2019-07-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Nä du kan inte uppträda offentligt naken eftersom vi har lagen förargelseväckande beteende sen urminnes.
Mycket sunt förnuft råder, Jag fixar en normal bikini i buss men kanske inte en jävligt liten stringbikini, det tycker jag inte är ok, men hur ofta sker det, oftast sätter ju folk på sig en T-shirt så det är ju väldigt sällan ett problem. Sen kan man diskutera vad är sunt förnuft!

Ja, Amanda borde ha tagit på sig en t-shirt.
Citera
2019-07-28, 19:59
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Tycker det är väldigt kul med alla islamhatare här på Flashback som försvarat Amanda för att sedan se hur hon inte gör skillnad på dessa blonda blåögda svenska karlar och en skäggig arab från Mellanöstern.

Det är skillnad på att försvara Amanda, och att försvara Amandas rätt åka buss i de kläder hon gjorde.
Förhoppningsvis gynnar den här diskussionen även andra kvinnor med olika åsikter än Amandas.
Citera
2019-07-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vi har ingen aning om vilken nation föraren kommer från. Olika uträkningar har visat att det sannolikt inte är Sverige, köper det. Andra uträkningar har visat att han sannolikt är muslim, köper inte det lika mycket, men ser inte heller att det spelar någon roll. För faktum är, vi vet inte om han är muslim, kristen, jude eller buddist. Vi vet inte ens om han har en religion.

Och alldeles oavsett om vi inte vet det, så vet vi inte heller om det spelar någon roll. Jag är från Sverige, har bott här hela livet, har flera generationer bakåt som bott i Sverige, förutom på min farfars sida, de jävlarna kom från Norge. Jag själv hade med glädje kastat av henne, för hon var inte tillräckligt klädd. Jag ser det också som ett problem med folk som inte orkar skyla sig, jag bor inte i något jävla nudistland, jag tycker inte att svensk=nudist. Och hittills är det inte heller någon som lyckats komma en meter närmare att övertyga mig om att alla svenskar är nudister.
Hade hon varit sprillans naken hade inte jag heller släppt på henne. Men har man shorts och bikinibehå på sig så stör hon ingen. Så länge hon inte är klädd så det rubriceras förargelseväckande beteende, så har hon rätt att åka buss. Däremot har hon inte rätt att gå in i vilken restaurang hon vill, eftersom krögaren kan ha klädkod.

Möjligen hade du kastat av henne, men det har du inte rätt till. Hoppas du inte arbetar inom ett serviceyrke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Nä du kan inte uppträda offentligt naken eftersom vi har lagen förargelseväckande beteende sen urminnes.
Mycket sunt förnuft råder, Jag fixar en normal bikini i buss men kanske inte en jävligt liten stringbikini, det tycker jag inte är ok, men hur ofta sker det, oftast sätter ju folk på sig en T-shirt så det är ju väldigt sällan ett problem. Sen kan man diskutera vad är sunt förnuft!

Precis som jag säger, no shirt, no service. Shirt=service. Det värsta är att de flesta i samhället håller nog med om detta, men nu fick man en chans att köra lite muslimhat, så nu är det viktigt att alla kan vara klädda hur som. Men jävlar om den kommer en kille med elefantsnabel-kallingar om en månad, då var det inte lika illa att han inte fick åka med. Eller ja, nu har ju Skånetrafiken sagt sig inte ha någon klädkod.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Hon har bara BH på överkroppen. Och shortsen täcker mindre av benen än ett par kalsonger, går alltså jämföra med speedos.

Speedo tillverkar förvisso löst sittande modeller med långa ben men med Speedos menar man nog generellt den lilla kulpåse-varianten.

Och nej, det där är ingen BH. Det är möjligen en bikiniöverdel.

Sätt dig i en hink med is om du har svårt att hantera dina primitiva seximpulser så till den grad att du måste skydda dig från åsynen av naken kvinnohud.
Citera
2019-07-28, 20:01
Medlem
Citat:
Med all sannolikhet hade han agerat likadant mot en man klädd i enbart badshorts.
Haha, och det tror du på? Kom ut i verkligheten.
Citera
2019-07-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Speedo tillverkar förvisso löst sittande modeller med långa ben men med Speedos menar man nog generellt den lilla kulpåse-varianten.

Och nej, det där är ingen BH. Det är möjligen en bikiniöverdel.

Sätt dig i en hink med is om du har svårt att hantera dina primitiva seximpulser så till den grad att du måste skydda dig från åsynen av naken kvinnohud.

Det handlar inte om seximpulser utan om anständighet och hygien. Kräver du att få ha bar överkropp på kontoret? Korta shorts på fin restaurang?
Citera
2019-07-28, 20:03
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Nej korrekt, en BH är gjord för att ge stöd för bysten, det gjorde inte hennes "topp", utan den skyler enbart. Mitt problem är att den bara skyler som en BH. Alltså anser jag det vara korrekt att säga att det är en BH. Vad spelar det för någon roll, hade det varit ej ok att ha BH, men okej att ha en topp, fast det skyler lika mycket hud?
Med ditt resonemang får alltså inte festklädda kvinnor med exempelvis kort kjol och tube-top som visar magen vistas i kollektivtrafiken? Är det okej om en äldre manlig släkting ledsagar henne?ska hon transporteras till och från festen i någon form av heltäckande skynke?
Citera
2019-07-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123

Snarare du som bör komma ut i verkligheten. Klädkoder i samhället kräver ofta mer av kvinnor än män. Restauranger, arbetsplatser etc. där kvinnor men ej män kan visa ben.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Det handlar inte om seximpulser utan om anständighet och hygien. Kräver du att få ha bar överkropp på kontoret? Korta shorts på fin restaurang?
Nu hade hon inte bar överkropp och hon åkte buss så du får gå tillbaka till ritbordet och konstruera en bättre halmgubbe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123

Fanns ju ett inlägg på Skånetrafikens facebook, där en passagerare klagade över att han hade blivit tillsagt att ta på sig skjorta, då han inte fick åka med bar överkropp. Så det låter ju troligare än motsatsen, som du bygger på ett antagande att föraren är muslim och vill ha sharialagar.
Citera
2019-07-28, 20:05
Medlem
Citat:
Att du inte fått klagomål säger ju inte jättemycket om jag ska vara ärlig. Om du väljer att vara nästintill naken, men på din egen tomt, vem ska klaga? Att du säger att du klär dig somrigt, behöver ju inte betyda att du har täckning motsvarande en större bikini, och har man det har ju folk kanske inte rätt att klaga. Måste ju finnas ett mellanting mellan bikini och burka.

Ja, ska vi göra en undersökning på det, får du nog klä dig lite proffsigt, jag kommer inte vara i närheten av dig om du har badkläder i city.
Om du stör dig på hud tycker jag du kan hålla dig inomhus. Ska du handla kan du gå till 7/11 efter kl 21.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in