2019-08-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Som de sa ja. Men vad som verkligen sades vet vi inte. Ville dom (R&Co) få in affen i gränden för att klappa till honom ?

Nej självklart vet vi inte och rätten kan inte gissa utan de får utgå från vad som är styrkt
Citera
2019-08-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är i alla fall i linje med mitt rättsmedvetande att blir man trakasserad så bör man hellre lämna platsen än spöa på den som trakasserar.
Men de lämnade ju platsen. Idioterna följde efter, trots att de upprepade gånger blev uppmanade att sluta. När får man spöa på folk som trakasserar? Efter 7000 tillsägelser?
Citera
2019-08-02, 17:27
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonMill
Rättssystemet kan inte ha ute en bild av att i Sverige får du sparka och slå på en som ligger ner på det där sättet. Hela världen kunde ta del av den kände ASAP Rockys metoder. Självklart måste rättssystemet agera. ASAP Rocky var en idiot som la ut det.
Nej, man får inte slå och sparka på någon vare sig de ligger ner eller ej. ASAP lade ut filmen EFTER att tjejernas folm hamnat på TMZ.

Men misshandel? Tveksamt då det inte går att visa var såren kom ifrån. Jag gissar glas på marken eller andra föremål. Ringa misshandel och villkorlig dom + böter.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Så du menar att de lockade med sig afghanen till en mindre trafikerad plats där de kunde banka skiten ur honom utan att någon såg det?

Har för mig att afghanen blev tillsagd en 500ggr att dra därifrån men av någon egendomlig anledning fortsatte följa efter.

Ofta handlar det inte om vad man säger, utan hur.
Men dom gjorde väl allt och lite till för att affen skulle förstå att nu fan är det allvar ? eller visade dom detta först när dom slog ?

500 ggr är förstås en stor överdrift ?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Jag måste väl säga att jag tycker det var ett hyffsat ess dom kom med ändå. Det går inte att fälla dom för att ha gjort det i samförstånd. Försvaret har lyckats hitta vilken typ av flaska Meyers har hållit i, och den hade i princip klyvt skallen på afghanen om det hade gått till som han beskriver.
Citera
2019-08-02, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det är många som gjort. De flesta tror jag kommer ha fel.

Jag menar live, alltså nu fortlöpande medans slutpläderingarna pågår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På vilket sätt är det uppenbart menar du?
Berätta gärna om vilka antaganden som afghanen uppfyllde.

Påtänd kriminell knarkare med glasartad blick som beter sig irrationellt och är tidigare dömd för brott?

Så gott som alla varningsklockor ringer väl kan man säga eller?

Tyvärr, skulle det inte förvåna mig det minsta om målsäganden inom det närmsta året eller så döms för knivrelaterat våld. Kanske till och med för dråp eller mord.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, man får inte slå och sparka på någon vare sig de ligger ner eller ej. ASAP lade ut filmen EFTER att tjejernas folm hamnat på TMZ.

Men misshandel? Tveksamt då det inte går att visa var såren kom ifrån. Jag gissar glas på marken eller andra föremål. Ringa misshandel och villkorlig dom + böter.

Tycker att "kastet" inte ser så ringa ut...
Citera
2019-08-02, 17:29
Medlem
introvertos avatar
"USA:s särskilda sändebud Robert O'Brien sitter med slutna ögon. Antingen lyssnar han extremt koncentrerat, eller så lyssnar han inte alls." - från GP:s Marc Skogelin. Vad vet han om det? O'Brein kanske lyssnar precis som vanligt men väljer att blunda. Pajaskommentator.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tror inte att Rocky o Co skulle riskera sin turné bara för att "få slå". Något mer måste ligga bakom.

Stor risk gjorde dom det till genom att lägga ut filmen om misshandeln
Citera
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Men de lämnade ju platsen. Idioterna följde efter, trots att de upprepade gånger blev uppmanade att sluta. När får man spöa på folk som trakasserar? Efter 7000 tillsägelser?

Ja det är ta mig fan ett jävla daltande. Och speciellt med kines-araberna. Ett nej och gå härifrån, skall räcka i ett normalt samhälle.
Landet styrs av bäbisar.
Citera
2019-08-02, 17:30
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är i alla fall i linje med mitt rättsmedvetande att blir man trakasserad så bör man hellre lämna platsen än spöa på den som trakasserar.

var går gränsen då? Om jag följer efter dig och ditt barn och uppträder i flera kvarter och vägrar ge mig. Jag gissar att det inte dröjer speciellt länge innan du flyger på mig .

Rättsväsendet gör ofta bedömningar om vad som är "rimligt beteende" utifrån situationen. Här det ju uppenbart en ganska mild misshandel som sker efter upprepad provokation. Att dom skulle få skaka galler 4 månader låter fullständigt orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in