhandlingen till privatplan hem. Fan, tycker jag har såg någon som förutsåg detta... hmm.

Vad menar du att han skulle flytt från nu? Han blev inte ens tillsagd att stanna i Sverige.

Fattar jag det, att han fick brådis innan nån åklagare hittar på nåt annat sattyg mot honom och slänger in honom i häkte några veckor till, bara så där.
Citera
2019-08-02, 22:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förr i tiden, så sent som på 80-talet, slutade man att slåss när den ena var nedslagen. Man sparkade inte, mans slog inte, den som stod upp hade "vunnit" fighten. Idag slåss man till medvetslöshet och död. Det är just därifrån talesättet kom och utvecklades.
Då var inte den som låg ner påtänd och beväpnad med kniv. Hade ASAPs gäng sparkat hazaren hade han legat fortfarande, det var bara en markering. Det är inte 80-talet nu.
Citera
2019-08-02, 22:31
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Man kan ju hoppas att denna babbe Mufasa är med på flyget så vi slipper honom, kanske han har krypit upp i hjulutrymmen och trillar ner lagom till atlanten?

Är han med på deras privatjet så sitter han sönderfrusen i hjulhuset just nu.
Citera
2019-08-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Varför inte när du försätts i ett sånt läge? Speciellt när ASAP har blivit utsatt för grovt våld i liknande situationer tidigare.
Varför inte? Jo, här har vi en amerikan som inte vet ett skvatt om svensk polis, vilket nummer han ska ringa, etc. Jämförbart vore om du blir överfallen i Moskva eller Guangzhou och tror du (på engelska) kan ringa in en polispatrull (på vilket nummer?) till en adress du inte ens känner till, och förväntar dig rättsväsendet ska agera rättssäkert till din fördel? Finns liksom ingen Vingvärd du kan vända dig till på All inclusive hotellet med svenskt kaffe i Los Playas del Sol.

ASAP blev väl tidigare utsatt för grovt våld i USA, sitt hemland? Call 911! Så kommer sheriffen på en gång. Jämför fallet Calle som knivhögg en grekisk man på Kos under 90-talet. Ringde inte heller grekiska polisen (finns väl inte ens på Google).
Citera
2019-08-02, 22:33
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ja, man får fylla i formulär men man skriver såklart inte att man slog ett kioskmongo på käften för 3 år sen på O´Learys i Arboga. Ingen som kollar och finns du inte i SÄPO-register så är det bara att resa på.

OK, så den som inte nyligen blivit världskändis pga en fällande dom kan alltså ljuga sig in?
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror att ASAP kan fylla Globen nästa gång han kommer hit. Hela den här händelsen och rättegången har ju varit värt miljarder i publicitet. Skulle inte förvåna mig om Rocky nu är mest känd i Sverige, efter USA.

Tror knappast han kommer tillbaka, Sverige är ett litet shithole country för honom. Mer troligt att han kommer ägna mycket tid åt att driva med Sverige och svenskarna. Denna historia har varit tragikomisk från första början; det komiska är att en ghettoneger på besök piskar upp ett hitrest skäggbarn från Afghanistan och att svenska myndigheter gjorde bort sig något sagolikt genom att förvandla en mindre sammandrabbning mellan dylika element till en världsnyhet. Det tragiska är att de riktiga svenskarna får stå för notan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evert-Sandin
Snälla ge mig länkar till FUP på grabbarna i målet....
Har en vänstertok som vägrar tro det.
Såg att du redan fått tipset, här är länken:
(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?

Du kan ge den här också till vänstertoken:
(FB) Samlingstråd: Afghanernas sexuella våld & övrig kriminalitet, domar, fupar etc.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Tror USA-Sverige har ett samarbete om indrivning av skatteskulder åt båda hållen. Tror inte skadestånd i brottmål ingår (?)

Men det riktigt intressanta är ju huruvida afganen har möjligthet att stämma Rocky i amerikansk domstol? Gjorde en snabb googling för några dagar sedan här i tråden, verkar inte helt omöjligt.

Då rör det sig säkert om stora belopp i stämningen. Om den sen lyckas är en annan femma.
Ja, helt andra belopp då antagligen men tvivlar på att han är särskilt sugen på detta, men hade varit intressant att följa.
Citera
2019-08-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Då var inte den som låg ner påtänd och beväpnad med kniv. Hade ASAPs gäng sparkat hazaren hade han legat fortfarande, det var bara en markering. Det är inte 80-talet nu.
Helt riktigt. Allt var renhårigare då. Inga knivar. Låg man ner, så var slagsmålet slut.
Livvakten som Rocky hade var enorm. Afghanerna såg ut som 40-kilos myggor. Så visst är du helt rätt på det. Hade de velat så hade killarna varit grönsaker nu. F ö förklarade jag bara varifrån ordspråket kom.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-02 kl. 22:38.
Citera
2019-08-02, 22:35
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad menar du att han skulle flytt från nu? Han blev inte ens tillsagd att stanna i Sverige.

Fattar jag det, att han fick brådis innan nån åklagare hittar på nåt annat sattyg mot honom och slänger in honom i häkte några veckor till, bara så där.
Det förmodade straffet.
Citera
Medlem
Opilus5500s avatar
Skönt att han blev satt på fri fot kunde dra härifrån =)..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Hur kunde du läsa in detta i det du citerade?
Du förutsatte ju att landet dömt rätt vilket jag inte gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in