Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Men jag ska inte vara värre än så att erkänna att jag hade helt glömt bort Annika Östberg [...]
Tack. Personligen tycker jag inte det är fel av Sverige att trycka på när vi tycker en svensk blivit felaktigt behandlad utifrån svenska förhållanden. Sitter jag i amerikanskt häkte får Löfven gärna hyra in Dolph Lundgren och Peter Stormare att åka till domstolen och stirra argt på domaren.
Men just Annika Östberg tycker jag gott kunde fått stanna därborta. Sen vet jag inte detaljerna som du gick in på, avstår från att diskutera dem så att jag inte får mina förutfattade meningar punkterade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Att Sverige sedan försöker få Ungern och Polen att ta emot fler flyktingar så är det väl i form av att vi har en utrikesminister som säger vad hon tycker men inte försöker att bojkotta polska eller ungerska produkter osv ovanpå att man försöker lobba inom EU?
"Lobba inom EU" innebär ofta extremt starka påtryckningar med straffavgifter i miljardklassen osv. Där tycker jag det är mycket hårdare inblandning i andra länders interna affärer jämfört med när Trump twittrade och skickade O'Brien hit.
Man kan ju tycka att vi ska trycka hårt på andra länder så att de ändrar sin politik i svensk riktning.
Men då blir det svårt att samtidigt klaga på Trump när han gör samma sak häri Rocky-fallet.