2019-08-01, 01:48
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Hur tror du en sådan CM kristall ser ut om man låter lösningen torka ?
Blir ju inte feta shards igen eller liknande. Det lägger sig mot botten och där vattnet har rört och blir som ett enda fasttorkat lager av meta sen. Efter det får du skrapa ut det och då blir det ganska pulveraktigt.

Får man fråga, varför har du gjort/har det som lösning om du inte tänker använda det så?
Citera
2019-08-01, 01:55
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sketcell
Blir ju inte feta shards igen eller liknande. Det lägger sig mot botten och där vattnet har rört och blir som ett enda fasttorkat lager av meta sen. Efter det får du skrapa ut det och då blir det ganska pulveraktigt.

Får man fråga, varför har du gjort/har det som lösning om du inte tänker använda det så?

Det var en teoretiskt ställd fråga.
Citera
2019-08-01, 01:57
Medlem
sketcells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Det var en teoretiskt ställd fråga.
Okej, den kändes bara så specifik på nåt sätt. Men i alla fall, låter man bara vattnet dunsta så går metan att använda sen oavsett, sen att man kanske inte har coola feta shards längre är det ända negativa.
Citera
2019-08-03, 11:48
Moderator
Morfar-52s avatar
Trådar om samma ämne sammanfogade./mod
Citera
2019-10-31, 08:21
Medlem
Går det att röka och bomba crystal meth när man käkar 100mg sertralin om dagen (SSRI)?
Tagit tjack många gånger under tiden utan problem men ice och meta överlag ska ju tydligen påverka serotonin i högre utsträckning, någon som har erfarenhet?
Citera
2019-10-31, 10:29
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejection
Går det att röka och bomba crystal meth när man käkar 100mg sertralin om dagen (SSRI)?
Tagit tjack många gånger under tiden utan problem men ice och meta överlag ska ju tydligen påverka serotonin i högre utsträckning, någon som har erfarenhet?
Metamfetamin ökar serotoninutsläppet i centrala nervsystemet. Detta i kombination med en SSRI, som gör att frisläppt serotonin stannar längre i nervsynapserna, kan leda till serotonergt syndrom. Serotonergt syndrom är ett livsfarligt tillstånd.
Citera
2019-11-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Metamfetamin ökar serotoninutsläppet i centrala nervsystemet. Detta i kombination med en SSRI, som gör att frisläppt serotonin stannar längre i nervsynapserna, kan leda till serotonergt syndrom. Serotonergt syndrom är ett livsfarligt tillstånd.
Finns det någon fakta på hur mycket mer just metamfetamin påverkar serotoninet till skillnad från vanligt amfetamin? Vanligt tjo har jag kört många gånger under SSRI behandling men inte meta, vad jag vet / nästan är säker på iallafall.
Citera
2019-11-02, 11:39
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Finns det någon fakta på hur mycket mer just metamfetamin påverkar serotoninet till skillnad från vanligt amfetamin? Vanligt tjo har jag kört många gånger under SSRI behandling men inte meta, vad jag vet / nästan är säker på iallafall.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2413312/
" Methamphetamine causes the release of the neurotransmitters dopamine, norepinephrine and serotonin and activates the cardiovascular and central nervous systems."

Å andra sidan, enligt denna artikel:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11071707
Kan det tänkas att noradrenalin spelar en större roll än serotonin och dopamin.

Någon studie som grundläggande jämför amf med meta har jag inte snubblat över men jag har inte letat heller. Sök runt lite på pubmed eller google scholar så kanske du hittar nåt
Citera
2019-11-02, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2413312/
" Methamphetamine causes the release of the neurotransmitters dopamine, norepinephrine and serotonin and activates the cardiovascular and central nervous systems."

Å andra sidan, enligt denna artikel:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11071707
Kan det tänkas att noradrenalin spelar en större roll än serotonin och dopamin.

Någon studie som grundläggande jämför amf med meta har jag inte snubblat över men jag har inte letat heller. Sök runt lite på pubmed eller google scholar så kanske du hittar nåt
Tack så mycket! Blev sjukt sugen och nyfiken när jag fick se att en inrikes säljare hade plockat in ice till en väldigt billigt intro-pris. Får googla runt lite och klura på saken.
Citera
2019-11-29, 01:50
Medlem
RyanBroslings avatar
testade crystal meth för första gången för två dagar sedan, klara frostiga shards. Rökte kanske ca 0.35g under 4 timmar, ur en glas pipe och jävlar i hatten vad länge man är under påverkan. 26-30 timmar efter sista hiten kände man tydligt av det i hela kroppen, kom på att jag hade en bokad tandläkartid som jag inte kunde boka om, så gick till kliniken med ögon som tefat och en snustorr mun. Undrar om man tandläkare anade något, jävla resa.
Citera
2019-11-29, 02:19
Medlem
Citat:
Tack så mycket! Blev sjukt sugen och nyfiken när jag fick se att en inrikes säljare hade plockat in ice till en väldigt billigt intro-pris. Får googla runt lite och klura på saken.
Du måste dela med dig av länkar, det vet du va?
Citera
2019-11-29, 02:41
Medlem
snusaren92s avatar
Ja har sprungit på alla sorters tjack men aldrig någonsin meth.
Metamfetamin har ja fått tag i!
Men kristaller nä aldrig!
Fet sugen att testa det ja skulle röka det he he.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in