2019-07-27, 03:53
Medlem
Ni som har bättre koll än vad jag har.

Vad hände med Elias Ymer? Spelade väl i Wimbledons huvudturnering för några år sedan ju men har snarare blivit sämre sedan dess. Nu åker han ut i en kvartsfinal i en challenger i Tampere.

Brorsan verkar ju något vassare iallafall, vore kul om någon av dem regelbundet kunde vara med i grand slam-turneringarna iallafall.
Citera
2019-07-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Lol de var en bra bit av svansen, kanske ska tänka på sånt innan ja

Clownen Nick Kyrgios, är de nog dax för ett rött kort. Skräckexpempel vad han säger och beter sig under årets Wimbledon match mot Nadal (skönt Rafa vann), dessutom siktar han på honom och träffar honom.

https://www.youtube.com/watch?v=rQPPHC7qPbc&t=1s (Börjar vid 6:06, träffen 16:12

Nick har dock en hel del poänger i sina outbursts, det är servaren som ska styra tempot men Nadal kör ändå sitt eget race. Sen finns det många som slår rakt på den som går fram på nät, det är till och med väldigt effektivt då det är svårt att reagera när den kommer mitt på en samt att man skrämmer spelaren från att komma fram fler gånger, snyggt? Nej men effektivt! Och helt enligt reglerna.
Citera
2019-07-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ni som har bättre koll än vad jag har.

Vad hände med Elias Ymer? Spelade väl i Wimbledons huvudturnering för några år sedan ju men har snarare blivit sämre sedan dess. Nu åker han ut i en kvartsfinal i en challenger i Tampere.

Brorsan verkar ju något vassare iallafall, vore kul om någon av dem regelbundet kunde vara med i grand slam-turneringarna iallafall.

Första året när han slog igenom på touren kvalade han in i alla grand slam:s , sen är det ett mysterium vad som hänt.
Han borde ju lätt vara topp 100 om han håller samma nivå som det året.
Vet inte om det är pressen eller.
Svensk tennis skriker ju efter en hyfsad spelare , det är ju helt dött svensk tennis.
Och det är ju ett problem , får vi fram någon hyfsad spelare då och då kommer dom ha en helt sjuk press på sig.
Gällande just matchen igår verkar han haft någon typ av skada, tog medical timeout och drog sig ur nästa vecka också .
Citera
2019-07-27, 11:50
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Nick har dock en hel del poänger i sina outbursts, det är servaren som ska styra tempot men Nadal kör ändå sitt eget race. Sen finns det många som slår rakt på den som går fram på nät, det är till och med väldigt effektivt då det är svårt att reagera när den kommer mitt på en samt att man skrämmer spelaren från att komma fram fler gånger, snyggt? Nej men effektivt! Och helt enligt reglerna.

Ändå bra att dem fick tag i en klocka med 25 sek? du har på dig att serva.
Serben kunde ju stå i evigheter förr

https://www.youtube.com/watch?v=4NKZe6iqK4o
Citera
2019-07-27, 12:37
Medlem
Tänk Leo Borg om han blir hyfsad, tänk vilken press han kommer ha på sig, både för att han är Björn:s son och för stt han kommer ha pressen i övrigt också eftersom han troligen kommer va ensam svensk , möjligen Micke och Elias kan avlasta lite .
Men stackars människa ändå , hyfsad press 😂
Citera
2019-07-27, 14:40
Medlem
Ha
Citat:
Ändå bra att dem fick tag i en klocka med 25 sek? du har på dig att serva.
Serben kunde ju stå i evigheter förr

https://www.youtube.com/watch?v=4NKZe6iqK4o

Haha underbart klipp!

Men till Serbens försvar så brukar hålla de 25 sekunderna. Han blir snabbt klar till serveposition (till skillnad från Nadal) men sedan tar han typ 20 sekunder på sig att studsa bollen. Medan Nadal ska gå genom sina 50 tics, som att dra i stringen och lukta på fingrarna efteråt, rätta till toupén, låta svettdropparna forsa ner, vresa med röven osv osv.
Citera
2019-07-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Såg bara tiebreaket men h-e vilken träig tennis han spelar, Rola. Och maskar och drar benen efter sig gör han också. Jäkla slöfock. Att välja bollar tar för honom en evighet. Har de ens nån serveklocka där i Tammerfors?
Klart mer klös i Rola idag, än i det där tiebreaket jag såg igår. Det här är ju sevärt.
Citera
2019-07-27, 15:35
Avslutad
Citat:
Här klipper han sitt egna krulliga hår under vilan

https://www.youtube.com/watch?v=z_SycsAxO-w

Boris Becker gjorde det där under en av Wimbledonfinalerna mot Edberg, en av de gånger han förlorade. Första, tror jag.

