Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Jag tror du upplever mig aggressiv för att jag går hårt mot din tennisidol. Men jag är ju ändå "saklig", Nadals beteende är ju inte normalt någonstans. Det är ju märkligt att en sådan konservativ sport som tennis gick med på sådant tramseri, tänk om Annika Sörenstam greppat tag i stringen och dragit hårt och sedan pillat sig i ansiktet och fipplat med peggar, ställt i ordning alla klubbor inför varje slag osv. Hon hade ju uteslutits från alla möjliga sammanhang.
Vem bryr sig om hans jävla wedgie-problem? Jo, det ser dumt ut, men har du inte kommit över det ännu, efter 15 år? Skön jämförelse med Sörenstam, dock. Visst, det borde man förstås diska Nadal för, att han tar sig i röven.
Sen upplever jag dig som aggressiv för att jag känner dig från andra trådar också, där du gått in i meningslösa rundargument med pajasar som HerrGickhan och andra. Du gnäller ändlöst om skit som du sen vägrar släppa.
Nadal är inte min "idol", men jag tycker det är lågt att håna idrottsmän du vet att folk (i tråden) håller på.
I Hamburg är tex just nu Rublev framme i final mot Gabashvili. Både Zverev och Thiem utslagna. Rätt anmärkningsvärt. Men sånt har du sällan nått att skriva om, istället är det bara gnäll, gnäll, gnäll om Nadal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Okej Nadal har inte åkt dit, men du måste ju medge att hans prestationer med upp och nergångar, från medioker serve till superserve och sedan medioker serve igen, extrema uppehåll osv, ger utrymme för misstankar? Hans fysiska prestationer är ju också snudd på omänskliga. Serben springer också som en jagad gnu men han har ju en helt annan smooth teknik i rörelsemönstret än vad Nadal har, liksom Federer. Nadal tekniskt är ju lite som längdskidåkningens Muehlegg.
Haha, whatever. Vem var det som tog ett långt jävla skadeuppehåll i slutet av 2016, och sen kom tillbaka och vann AO 2017, efter att inte ha vunnit en GS på flera år? Samma i år, killen är 38 och var mindre trött än Djokovic i finalen. Väcker lika många "misstankar" det. Finns också en hel del sådan misstankar om du googlar lite. Så Federer är nog för tillfället mer misstänkt än vad Nadal är.
Sen servar du inte hårdare av doping. Nadal fick droppa sin USO-serve 2010 (var det väl) för att han fick ont av den.
Dessutom är det förstås nonsens att Djokovic och Federer har ett stilrenare rörelsemönster när det kommer till själva
löpningen, förflyttningen på banan. Precis så rör sig en sprinter -- finns absolut inget som inte är "smooth" med det.
Igen så är du bara patetisk med dina jämförelser med Muehlegg osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Jag är övertygad om att Federer avskyr Nadal, men det är totalt otänkbart att han mitt bland alla Rolex och Mercedes skulle bete sig icke-gentlemannamässigt och spy galla över Nadal. Varför skulle Federer gilla Nadal? Han har alla anledningar att inte gilla honom.
Han har växt upp och blivit mogen med Nadal. Han har varit med om saker med honom som han inte varit med om med någon annan, undantaget kanske Djokovic, men Djokovic har han inte samma kemi med. Bara att lyssna på honom när han snackar om honom. Antar att du sett intervjun med båda två inför nån välgörenhetsmatch när de bryter ner i skrattanfall båda två? Eller lyssna på honom runt 8:00 i Vogue-intervjun:
https://www.youtube.com/watch?v=nd5--EqzLPY
Varför skulle han ljuga, och varför skulle han tillåta frågor om Nadal (men inte Djokovic) om han avskydde honom? Du har sanslöst dåligt psykologiskt kunnande om du tror att Federer skulle avsky Nadal. De har alla tre bidragit till att göra varandra större och mer legendariska, även om de förhindrat varandra för att ta en del titlar. De har en oerhörd respekt för varandra, vilket inte störs av att de är stenhårda rivaler och kanske ibland irriteras på att Nadal tar för lång tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Du verkar ju vara bättre på reglerna än mig, så vad händer om Nadal får time violation och sedan upprepar det gång på gång? Blir han inte diskad till slut eller vadå?
Han förlorar förstaserven gång på gång, vilket säkerligen är straff nog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
De där tidtagningarna tar tar jag med en nypa salt, är det Tony Nadal som totat ihop den statistiken eller? Jag har ALDRIG sett Federer gå över 25 sekunder från dess att tiden bör räknas, dvs från och med att publiken är tyst och/eller att man givits skälig tid för att det nyligen varit en extra tuff duell.
Kolla på länken, den statistiken lär vara så tillförlitlig som är möjligt. Tror det är det där australiensiska data-företaget som djokovic och andra anlitat för att få fram lite coola data som de sen möjligtvis kan använda.
Men det fetade markerar sedan problemet med tidsregeln. Nadal går i princip aldrig heller över tiden då man tar med tiden det tar för publiken att tystna och poängen att ropas ut. Därför hade han heller inga (större) problem med "shot clocken". Men när man klockar tiden för statistiken görs detta utan att man tar hänsyn till publikens jubel. Därför blir också regeln rätt arbiträr.
Kollade just in lite snabbt på tiebreaket mellan Federer och djokovic i Wimbledonfinalen 2014. Första poängen jag såg: 8-8, Federer vinner till 9-8 och har serve. Det tar honom då
30 sekunder att slå sin förstaserve. Sen vid 11-10 tar det honom
35 sekunder. Men vem fan bryr sig? Publiken skriker hela tiden, det går knappt att få tyst på dem, och det skulle störa dramat oerhört att då gå in med en time violation warning. Så domarna får använda lite känsla, och som sagt inte ropa ut scoren innan publiken tystnat lite. Men det tar man inte hänsyn till vid statistiken.
Men jag är fan trött på att ständigt argumentera om samma skit med dig. Intressera dig lite för Rublev istället. Skiten med tiden det tar Nadal och Djokovic att serve har stötts och blötts nu i åratal. Släpp det för fan. Fortsätt hata Nadal om du vill, men du kan ju åtminstone försöka undvika rena lögner om honom.