Citat:
Ursprungligen postat av
Sitkin
Jag står för det jag säger. Är verkligen ingen snåljåp. Jag tjänar rätt bra med pengar och har råd att ge en tusenlapp varje månad men jag tror inte på det. Varför får inte användarna något i gengäld när de donerar? Jo för då är admin tvungen att betala skatt för plötsligt är det en tjänst ägaren bjuder sina användare. Det är admin som är snål inte jag. Finns en anledning till att det kallas för donation.
Det du får är ett forum där du kan diskutera vad du vill. Jag tycker det är att få ganska mycket.
Citat:
Om jag får något i form av text(dvs. att jag köper en tjänst) precis under avataren eller något liknande skulle jag inte ha något problem med att donera.
Om du hade sagt något i stil med att det ger utökad inbox för PM eller att det tog bort en gräns (som visserligen inte finns) för hur många inlägg du kan posta per dag hade jag möjligtvis förstått dig, men "en liten text" låter ju bara störtlöjligt.
Citat:
Som sagt, flashback står för mycket gott och det kan jag erkänna men det är inte mitt ansvar som användare att stärka flashback. Jag uppskattar yttrandefriheten som erbjuds på flashback vilket inte görs på de flesta sociala medier(inklusive reddit) men jag står för det jag sa. Vill man driva ett vinstdrivande företag får man se till att man löser de organisatoriska problemen internt.
De skulle kunna lösa det med att ta betalt för medlemskap. Jag tycker det är mycket trevligare att betalningen är frivillig. Flashback tillhandahåller en tjänst som du nyttjar. Betala eller låt bli som du vill, men det ÄR en tjänst som du nyttjar.
Citat:
Varför väljer man att tillåta annonsblockerare om det skadar ekonomin? Sätt ner foten istället och tillåt inte användare ha annonsblockeraren aktiv när de kommer åt flashback. Varför tillåter man grupper hota annonsörerna istället för att ta det vidare rättsligt?
De kanske har kommit fram till att donationer är den enda realistiska lösningen och att alternativet är att Flashback går under?
Citat:
Ägarna till flashback skriver att "Tillsammans kan detta bli riktigt bra.". Tillsammans? När blev flashback en kundinriktad tjänst där ägaren värnar om kundrelationen? Vilka ingår i ordet tillsammans? Vi är ett gäng anonyma användare som ibland diskuterar och ibland endast läser. Många som läser behöver inte ens ha ett skapat konto på flashback för att kunna göra det.
Du får mer än gärna donera. Jag är inte helt övertygad än.
Du får gärna strunta i att donera, men att du klär in det i en massa krystad ideologi är bara löjligt.