Citat:
Clownen Nick Kyrgios, är de nog dax för ett rött kort. Skräckexpempel vad han säger och beter sig under årets Wimbledon match mot Nadal (skönt Rafa vann), dessutom siktar han på honom och träffar honom.

https://www.youtube.com/watch?v=rQPPHC7qPbc&t=1s (Börjar vid 6:06, träffen 16:12

Han avlossade just en ny salva mot Djokovic. Nått fan med en Lacoste-tröja med texten "Novak" skriven på den bad om en autograf. Kyrgios kryssade över "Novak" och målade det svart, och sa sen "what I think of you (alltså Djokovic) and your shirt". Han hade den på sin Instagram, tror jag, men tog sen bort den.

https://www.youtube.com/watch?v=KyY_aLaxFwM

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Men till Serbens försvar så brukar hålla de 25 sekunderna. Han blir snabbt klar till serveposition (till skillnad från Nadal) men sedan tar han typ 20 sekunder på sig att studsa bollen. Medan Nadal ska gå genom sina 50 tics, som att dra i stringen och lukta på fingrarna efteråt, rätta till toupén, låta svettdropparna forsa ner, vresa med röven osv osv.

Nu är vi igång igen, och det sorgliga är att du troligen inte ens fattar vilken osympatisk loser du låter som. Du verkligen går igång på att skriva förnedrande skit om andra. Ingen respekt alls eller mänsklig anständighet. Men antar att du mest också är ute efter att folk ska bli irriterade på dig.

Kyrgios betedde sig som ett svin i matchen mot Nadal, det är alla utom du ense om. Att man ska spela till servarens speed innebär inte att man inte har rätt att förbereda sig på att returnera. Du kan inte serva på fem sekunder - vilket tex Muhammed Lahyani sa till Monfils om. Kyrgios klagade på detta för att han ville få Nadal ur balans, helt uppenbart. Han klagade till och med när Nadal inte var beredd att spela för att folk fortfarande inte satt sig ned i publiken.

Vet du förresten vem som vann den första masters man hade med serveklocka? Nadal. Och vem som vann den första GS med serveklocka? Nadal. Djokovic vann den andra mastern med klocka.

"Till serbens försvar" - som sagt, du är nästan löjeväckande patetisk. Alla vet att Djokovic tar lika lång tid på sig som Nadal. Mindre än en sekund skillnad i snitt. Kolla också på följande stat, och särskilt vad det säger om servetid i "pressure situations". Där är Djokovic värst; detta i situationer när poängen alltså verkligen är viktig. Notera också att även Federer i snitt drar över tiden i sådana situationer. Men att Federer inte blir varnad verkar inte störa dig? Faktum är att få har brytt sig så hemskt mycket om servetid innan kränkta Federerfan blev fixerade av det när Nadal och Djokovic började dominera honom.

https://twitter.com/TennisNerdsBlog/status/1128274562372648960

Det säger också en del om dig som person att du tillkännagav att du skulle permanent lämna flashback för att moderatorerna hade kränkt dig, men ändå var tvungen att komma tillbaka för att skriva skit om folk.
Citera
2019-07-27, 17:47
Medlem
Säkert offt, men hur tittar ni på challenger-tennis via appletv? Finns det någon app?Jag vet vilken webbsida jag ska in på, och jag har provat det där med AirPlay från telefon, men det är värdelöst. Kopplar ner varannan sekund typ. Har också provat att titta i riktig dator (MacBook PRO), men det funkar inte i heller i de browsrar jag provat (safari, chrome, firefox, Edge for mac). Det enda som funkar är browsern i iphone, men det är för liten bild. Jag ger upp.
Citera
2019-07-27, 17:56
Medlem
Alltså , vilken slitvarg Micke är , tror matchen var 4 timmar, maler ner Rola 6-7 7-5 7-5 , egentligen hela veckan , att han ens är i final, bara skalle tycker jag. Spelet sitter inte alls.
Citera
2019-07-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Säkert offt, men hur tittar ni på challenger-tennis via appletv? Finns det någon app?Jag vet vilken webbsida jag ska in på, och jag har provat det där med AirPlay från telefon, men det är värdelöst. Kopplar ner varannan sekund typ. Har också provat att titta i riktig dator (MacBook PRO), men det funkar inte i heller i de browsrar jag provat (safari, chrome, firefox, Edge for mac). Det enda som funkar är browsern i iphone, men det är för liten bild. Jag ger upp.

Ja, det finns app, den heter kort och gott "livestream" och är som ett litet youtube. Sök efter ATP och välj fliken accounts så hittar du kontot där med alla matcher.
Citera
2019-07-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja, det finns app, den heter kort och gott "livestream" och är som ett litet youtube. Sök efter ATP och välj fliken accounts så hittar du kontot där med alla matcher.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in