2019-07-28, 13:20
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det intressanta med detta är väl vad det tyder på.
Lite otäckt att det kan hända i Sverige. Vår rätt som kvinnor blir dränkt i alla rasistanklagelser, så vad har vi för möjligheter att försvara oss? Kommer det bli fler sådana här händelser, tills det införs klädregler för oss kvinnor? Hur långt ska vi gå för att anpassa oss till andra kulturer?
Det var nog minst tio år sedan jag själv tyckte att det var bekvämt att röra sig ute sommarklädd. Gloende kommenterande utlandsfödda fick det att krypa längs med ryggraden. Nej det känns inte ok längre att klä sig som man vill.
De här strömningarna, att vi numer ses som horor, är skrämmande och begränsande.
Ibland undrar jag om någon ens kommer att försvara oss, efter att kvinnohatet brett ut sig i feminismens spår. Detta i kombination med antirasismens rörelse, lämnar kvinnor åt sitt öde.
Jag kan jag nog bara konstatera att kvinnorna står på tur, som nästa offer för den nya mångkulturen.
Hade du formulerat det som att kvinnorna kommer bli största offret för mångkulturen inom närtid så ger jag dig 100 % helt rätt. Men många grupper än bara kvinnor, dvs män både vita och bruna och svarta kommer också bli offer för mångkulturen. Invandrarna sins emellan kommer inte att undgå mångkulturens under. Flashbackarna tror att bruna/svarta män är ihopgaddade och rör sig som en kollektiv enhet. Det är riktigt tokigt.

Gängen som mördar varandra i Malmö och även mördar andra mer skötsamma personer (tandläkarstuderande i Polen) var alla bruna. Bruna/svarta män som dödar andra svarta och bruna män och araber hatar afghaner och svarta. Svarta hatar också araber innerligt. Mycket mer än de hatar vita. Det är på en helt annan nivå av hat än vad flashbackarna inbillar sig.

Araber ser svarta som stycke kött och slavar. Svarta ser araber som vandrande påsar av skit. Vita killar ses i kontexten som vandrande bankautomater man kan ta ut lite pengar ur. Vita tjejer som horor man kan knulla utan att fråga om lov och göra lite hur som helst med. Den som väntar på något gott ...
Citera
2019-07-28, 13:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Hade ju varit intressant att veta exakt HUR lättklädd hon var. En bild i Aftonbladet hade kanske varit okej?

Många tycker ju att man ska få gå klädd hur som helst, men är det verkligen okej?

Är det okej att endast iklädd stringtrosa och plåster på bröstvårtorna äntra kollektiva färdmedel?

Skulle jag som man kunna gå ombord på en buss endast iklädd elefantsnabel-kallingar och badtåfflor?

https://www.evasunderklader.se/under...elefantstring/

Skulle det vara en regelrätt kränkning om jag nekades tillträde?
Citera
2019-07-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Busschauffören kanske bara ville hennes bästa?
Vi vet ju att det finns folk som inte kan behärska sig när de ser en lättklädd kvinna, och att dom dessutom har stöd för sina känslor i en välkänd bok från 600-talet.
Så därför valde han att slänga ut henne på gatan igen så att musslorna kunde ge sig på henne?
Citera
2019-07-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Som vanligt ska ni börja tjata om invandrare. Hur vet ni att det inte var en vanlig svensk surgubbe som hade en dålig dag och tog ut sin ilska på den här tjejen?

Är ju inte det roligaste att köra omkring i en stekhet buss hela dagarna.

Med det sagt så är det ju uppenbart att busschauffören gjorde fel utifrån hennes berättelse. Oavsett vilket land han härstammar ifrån.
Och vad fan strutsar du om då , din jävla idiot!!!! Klart som fan det var en invandrare som körde bussen
Citera
2019-07-28, 13:25
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Chauffören är tagen ur tjänst och man har haft samtal med honom. Han inser att han gjort fel (fan tro´t). På måndag skall man tydligen ha ytterligare samtal med honom. Förhoppningsvis förlorar han jobbet. Han är inte anställd som klädpolis. Han är anställd att köra människor från A till B. Alla vet att om man springer omkring naken på stan så kan man bli gripen för ofredande. Men det gjorde inte den här tjejen. Hon var sommarklädd i den 30-gradiga värmen. Vi vet alla att det är 85% invandrare som kör våra bussar. Och många av dom anser att kvinnan skall vara heltäckt. Denna chaffis ansåg tydligen det.

Han ska bort, fort som fan. En importerad moralpolis som ska bestämma hur svenskar går klädda har inget där att göra.

MAILBOMBA ELLER RING SKÅNETRAFIKEN UNDER HELGEN OCH KRÄV HANS AVGÅNG!
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-28 kl. 13:29.
Citera
2019-07-28, 13:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fruktansvärt.

Har själv blivit utsatt av många busschaufförer i Göteborg som kommenterat mina kläder. Inte negativt, men typ visslat, sagt att jag har fin klänning och fint hår. Alltid invandrare. Ibland tror jag det räcker med att vara blond och visa håret.

Hur reagerar man då som kvinna??

Tar man det som en komplimang, eller känner man sig kränkt?
Citera
2019-07-28, 13:26
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hade ju varit intressant att veta exakt HUR lättklädd hon var. En bild i Aftonbladet hade kanske varit okej?

Många tycker ju att man ska få gå klädd hur som helst, men är det verkligen okej?

Är det okej att endast iklädd stringtrosa och plåster på bröstvårtorna äntra kollektiva färdmedel?

Skulle jag som man kunna gå ombord på en buss endast iklädd elefantsnabel-kallingar och badtåfflor?

Hon var klädd så här, det är inget att böla över. Helt normal klädsel på sommaren.

https://postimg.cc/sMSYkKbf
Citera
2019-07-28, 13:30
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Hade du formulerat det som att kvinnorna kommer bli största offret för mångkulturen inom närtid så ger jag dig 100 % helt rätt. Men många grupper än bara kvinnor, dvs män både vita och bruna och svarta kommer också bli offer för mångkulturen. Invandrarna sins emellan kommer inte att undgå mångkulturens under. Flashbackarna tror att bruna/svarta män är ihopgaddade och rör sig som en kollektiv enhet. Det är riktigt tokigt.

Gängen som mördar varandra i Malmö och även mördar andra mer skötsamma personer (tandläkarstuderande i Polen) var alla bruna. Bruna/svarta män som dödar andra svarta och bruna män och araber hatar afghaner och svarta. Svarta hatar också araber innerligt. Mycket mer än de hatar vita. Det är på en helt annan nivå av hat än vad flashbackarna inbillar sig.

Araber ser svarta som stycke kött och slavar. Svarta ser araber som vandrande påsar av skit. Vita killar ses i kontexten som vandrande bankautomater man kan ta ut lite pengar ur. Vita tjejer som horor man kan knulla utan att fråga om lov och göra lite hur som helst med. Den som väntar på något gott ...

Jag ser inte hudfärgen som problemet, utan den respekt vi ska påtvingas för en religion som bygger på våld i allmänhet och kvinnohat i synnerhet.
Jag har ingen som helst respekt för muslimer. Hudfärg ointressant. Religionen är problemet här vill jag påstå. Den religionen precis som andra religioner är farlig. Vi ska inte respektera eller uppmuntra andra att utöva den. Men nu ska vi som kvinnor acceptera och respektera den. Aldrig i livet.
Sverige har länge varit religionsbefriat. Förutom några kvarvarande dårar, står kyrkorna tomma på söndagar. Bra. Men nu ser jag till min fasa hur dessa nya utövare av eländet breder ut sig och ska respekteras. Illa. De tar sig ton. Talar om hur vi ska klä oss, och hur våra kroppar ska behandlas.
Vem försvarade tjejen på bussen?
Ingen.
Citera
2019-07-28, 13:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Hon var klädd så här, det är inget att böla över. Helt normal klädsel på sommaren.

https://postimg.cc/sMSYkKbf

Tänk, att det tycker inte jag. På stranden ja, men i kollektivtrafik nej.

Kommer ihåg en episod på ett McDonalds på Cypern. Föreståndaren (eller någon ansvarig chef/arbetsledare) körde ut ett antal gäster för att de var för dåligt klädda. Tänkte redan då, att om man är för dåligt klädd för att få äta på Mc Donalds så har det gått långt. Ändå hade jag sympati för åtgärden. Hur fräscht är det med nakna kroppar mot bussäten av textil exempelvis? Vill jag sätta mig mot sätet, där någon annan vilat sin svettiga och av sololja indränkta rygg? Nej, det vill jag inte. Det minsta man kan begär är faktiskt att damen har ett linne på sig. Detsamma gäller för män.
Citera
2019-07-28, 13:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Och vad fan strutsar du om då , din jävla idiot!!!! Klart som fan det var en invandrare som körde bussen

Finns det några riktiga svenskar som kör buss?
Citera
2019-07-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Om en man nekas på grund av klädsel blir det ej PK-ramaskri. Däremot om en kvinna nekas. Busschauffören anklagas för sexism trots att han inte sa något om att policyn bara gäller kvinnor och att han gladeligen släpper på män som visar lika mycket hud som Amanda.

Neka en man med kortbyxor komma in på krog = helt ok klädpolicy. Neka kvinna med för kort kjol att komma in = brott mot mänskligheten.
Citera
2019-07-28, 13:34
Medlem
Antar att busschaffisen var en turk eller arab.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in