2019-07-28, 20:55
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Det var väldigt varmt enligt henne. Då svettas man. Naken hud mot stolar och medpassagerare är dock oftäscht även i kalla temperaturer.

Om en svettig gubbe sitter på bussen föredrar jag att han är påklädd och inte sitter i bar överkropp mot sätet.
Många svettas mer om de har mer kläder på sig och svetten går igenom tyg. Kanske vi borde ha plastoverall på oss allihop?
Citera
2019-07-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Men en gubbe i skjorta och kavaj som svettas likt en gris är okej då? Till och med att föredra framför lite bar hud?

Du är konstig.

Ja, eftersom då suger ju mannens kostym upp svetten och inte sätet som jag sedan sitter på. Är ju samma sak som att han pissar på sig, så föredrar jag ju att han har blöja istället för att kissa på sätet.
Citera
2019-07-28, 20:57
Medlem
Citat:
Många svettas mer om de har mer kläder på sig och svetten går igenom tyg. Kanske vi borde ha plastoverall på oss allihop?

Mesta forskningen pekar på raka motsatsen faktiskt. Klädesplagg i rätt material gör att du svettas mindre eftersom det skyddar mot värmen. Och sedan har också huden en enorm värmande effekt, vilket gör att två som sitter hud mot hud svettas mer.
Citera
2019-07-28, 20:57
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, eftersom då suger ju mannens kostym upp svetten och inte sätet som jag sedan sitter på. Är ju samma sak som att han pissar på sig, så föredrar jag ju att han har blöja istället för att kissa på sätet.
Har du sett skjortryggen på en gubbe mitt i sommaren?
Citera
2019-07-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Håller med dig där!
Men på riktigt, hur många åker i badkläder i lokala bussar?
Citera
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Vi andra har bedömt hennes klädsel som shorts och bikiniöverdel och tjejer med slik klädsel syns överallt och hela tiden

Jag som är moraltant och konservativ anser att hennes klädsel kan vara opassande på finare restauranger men för en promenad i parken eller på kollektivtrafik är den inte olämplig. Stilpolisen i mig har synpunkter på hennes val av hög midja på shortsen men det är inte osedligt att ha dålig smak.

Inte ens om hon böjer sig fram för att plocka upp en pamflett utgiven av Fi syns hennes blygdläppar så hon är välkommen även i Sydeuropas kollektivtrafik.
Citera
Medlem
Citat:
I inget av dessa länder hade hon förbjudits att åka buss i de kläder hon hade.

Det vet jag inte, men jag är ganska säker på att hon inte hade åkt buss på Mallorca. Andra länderna får jag låta det vara mer osagt. De tillfällen jag har varit ute och rest har inte svarat på såna har funderingar, och har inte heller varit på alla de platser jag tog upp.
Citera
2019-07-28, 21:01
Medlem
Vad dillar vissa om? Det är aldrig för LITE kläder. Gränsen går när man kan anklagas för förargelse väckande beteende. Och det är i princip utan överdel eller underdel. Älskar demokrati. Islamister kan flytta till ett islamistiskt land, finns många sådana länder.
Citera
2019-07-28, 21:01
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Jag kom precis från Mallorca där jag spenderar en hel del tid och kan meddela att många, inhemska som turister har åtskilligt mindre kläder och får ändå åka buss
Citera
2019-07-28, 21:03
Medlem
Bavaros avatar
Citat:

Kom igen...visst du har delvis rätt, men har du en T-shirt edyl på dig tar det upp väldigt mycket mer än du har bar hud. Med ditt resonemang kan man åka naken, men det är inte ok pga många orsaker mest hygieniska.
Man kan välja göra detta till en religonsfråga och jag trodde det själv men jag har vänt ifrågan och jag tror det handlar om hygien.
Citera
2019-07-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Man behöver inte vara muslimhatare för att man tycker busschaffisen gjorde fel. Känner många bra muslimer men delar inte deras sätt att försöka förändra Sverige enligt deras tro.
Ej heller behöver man vara muslimälskare för att man lutar åt att dela uppfattning - utifrån det lilla som framkommit - i detta case. Det är f ö inte känt vilken eventuell tro busschauffören följer.
Citera
2019-07-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ej heller behöver man vara muslimälskare för att man lutar åt att dela uppfattning - utifrån det lilla som framkommit - i detta case. Det är f ö inte känt vilken eventuell tro busschauffören följer.

Och oavsett om den vore känt, så är det omöjligt att veta om tron påverkade. Bara för att jag är från ett kristet land behöver jag inte ha kristna värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in