2019-08-06, 03:47
Amanda har ju gått ut själv på FB och sagt att det var en svensk chaufför
Citera
2019-08-06, 05:55
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Kanske för att slippa anti-rasistmaffian?
Citera
2019-08-06, 06:49
Medlem
Citat:

Har du länk till postningen?
Citera
2019-08-06, 08:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

Aha, så hon är vänsteraktivist nu?
Citera
2019-08-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Kvinnan var klädd på ett sätt som är helt ok enligt gällande lagar, hade hon haft ett fikonlöv tejpat över muffen och inget mer hade det kanske varit skäl att kasta av henne men nu fanns inga lagliga skäl att kasta av henne.
Diskriminering är ett brott i Sverige, så att kasta av en kvinna för att hon inte bär rätt klädsel för en inskränkt persons tycke är ett solklart fall av diskriminering och därmed ett brott.
Om det sen är en muslim, pingstpastor, avundsjuk smällftet feminist som begår brottet är av mindre intresse.
Men hur hade media reagerat om en kvinna kastades av för att hon bar slöja eller en homosexuell insvept i en Pride-flagga kastats av?

Nu rusar vänstern in på sociala medier för att försvara förtryckaren...allas lika värde gäller tydligen inte alla och att diskriminera vissa är tydligen helt ok.
Som konstaterats gång på gång så saknas inga fel på vänstern...

Well put! 👏🏻👏🏻👏🏻
Citera
2019-08-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Har du någon bild på hur hon var klädd? Det enda jag kunnat läsa var att hon bar shorts och ett kortare linne. I min föreställningsvärld innebär det att en bit av låren och magen syns. Om man tycker det är stötande och något man inte vill se så föreslår jag att man drar något gammalt över sig och blir hemma under de varmare tiden på året.

Oavsett vilket så är det inte en busschafförs uppgift att utdela straff för förargelseväckande beteende helt efter eget tycke och smak. Det normala är att man gör en polisanmälan om förargelseväckande beteende och låter en domstol bedöma frågan. Notera dock att vissa yrkesgrupper får antas ha en högre tröskel för vad som skall anses förargelseväckande beteende, busschafförer får nog antas tillhöra dessa.

Vi lever i 2019, ja somliga av oss iaf. De som lever i det förgågna tycker säkerligen att man ser ut som ett luder såfort man inte klär sig som en påskkärring...

Vi lever i 2019 ja men på något sätt har vi idag halvt devalverat vår utveckling tillbaka till medeltiden. Har ex svårt att se att det här hade hänt för 35 år sen på
1980-talet när var o varannan tjej var klädd så här på sommaren. Så vad är det som har förändrats i Sverige som gjort att busschaufförer agerar så här idag 2019? 😱 Varför kan inte sanningen få komma fram så alla kan sluta spekulera? Hon var uppenbarligen inte naken så det håller ju inte. Varför hycklas och tystas det mer än någonsin i MSM i Sverige 2019?
Citera
2019-08-06, 16:51
Medlem
Citat:

Kan du visa det? Har inte sett något sådant.
Citera
2019-08-06, 21:54
Medlem
Har vi mer information rörande Amandas etnicitet? Föräldrar från Centraleuropa, öststaterna eller motsvarande? Den debatten saknar jag helt.
Citera
2019-08-07, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bboy1980
Vi lever i 2019 ja men på något sätt har vi idag halvt devalverat vår utveckling tillbaka till medeltiden. Har ex svårt att se att det här hade hänt för 35 år sen på
1980-talet när var o varannan tjej var klädd så här på sommaren. Så vad är det som har förändrats i Sverige som gjort att busschaufförer agerar så här idag 2019? 😱 Varför kan inte sanningen få komma fram så alla kan sluta spekulera? Hon var uppenbarligen inte naken så det håller ju inte. Varför hycklas och tystas det mer än någonsin i MSM i Sverige 2019?

Njao, som sagt somliga av os lever i 2019. Den halva devalveringen ligger ju i kanske att det är fler som lever kvar i medeltiden, men kanske inte hela förklaringen.

Förklaringen är nog att vi har många som (kanske av rädsla att stöta sig) accepterar att folk ger uttryck för medeltida värderingar. Acceptansen för medeltida värderingar har nog gått allt för långt. Visst bör man acceptera att folk tycker olika, men sen spårar acceptansen ur ifall man låter den gå längre. Börjar man acceptera att man agerar på dessa värderingar i den utsträckning att man tvingar andra att anpassa sig så har man gått för långt.

Det kan till och med vara så att busschaffisen inte tillhör dessa med medeltida värderingar, men då kan det vara något ännu värre utspårad acceptans. Då kan man misstänka att busschaffisen gör så i en anpassning till de med medeltida värderingar, dvs börjar förtrycka folk för att folk med medeltida värderingar skall trivas.

Trivs man inte att leva i 2019 så kan man bosätta sig i ett land där det är år 1440 istället...
Citera
2019-08-07, 11:29
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag saknar en bild över Amandas outfit den dagen, eller vad hon allmänt klär sig i på sommaren,
har hon ett instagramkonto tro?

Varför poserar hon så uppenbart på bilden?
https://metro.co.uk/2019/07/31/woman...thes-10494514/

Handen på höften på skatebilden, vem fan tror hon att hon är?
https://extra.ie/2019/08/01/news/rea...sexist-clothes

Citat:
Ursprungligen postat av J.R
Har vi mer information rörande Amandas etnicitet? Föräldrar från Centraleuropa, öststaterna eller motsvarande? Den debatten saknar jag helt.
Jag håller med, fast det finns ändå en liten % chans att hon är svensk

Citat:
– Det är bra, definitivt. Det här måste uppmärksammas. Det händer tjejer och killar varje dag, men alla vågar inte sätta ner foten. Jag tycker någon borde göra det. Jag har väl privilegiet på min sida, så jag tar tag i det.
Vad menar hon att hon är privilegierad på för sätt? jag har mina aningar vad hon åsyftar

Händer det verkligen också killar varje dag?
(kanske åsyftar hon att dom faller för att bli en busschaufför?)
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-07 kl. 11:41.
Citera
2019-08-07, 15:12
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Var det. Eller var det en busschaffis som tänkte på sina andra passagerare, och ansåg att dessa skulle slippa en halvnäck svettande tonåring som inte kan klä sig anständigt?

Så du försvarar en radikal muslim 2019 i Sverige, röstar du vänster
Citera
2019-08-07, 21:36
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Har aldrig sett eller hört dessa shariapoliser, det är sant. Jag har hört talas om dom, men jag har också hört talas om tomten, men tror inte på han. Så Shariapoliser är en myt tills jag ser bevis, så kan man säga. Men om det är bevisat, då har det ju skett en förändring mot islam, så är det.

Ja, kanske låter beskrivningen "shariapoliser" som att man ser en inte bild av mörkklädda män med batonger och buskiga ögonbryn som beskådar allt kvinnfolk och ser till att de klär sig anständigt, men själva begreppet kan innebära så mycket mer.

Det finns en längre berättelse jag kan återge närmare om någon nu är intresserad, men det utspelar sig i en av Sveriges sex största städer. En person - A, blev mobbad och trakasserad av B. A:s lillebror försvarar sin storasyster när hon blir anfallen, B:s familj tilldöms skadestånd enligt en imam i staden, som definitivt inte är opartisk i målet. A:s familj begår det stora misstaget att faktiskt betala lite pengar (typ 5 000 kr) för att få lugn och ro, och har inte en tanke på att kontakta den svenska rättvisan.

Ett exempel av idag.På riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in