Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-13, 20:19
  #29305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har för mig att båda Ymer-bröderna brukar höja sig i Davis Cup.

Ja, DC är något helt annat än vanlig ATP-lunk

Man representerar sin nation, sitt landslag och de bildar lag med brorsan, klart det skapar motivation..
Citera
2022-09-13, 20:30
  #29306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Argentinas ovana att spela inomhus kanske?
Nä för enkelt tror jag
Citera
2022-09-13, 20:31
  #29307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Argentinas ovana att spela inomhus kanske?

Jag förstår inte varför "Gusten" var så pessimistisk innan matchen, alla vet väl att Argentina är bäst på grus?

I DC kan allt hända och Ymers spelade jämnt i kvartsfinalen mot Rublev respektive Medvedev förra året, som är mycket bättre än detta motstånd..

Rublev - Elias Ymer 6-2 5-7 7-6
Medvedev - Mikael Ymer 6-4 6-4
Citera
2022-09-13, 20:35
  #29308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Nä för enkelt tror jag

Plus att samtliga argentinare haft urusel form efter Båstad.
Citera
2022-09-13, 20:42
  #29309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Jag förstår inte varför "Gusten" var så pessimistisk innan matchen, alla vet väl att Argentina är bäst på grus?

I DC kan allt hända och Ymers spelade jämnt i kvartsfinalen mot Rublev respektive Medvedev förra året, som är mycket bättre än detta motstånd..

Rublev - Elias Ymer 6-2 5-7 7-6
Medvedev - Mikael Ymer 6-4 6-4

Inte bara att Argentina är bäst på grus, de är dessutom värdelösa inomhus.

Kommer de bara spela inomhus eller? Det är ju fan 30 grader i Bologna nu så varför inte grus?
Citera
2022-09-13, 20:56
  #29310
Medlem
Stefan4s avatar
Göransson/Ymer vann 1:a set i dubbeln med 6-3.
Citera
2022-09-13, 20:56
  #29311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Inte bara att Argentina är bäst på grus, de är dessutom värdelösa inomhus.

Kommer de bara spela inomhus eller? Det är ju fan 30 grader i Bologna nu så varför inte grus?

Ja, de kommer bara spela inomhus..
Citera
2022-09-13, 21:00
  #29312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Mer damtennis. Det frestar på att inte kunna upprepa framgångar. Fjolårsvinnaren Emma Raducanu åkte ut direkt i US Open och tappar 72(!) placeringar, från 11 till 83. Måste vara nåt slags rekord.

Tror det är ett rekord, ja - åtminstone i poängtapp, då hon ju fick 2040 poäng förra året pga att hon gick genom kvalet. Så hon hade tappat även om hon vunnit titeln. Måste vara omöjligt att tappa mer än 2040 poäng på ett bräde.

Men vi på flashback fortsätter att tro på henne!

Raducanu är dock tillbaka nu, med fullt ös: spöade Yastremska i Portoroz med 6-2 5-3 30-0 - och då gav Yastremska upp. Klassisk WTA, ge upp när det återstår två poäng.
Citera
2022-09-13, 21:35
  #29313
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tror det är ett rekord, ja - åtminstone i poängtapp, då hon ju fick 2040 poäng förra året pga att hon gick genom kvalet. Så hon hade tappat även om hon vunnit titeln. Måste vara omöjligt att tappa mer än 2040 poäng på ett bräde.

Well spotted.

Citat:
Men vi på flashback fortsätter att tro på henne!

Nej, det är kört. Hon är ju ett helt halvår äldre än Alcaraz

Citat:
Raducanu är dock tillbaka nu, med fullt ös: spöade Yastremska i Portoroz med 6-2 5-3 30-0 - och då gav Yastremska upp. Klassisk WTA, ge upp när det återstår två poäng.

Men voffo? För att kunna säga "Ja, jag förlorade, men bara för att jag var tvungen att bryta på grund av skada/sjukdom/förvirring" eller vad? Det är ju bara att låta bli att slå till bollen två gånger, det kan man ju göra även om man råkat bli överkörd av en herrelös buss som förirrat sig in på arenan.
Citera
2022-09-13, 21:45
  #29314
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Raducanu är dock tillbaka nu, med fullt ös: spöade Yastremska i Portoroz med 6-2 5-3 30-0 - och då gav Yastremska upp. Klassisk WTA, ge upp när det återstår två poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men voffo? För att kunna säga "Ja, jag förlorade, men bara för att jag var tvungen att bryta på grund av skada/sjukdom/förvirring" eller vad? Det är ju bara att låta bli att slå till bollen två gånger, det kan man ju göra även om man råkat bli överkörd av en herrelös buss som förirrat sig in på arenan.

I slutet på det här klippet sker det:

https://youtu.be/hOPdAxXbNoM

Någon form av handledsskada och då vill man nog inte riskera att skadan blir ännu värre.

Jag minns när Becker försökte spela vidare i Wimbledon 1996 efter liknande skada. Det gick åt helvete direkt.
__________________
Senast redigerad av Fotboll12 2022-09-13 kl. 21:55.
Citera
2022-09-13, 21:54
  #29315
Medlem
Schemat i detta dc-köret är så kompakt med en mängd matcher så det funkar inte med några ev. regnavbrott då är det bsra att köra inomhus
Citera
2022-09-13, 21:59
  #29316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
I slutet på det här klippet sker det:

https://youtu.be/hOPdAxXbNoM

Någon form av handledsskada och då vill man nog inte riskera att skadan blir ännu värre.

Jag minns när Becker försökte spela vidare i Wimbledon efter liknande skada. Det gick åt helvete direkt.

Handledsskadan verkar hon ha dragit sig med redan innan. Tror hon har en historia av att ge upp i liknande situationer. Två poäng till borde hon klarat av; alltid svagt att ge upp så nära slutet.

När var Becker? Becker tänkte ju ge upp ett år i Wimbledon pga skada i nån match men blev övertalad av motståndaren eller publiken eller vad fan det var att fortsätta, sen vann han hela turneringen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback