2019-08-02, 22:26
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migsvetsarn
Hade vi haft en fungerande migrationspolitik i detta land så hade denna incident aldrig inträffat.
Hade vi dessutom haft ett rättsväsende som värnade landet och dess medborgare istället för feta paychecks från staten, så skulle vi ha en helt annat situation i landet. Det ligger inte i advokatsamfundets intresse att dessa killar får lämnar landet. Bara ett enskilt rättsfall skulle kunna finansiera 1 undersköterska på ett större sjukhus. Eller en sjukgymnast på ett äldreboende.

För jävligt hur våra skattepengar hanteras.
Finns det inget tak/budget för hur mycket rättsväsendet får kosta?
Nej det finns ingen gräns och Anne Ramberg vill inte höra talas om det. Vad gör vi nu, kamerad.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Reg Nr på bilen som tog Rocky från häktet till privatflyget syns på Aftonbladets senaste bilder.

Sen finns bild när planet lyfter också.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Så vad säger nu alla i tråden som förnekade att det fanns någon flyktrisk? Direkt från förhandlingen till privatplan hem. Fan, tycker jag har såg någon som förutsåg detta... hmm.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men jag ska inte vara värre än så att erkänna att jag hade helt glömt bort Annika Östberg [...]

Tack. Personligen tycker jag inte det är fel av Sverige att trycka på när vi tycker en svensk blivit felaktigt behandlad utifrån svenska förhållanden. Sitter jag i amerikanskt häkte får Löfven gärna hyra in Dolph Lundgren och Peter Stormare att åka till domstolen och stirra argt på domaren.

Men just Annika Östberg tycker jag gott kunde fått stanna därborta. Sen vet jag inte detaljerna som du gick in på, avstår från att diskutera dem så att jag inte får mina förutfattade meningar punkterade.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att Sverige sedan försöker få Ungern och Polen att ta emot fler flyktingar så är det väl i form av att vi har en utrikesminister som säger vad hon tycker men inte försöker att bojkotta polska eller ungerska produkter osv ovanpå att man försöker lobba inom EU?

"Lobba inom EU" innebär ofta extremt starka påtryckningar med straffavgifter i miljardklassen osv. Där tycker jag det är mycket hårdare inblandning i andra länders interna affärer jämfört med när Trump twittrade och skickade O'Brien hit.

Man kan ju tycka att vi ska trycka hårt på andra länder så att de ändrar sin politik i svensk riktning.

Men då blir det svårt att samtidigt klaga på Trump när han gör samma sak häri Rocky-fallet.
Citera
2019-08-02, 22:27
Medlem
Mycatisonfires avatar
Man kan ju hoppas att denna babbe Mufasa är med på flyget så vi slipper honom, kanske han har krypit upp i hjulutrymmen och trillar ner lagom till atlanten?
Citera
2019-08-02, 22:27
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livetargott
Ja, han släpper väl en låt snart
Asap Rocky - Sweden
På den låten lär han väl tjäna ihop miljontals kr😂

Dock kan hans första exclusive intervju ge han en miljon dollar. 🤑
Citera
2019-08-02, 22:28
Medlem
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/darfor-ar-det-for-tidigt-for-asap-rocky-att-andas-ut/

haha expressens reporter tror att Rocky kommer åka tillbaka i sverige för att sitta i fängelse. Och grisar flyger också.

den här karln ger sig inte.
Citera
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Härligt att A$AP och kompisarna kan flyga hem. Hela härvan har varit ett fiasko för åklagaren. Vederbörande eller Liberace som någon kallade honom har ägnat sig åt rättsligt övervåld mot de åtalade.

För övrigt bör Mustafa och Dawod åtalas för ofredande och misshandel. Ursäkta om jag missat ifall detta redan har skett. Med tanke på deras övriga «*meriter*» och sysselsättningar borde de också «*få resa hem*» 😉 .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Asylafghanens kompis påstod att han sprang tillbaka för att hjälpa sin kompis, han nämnde dock inte att han stannade och tog upp något på marken, detta ser man 0.25 - 0.40 i denna video, klickar man på kugghjulet och minskar hastigheten syns det lättare. https://www.youtube.com/watch?v=B8zAQmKgWB8

Vem är snubben med svart jacka som skymmer bilden? En förbipasserande?
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Mustafa är alltså Sveriges framtid.

Ja, det är alltså Mustafa Jafari som ska torka rumpan på dig när du blir pensionär.

Hade nog föredragit ASAP istället.
Citera
2019-08-02, 22:29
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Verkligen imponerad. Hon fick sagt allt det jag suttit och väntat på i flera dagar. Verkligen raka rör!

Följde enbart direktrapporteringen. Finns där ljudfil till hennes slutplädering?
Citera
2019-08-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Varför dröjer det så länge tills vi får reda på domen?

För den ännu inte är klar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in