2020-12-04, 15:18
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Min uppfattning av meth är liknande den andra beskrivit.
Det är som en annan drog jämfört med amfetamin.
Inte bara är ruset kraftigare utan ännu mer intensivt fast inte på ett bra sätt för mig i varje fall.

Det liksom kastar sig på en och tar över hela tillvaron medan amfetamin förhöjer vad än man håller på med och går, så länge man inte tar alltför mycket, att liksom styra medan meth bara ångar på och man får följa med på resan.

Det är inte för mig har jag insett.

Det stämmer bra, skulle säga att Meth stod för 80% av urspårningen och alkoholen, 3 dagars vakenhet och mängder av imovane för resten 20% och tro mig jag har tagit många urspårade droger. Men fattar nu varför meth är sånt jävla problem i resten av världen och är faktiskt glad vi bara har vårt vanliga fultjack här för det där är en riktig elak jävulsdrog.
Citera
2020-12-05, 01:17
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Det stämmer bra, skulle säga att Meth stod för 80% av urspårningen och alkoholen, 3 dagars vakenhet och mängder av imovane för resten 20% och tro mig jag har tagit många urspårade droger. Men fattar nu varför meth är sånt jävla problem i resten av världen och är faktiskt glad vi bara har vårt vanliga fultjack här för det där är en riktig elak jävulsdrog.

Du är trög

Anledningen till att du inte spårat så pass på alkohol och piller förut är för att du hinner decka innan.
Nu hade du meth som höll dig fortfarande vaken och dessutom gav dig möjlighet att ta ännu mer piller och dricka alkohol, så meth tilllät dig att höja den nivån nåt så fruktansvärt som du inte annars hade kunnat göra så enkelt på enbart sprit o piller

Så boven här är just alkohol och piller. Meth gav dig bara en skjuts och tillät dig att inte decka.

Jag vet eftersom i mina yngre dagar blandade jag roppar med sprig o cs och kunde bli helt mongo. Men enbart roppar och sprit avslutade oftast"partyt" innan jag lyckades gå helt bananas. Visst, ibland hände det också men med cs blev det nästan ett kontrakt på vad som hända skall
Citera
2020-12-08, 23:13
Medlem
någon som injicerat och vill berätta hur det kändes?
Citera
2020-12-11, 14:45
Medlem
Stor-Franks avatar
Jag skulle oxå vilja veta hur det känns iv!
Hur mkt behövs för en pang-skjuts som motsvarar 1g standard tjo eller 1/2g standard ladd?
Alltså, sån pang så man inte kan stå eller prata på några minuter.
Mvh
Citera
2020-12-18, 15:22
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag skulle oxå vilja veta hur det känns iv!
Hur mkt behövs för en pang-skjuts som motsvarar 1g standard tjo eller 1/2g standard ladd?
Alltså, sån pang så man inte kan stå eller prata på några minuter.
Mvh
Kan nu svara mig själv att en 0,1a ice fräser på som 1/2g bra tjo.
Citera
2020-12-18, 18:42
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
se så calm down... aldrig hört om nån som får påslag efter 30 sec i näsan
Nu har du i alla fall hört det från mig.
Citera
2020-12-20, 09:34
Medlem
Kan man snorta meth i kristallform? Vet att det inte slår på lika bra så klart men funkar det?
Citera
2020-12-20, 09:44
Medlem
Är det riktigt crystal meth som finns på flugsvamp? tänkte testa men pallar ju inte om man får hem något bankat fejkpulver, så är det rena kristaller?
Citera
2020-12-20, 13:41
Medlem
ultraolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Kan man snorta meth i kristallform? Vet att det inte slår på lika bra så klart men funkar det?
Yes det funkar!
Citera
2020-12-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultraold
Yes det funkar!

Tack för snabbt svar! Skiljer sig ruset då nämnvärt från vanligt amfetamin eller måste man röka för att få den där riktiga känslan?
Citera
2020-12-20, 14:59
Medlem
ultraolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Tack för snabbt svar! Skiljer sig ruset då nämnvärt från vanligt amfetamin eller måste man röka för att få den där riktiga känslan?
Har själv aldrig rökt meth men när jag det snortade så var det som Amfetamin på steroider.
Senast redigerad av ultraold 2020-12-20 kl. 15:03.
Citera
2020-12-31, 13:41
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Du är trög

Anledningen till att du inte spårat så pass på alkohol och piller förut är för att du hinner decka innan.
Nu hade du meth som höll dig fortfarande vaken och dessutom gav dig möjlighet att ta ännu mer piller och dricka alkohol, så meth tilllät dig att höja den nivån nåt så fruktansvärt som du inte annars hade kunnat göra så enkelt på enbart sprit o piller

Så boven här är just alkohol och piller. Meth gav dig bara en skjuts och tillät dig att inte decka.

Jag vet eftersom i mina yngre dagar blandade jag roppar med sprig o cs och kunde bli helt mongo. Men enbart roppar och sprit avslutade oftast"partyt" innan jag lyckades gå helt bananas. Visst, ibland hände det också men med cs blev det nästan ett kontrakt på vad som hända skall

Du behöver inte kalla mig trög. Säger bara vad jag upplevde.
Visst du har en poäng att man ofta hinner däcka men jag har även hållt mig vaken på vanligt tjack och blandat piller och alkohol. Just sprit och imovan blandat är extra illa jämfört med tex stesolid och öl. Allt handlar om styrkan på drogen.

Det verkar som du försvarar meth som drog, varför då? är du själv beroende?
jag försvarar inte piller heller, det kan få en att göra dumma saker men de som begår brott på piller har det oftast i sig från början. Nu begick vi ju inte direkt ett brott utan min kompis råkade välta ett bord av misstag eftersom vi vingla runt så, sen hur han valde att hantera situationen istället för att be om ursäkt är omoget och extremt dumt (obs jag gjorde inget alls här, bara såg det hända plötsligt och tog några sekunder innan jag fatta va som hände och då va det försent)

Har blandat piller och alkohol i 20 års tid och nästan aldrig flippat ur, och nej jag har inte däckat varje gång. Man ska dock undvika just imovane och ren sprit det håller jag med om helt. Det var dumt som fan av oss men det var det enda vi hade att tillgå just då. skulle aldrig göra om det.

Det finns ju en anledningen att meth har sånt dåligt rykte, att de får folk begå så mycket brott, inte bara för de behöver pengar utanför att de blir helt känslokalla och tycker det är kul att ta till våld och döda eller misshandla folk. Självklart händer detta på alkohol hela tiden men meth har kallats the worlds drug in the world många ggr.

Adolf Hitler fick dagliga injektioner av meth och en mix av andra droger under kriget av sin personliga läkare, dock visste inte hitler om detta och även om han redan var galen gjorde det nog saken oerhört mycket värre.

Meth är inte alls som tjack, det är som en annan drog precis som att jämföra kokain och crack.
En mycket hårdare, mycket mer beroendeframkallande drog som är nästintill omöjlig att sluta med. Jag är öppen för att prova alla droger och kan inte säga med säkerhet att jag aldrig skulle ta meth igen om jag fick chansen och kanske var riktigt full.
Det är en ful drog men det är heroin med och det har jag med provat och man mår SKIT efter.
inte som andra opiater, sub, oxy,morfin osv ...efter bara några dagar är man helt förstörd speciellt fysiskt. Känns som man får AT direkt så fattar att man inte kan sluta.
Leder bara till besvär därför föredrar jag saker som är läkemedel där man vet innehållet och kan dosera rätt.
Senast redigerad av Bullsquid 2020-12-31 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in