2019-07-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Mycket intressant. Jag slog på Mickes match vid 6-4,3-0. Sen fick jag det tvivelaktiga nöjet att se honom tappa 3-0 till setförlust 4-6. Finnen såg verkligen ut att vara bättre på precis allt, så jag stängde av. Slog på igen i slutet av tredje. Då var det inte längre nåt bett i finnens spel. Han måste ha blivit trött eller nåt.

Båda Ymrarna är nu bara en match var från att mötas i semi. Den matchen vill vi ha. Viktigt att vi får se vem som är bäst av dem och därmed bäst i Sverige. Hade det varit för ett halvår sen hade jag satt mina slantar på Micke. Nu vet jag inte.

Jag tyckte Micke spela riktigt dåligt från 3-0 och framåt , mer det än att finnen bar bra, höll i bollen bättre i 3:e igen och fick finnen i rörelse.
Citera
2019-07-26, 00:47
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Finns väl absolut ingen rimlig chans (risk) att han ska utmana i toppen igen? Varför gör han det ens? Han la av, fick hela världens sympati, hyllningar och lyckönskningar och nu ska han återigen visa sitt sure tryne på banan... suck.

Ja alla dessa rekord som står på spel kan ju också vara en stor motivation att fortsätta, så länge han har en rimlig chans att vinna något, titel eller nå rekord så tror jag att han fortsätter. Hans karriär vid sidan av känns ganska oklar?

Ingen aning saknar han ej heller, verkade mest trött o grining som du säger i intervjuer. Tror han efter AO kom i kontakt med någon expert med höft problem, kanske den som tände gnistan på honom

Här klipper han sitt egna krulliga hår under vilan

https://www.youtube.com/watch?v=z_SycsAxO-w
Citera
2019-07-26, 13:18
Medlem
Förstår inte det där varför man frågar sig varför spelare fortsätter sina karriärer, dom tycker ju det är kul spela tennis.
Sen kan man säga hur mycket man vill stt det är pengarna som styr , visst , men tycker man inte att det är kul spelar det ingen roll vad man tjänar.
Dom spelare som ligger runt 1000 tjänar inga pengar , men dom spelar ändå.
I slutändan måste man tycka det är kul för stt hålla på med något, och mest troligt tycker Murray tennis är väldigt kul fortfarande.
Det är som Robredo , han håller ju på än fast han nu är runt 200 ? Gabashvili tror jag är rankad rund 400 men nöter på med futures och challenger:s.
Citera
2019-07-26, 15:15
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Förstår inte det där varför man frågar sig varför spelare fortsätter sina karriärer, dom tycker ju det är kul spela tennis.
Sen kan man säga hur mycket man vill stt det är pengarna som styr , visst , men tycker man inte att det är kul spelar det ingen roll vad man tjänar.
Dom spelare som ligger runt 1000 tjänar inga pengar , men dom spelar ändå.
I slutändan måste man tycka det är kul för stt hålla på med något, och mest troligt tycker Murray tennis är väldigt kul fortfarande.
Det är som Robredo , han håller ju på än fast han nu är runt 200 ? Gabashvili tror jag är rankad rund 400 men nöter på med futures och challenger:s.

Japp, Tommy lirade väl nyligen i Hamburg. Över 100 Miljoner sek intjänat, lirar nog för att hålla igång med nåt och för de är kul. Lopez likaså tror han steg kraftigt i rankingen i år 77 uppåt eller liknande sist ja kikade innan vinsten i Queens👍
Citera
2019-07-26, 16:18
Medlem
Såg bara tiebreaket men h-e vilken träig tennis han spelar, Rola. Och maskar och drar benen efter sig gör han också. Jäkla slöfock. Att välja bollar tar för honom en evighet. Har de ens nån serveklocka där i Tammerfors?
Citera
2019-07-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Såg bara tiebreaket men h-e vilken träig tennis han spelar, Rola. Och maskar och drar benen efter sig gör han också. Jäkla slöfock. Att välja bollar tar för honom en evighet. Har de ens nån serveklocka där i Tammerfors?

Elias tydligen skadad, tog iallafall en medical timeout vid 5-1 underläge i första, jättekonstigt , för han såg inte så skadad ut i själva spelet , läkaren såg inte ut göra nå speciellt heller, kan ju ha mått dåligt eller någonting .
Men han gick som inte på bollen som han brukar.
Citera
2019-07-26, 18:22
Medlem
Mikael har en ingrediens som är väldigt viktig inom alla idrotter, den här turneringen spelar han långt ifrån bra, men han hittar ett sätt vinna tennismatcher, där skiljer han sig från Elias, Elias förlorar alldeles för många av denna typ av matcher.
Därför avancerar Micke mycket på rankingen också, därför han hittar sätt vinna matcher.
Får en friplats till polen nästa vecka också i och med denna seger, som jag förstått.
Hade nog inte tänkt spela där.
Citera
2019-07-26, 18:28
Medlem
Förresten, riktigt kul på damsidan där Cajsa Henneman säkrat medalj på junior EM.
Klar för semi där.
Citera
2019-07-26, 18:45
Medlem
Elias drar sig ur Sopot, bara hoppas skadan inte är allvarlig.
Kanske magmuskeln som spökar igen, hade problem med det förra säsongen.
Citera
2019-07-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Ingen aning saknar han ej heller, verkade mest trött o grining som du säger i intervjuer. Tror han efter AO kom i kontakt med någon expert med höft problem, kanske den som tände gnistan på honom

Här klipper han sitt egna krulliga hår under vilan

https://www.youtube.com/watch?v=z_SycsAxO-w

Här gör Kuznetsova detsamma. De tar alltså med en sax till matchen, för att de inte fick någon klipptid i byn eller?
https://www.youtube.com/watch?v=matjqiSKupY
Citera
2019-07-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jag tror inte att han jagar rekord. Han vill spela tennis eftersom att han strävar efter känslan att vinna över duktiga tennisspelare.

Nu har han två skålar av rostfritt i höften. Om han inte får ont av att spela, och inte förstör "reparationen" ser jag inte någon anledning att sluta. Men det är väl det här sista det hänger på.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tror faktiskt inte Murray hade riktigt bestämt sig. Australien Open "kunde" ha blivit hans sista turnerning men ändå hålla dörren öppen. Han såg väldigt besvärad ut när han fick de där hyllningarna på planen från olika spelare efter sin förlust.

Jag hörde honom faktiskt inte själv säga att han slutar. Märkligt att alla tour-vänner gjorde ett snabbt beslut om avtackning. Kanske tyckte de att han blivit så usel att avsked var det enda rätta?
Citera
2019-07-27, 00:26
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Här gör Kuznetsova detsamma. De tar alltså med en sax till matchen, för att de inte fick någon klipptid i byn eller?
https://www.youtube.com/watch?v=matjqiSKupY

Lol de var en bra bit av svansen, kanske ska tänka på sånt innan ja

Clownen Nick Kyrgios, är de nog dax för ett rött kort. Skräckexpempel vad han säger och beter sig under årets Wimbledon match mot Nadal (skönt Rafa vann), dessutom siktar han på honom och träffar honom.

https://www.youtube.com/watch?v=rQPPHC7qPbc&t=1s (Börjar vid 6:06, träffen 16:12
Senast redigerad av abandoftrust 2019-07-27 kl. 00:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in