2019-07-28, 19:43
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, det är precis därför som jag anser att chaffisen gjorde rätt. No shirt, no service

Eller ja, kanske förtydliga det hela lite. Jag har inga större problem med att tjejer åker i bikini, än att killar åker utan tröja eller åker i minimala speedos. Det är för mig ett ansvar som ligger på tjejer, det är ett ansvar som ligger på alla, att vara klädd för offentlig miljö.

Håller med dig där!
Citera
2019-07-28, 19:43
Medlem
Citat:
Givetvis sänder din klädstil ut signaler, något annat skulle vara korkat att tro, vilket du inte gett sken av att vara. Sedan är frågan hur långt man kan dra det. Ska jag kunna säga att en tjej hade så lite kläder att jag trodde det var fritt fram. Nej. Men givetvis är det lättare för mig att sälja ett företag för 3 miljoner om jag har kostym än om jag står där i mjukisbyxor och trasig tshirt. Det här förstår alla normalt fungerande.

Det är väl självklart att det blir en helt annan sak i ett proffesionellt sammanhang jämfört med privat...
Citera
2019-07-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Haha ok! Ja naken o förargelseväckande klädsel och iofs vad är det, men shorts och en topp kan ju inte vara det förutom för vissa grupper!? Nu utgår jag att tex toppen inte var genomskinlig eller typ virkad.

Jag kunde inte se om den var genomskinlig, men det var den säkert inte, och hon hade säkert en BH under. Men täckningsgraden var för låg för mig, bara det jag stör mig på, om hon hade haft något annat än två tvättlappar, fine, men mängden tyg var för liten.
Citera
2019-07-28, 19:45
Medlem
AttansNedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Vindarna vänder, känner ni det? Chaffisen blev alltså avstängd! Helt jävla otroligt.
Han hade blivit avstängd på 70- 80- 90- 00- talet och blir nu avstängd på 10-talet. Så vindarna vände för länge sedan.
Citera
2019-07-28, 19:45
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Jag hade velat se hur hon var klädd faktiskt. Hon får ju givetvis vara klädd hur hon vill och ska ändå få åka buss men jag behöver denna informationen för......en grej.
Nån som har hennes facebook?
Jag vetifan. Nu tror jag ju inte det var något fel på hennes klädsel, men av princip är jag emot bar överkropp såfort folk lämnar stranden, eller den egna trädgärden.

Linne: Ja
Bar överkropp: Nej (inkl. Bikiniöverdel)

Oavsett om det är män eller kvinnor. Jag tycker väl att butiksförrståndare och restaurangägare skulle vara vara betydligt mer restriktiva. No shoes, no shirts, no service.

Men, då skall vi vara ärliga att det är 100% män som jag sett med bar överkropp på stan eller i butiker de senaste två åren.
Citera
2019-07-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippaas
Det är väl självklart att det blir en helt annan sak i ett proffesionellt sammanhang jämfört med privat...

Spelar ingen roll. Dina kläder sänder alltid ut signaler. Det jag visade på var ett exempel. Jag hade kunnat säga att du får ett helt annat bemötande på bygghandeln om du kommer med snickarshorts och skyddsskor, än om du kommer med blommig klänning och högklackat, även om du bara ska handla till ditt sommarstugebygge.

Kan helt ärligt erkänna att jag aldrig provat blommig klänning och högklackat dock. Skulle aldrig orka raka benen för det.
Citera
2019-07-28, 19:47
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Jag kunde inte se om den var genomskinlig, men det var den säkert inte, och hon hade säkert en BH under. Men täckningsgraden var för låg för mig, bara det jag stör mig på, om hon hade haft något annat än två tvättlappar, fine, men mängden tyg var för liten.
Citera
2019-07-28, 19:48
Medlem
Citat:
Du kan inte säga att det är helt självklar kultur att tjejer inte har tröjor på sig. Du märker väl att du har ett motstånd i denna tråd, alltså är det inte en självklar grej. En svensk självklarhet är att skaka hand, det är inte en självklar grej att åka utan kläder på bussen.
.
Hon hade kläder på sig på sig på bussen.
Citera
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Hmm... så du lägger något slags sedlighetspersektiv på att visa magen när man åker buss? I Sverige 2019? Du lever i fel århundrade, eller möjligen i fel land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Jag vetifan. Nu tror jag ju inte det var något fel på hennes klädsel, men av princip är jag emot bar överkropp såfort folk lämnar stranden, eller den egna trädgärden.

Linne: Ja
Bar överkropp: Nej (inkl. Bikiniöverdel)

Oavsett om det är män eller kvinnor. Jag tycker väl att butiksförrståndare och restaurangägare skulle vara vara betydligt mer restriktiva. No shoes, no shirts, no service.

Men, då skall vi vara ärliga att det är 100% män som jag sett med bar överkropp på stan eller i butiker de senaste två åren.

Själv likställer jag bar överkopp med endast bh. Och detta var vad jag räknade som enbart BH för damer. Hade varit helt okej i egen trädgård, på stranden eller i privat sfär, i offentlig miljö var det opassande. Håller helt klart med, verksamheter ska införa en no shirt, no service. Även kollektivtrafiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Tycker det är väldigt kul med alla islamhatare här på Flashback som försvarat Amanda för att sedan se hur hon inte gör skillnad på dessa blonda blåögda svenska karlar och en skäggig arab från Mellanöstern.

Du fattar nada, det är rätt uppenbart att sådant här handlar om islamistisk kvinnosyn, att då istället för att ta upp detta kulturella problem kasta skit på en oskyldig grupp är fegt. Sen är det så att hon aktivt mörkar för enligt hennes åsikt är män en homogen grupp som inte kan påverkas av sin kultur och ideologi.... Du är reducerad till en man, att det är män som är kannibaler på Borneo, det är män! Sen att kannibalism inte finns i svensk kultur men finns i en del stammar skiter vi i, du är ju man!
Citera
2019-07-28, 19:49
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Okej, och vilken bäring har det i denna tråd??

Om du lägger ihop din ålder, ditt IQ och dina högskolepoäng och det totalt blir över 100 så borde du förstå det. Hon har blivit avslängd av en muslimsk moralpolis i Malmö, som tror att han bestämmer hur svenska tjejer klär sig i Sverige. Man kan fan gå på bussen naken i Sverige utan att en muslimjävel har med det att göra. (Om jag inte missat något avgörande, är busschaufören vit, kristen svensk?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in