Citat:
Ursprungligen postat av
nyfikenskribent
Du har uppenbarligen inte koll på modet på 1920-talet. Sen är det ett uttryck för de islamistiska värderingarna som står bakom detta, de är medeltida. Iran gjorde resan till islamism från frihet, det är ett skitland idag, på 1970-talet var utvecklingen fantastiskt. Dessa ideologier förgör utveckling. Se på iran på 1970-talet!
Kolla idag, vad era länder har blivit
https://pbs.twimg.com/media/BOFGQrXCYAAbo0G.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-Zyy3KSVQu...NjUQAAdC3b.jpg
Tror man på den där skiten så hör man inte hemma i Sverige, tror man på den idiotin så får man leva i det, inte åka hit och påtvinga oss skiten.
Det blir ju inte så intressant att diskutera när du använder en ohederlig retorik. Jag kommer inte från något av de där länderna. Och jag välkomnar inte destruktiva kulturer.
Media blåser upp det här stort och håller helt och hållet på den här bortskämda 19-åringen, när hon uppenbarligen hade en högst tveksam klädsel. För det lär ju alla svenskar med en normal känsla för vad som är anständigt anse. Och jag försvarar chaufförens rätt till en åsikt. Kanske var det lite hårt att helt vägra bussresan, även om en bussresa inte är hela världen. Men det kan ju också varit av ren omtanke, som sagts i tråden, om chauffören misstänkte att det skulle kliva på muslimer som kanske utnyttjar läget med en halvnaken ensam tjej på bussen.
Jag tycker att om man vill göra en insats är det ju inte så effektivt att dutta runt och bli upprörd över symptomerna, utan orsaken. Om det nu är som vi misstänker, att det är en invandrare som kör bussen. Och invandraren anser att hon är för lättklädd. Oavsett om det beror på något han läst i Koranen, eller att han var omtänksam om sin passagerare pga ev andra passagerare på bussen, så är ju grundorsaken i båda fallen samma - invandringen från muslimska länder, och integrationen av dem. Detta är ju vad media bör diskutera. Istället fokuserar man på att en busschaufför hade "fel" åsikt, och kränkte en 19-åring, som ju knappt någonting om livet.
Fokus har alltså igen hamnat på att någon hade "fel" åsikt. När det väl dels egentligen inte var en så dålig åsikt. En ganska sund åsikt. Och varför är det viktigt att alla ska samma åsikt? Varför fokuserar media hela tiden på att hänga ut folk med "fel" åsikt?
Media tycker att busschauffören hade fel. Resenären var inte för lättklädd. Och chauffören är alltså enligt vår misstanke muslim.
Media tycker att SD generellt har fel. Men i den här frågan kan jag tänka mig att många SD-väljare tycker att hon var för lättklädd, eftersom att SD är mycket konservativa.
Så media anser sannolikt att både den muslimska chauffören och SD har fel. Och då blir det ju lite förvirrat för oss åskådare.
Det media, istället för att utbilda befolkningen i vad som är rätt åsikter, skulle kunna fokusera på, är ju om det finns någon fog för chaufförerna ord, och ev omtanke? Och vad kan det bero på? Kan det vara så att vi har tagit in för mycket muslimska invandrare? Har de integrerats i den svenska kulturen? Varför inte? Finns det några beslut från Sveriges styre hur dessa ska integreras på ett bättre sätt? Varför tillåts burka i det svenska samhället? Osv.
Och varför fokuserar media på människor som inte vet och kan så mycket, som den unga tjejen i det här fallet? Varför inte lägga en större fokus på någon som har historisk och nutida erfarenhet av typ klädsel, dvs någon som kan säga något med betydelse och tyngd, och inte bara säga att den är kränkt.