2019-07-28, 20:18
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Från under vilken sten kom helt plötsligt alla islamister med ok svenska? De kämpar i tråden att ge sken av att kvinnors klädsel ska begränsas. Är det nästa nivå av statens kulturmarxistiska troll?

Denna fråga verkar väldigt viktigt för sagda troll.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2019-07-28 kl. 20:25.
Citera
2019-07-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Inte vet jag. Har inte sett några bilder - alltså har det ej skett. Och om det har skett, vem vet... hon kanske var spritt språngande naken och lekte med en gigantisk rättika i diverse kroppsöppningar.
Dummaste inlägg jag läst på länge. Är du vaken eller har du bara sexuella drömmar som du vill ska hända dig. Milde himmel vilka knäppgökar det finns.
Citera
2019-07-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Med ditt resonemang får alltså inte festklädda kvinnor med exempelvis kort kjol och tube-top som visar magen vistas i kollektivtrafiken? Är det okej om en äldre manlig släkting ledsagar henne?ska hon transporteras till och från festen i någon form av heltäckande skynke?

Har svårt att se hur den äldre släktingen skulle göra det mindre nasty? Svettas människan med de olämpliga kläderna mindre för att det är en släkting med?
Men ja, helt otänkbart är det väl inte att ha en jacka eller annan tröja med sig va? Nu beror det ju på hur kläderna ser ut, om det blir en springa mellan kjol och topp, vad är grejen, men om toppen täcker en deci över tuttarna då är det en annan sak.
Citera
2019-07-28, 20:21
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Visa gärna var jag påstod det.
Jämförelsen är din, inte min.
Citera
2019-07-28, 20:21
Medlem
Vet man något om busschauffören? Är det för det första en manlig chaufför? Finns anledning att misstänka religiösa motiv till hans agerande?
Citera
2019-07-28, 20:22
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ja, Amanda borde ha tagit på sig en t-shirt.

Är ju en hygienfråga tycker jag. Just sunt förnuft är väl att så lite som möjligt svetta ner typ sätena o.dyl. när det är så varmt. Jag kan tänka mig att det blev ett språkligt missförstånd, iofs vet vi ju inget om chafförer. Menade att man inte kan åka med bar hud pga hygienen men uttryckte sig fel. Kan vara ute o cykla där med chaufförens ursprung som sagt.
Citera
2019-07-28, 20:22
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Har svårt att se hur den äldre släktingen skulle göra det mindre nasty? Svettas människan med de olämpliga kläderna mindre för att det är en släkting med?
Men ja, helt otänkbart är det väl inte att ha en jacka eller annan tröja med sig va? Nu beror det ju på hur kläderna ser ut, om det blir en springa mellan kjol och topp, vad är grejen, men om toppen täcker en deci över tuttarna då är det en annan sak.
Sedlighetspolisen i Iran har linjal med sig i tjänsten. Du kan kanske låna deras nästa gång du möter en kvinna med misstänkt stötande klädsel.
Citera
2019-07-28, 20:26
Medlem
Citat:
Jämförelsen är din, inte min.

Jämförelsen att det inte är något konstigt att ha klädkoder? Nej, det tycker jag inte är konstigt. Det är vanligt förekommande.
Citera
2019-07-28, 20:26
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Är ju en hygienfråga tycker jag. Just sunt förnuft är väl att så lite som möjligt svetta ner typ sätena o.dyl. när det är så varmt. Jag kan tänka mig att det blev ett språkligt missförstånd, iofs vet vi ju inget om chafförer. Menade att man inte kan åka med bar hud pga hygienen men uttryckte sig fel. Kan vara ute o cykla där med chaufförens ursprung som sagt.
Men ska vi kräva långärmat och långbyxor då? Hud som hud oavsett om den sitter på magen eller armarna
Citera
2019-07-28, 20:28
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Jämförelsen att det inte är något konstigt att ha klädkoder? Nej, det tycker jag inte är konstigt. Det är vanligt förekommande.
Du jämför en arbetsplats med kollektivtrafiken. Jag tydliggör hur hjärndött detta är.
Citera
2019-07-28, 20:28
Medlem
Citat:
Men ska vi kräva långärmat och långbyxor då? Hud som hud oavsett om den sitter på man eller armarna

Egentligen ja, det borde vi. Men realistiskt nej, vill man vara utan ärmar så måste det få vara okej.
Citera
2019-07-28, 20:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ärligt talat, jag vet att du skämtade, men tänkt vilket enormt mycket lättare samhälle vi skulle få för samtliga människor, och också ett betydligt mycket mer jämställd samhälle om alla hade en uppsättning regler att hålla sig efter, och man bara behövde använda en linjal för att veta om kläderna var rätt eller fel. Lite av mitt drömsamhälle ärligt talat. Ungefär som snobbskolorna som har skoluniform. Kjolen ska sluta exakt 10 cm ovanför bordet om man står på knä. Och ja, man har faktiskt såna mätningar på vissa av Lundsberg och sigtuna och allt vad de heter.

Som sagt, fel århundrade och fel land. Har du månne Aspbergers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in