2019-07-26, 18:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Är du inte så intresserad så förstår jag inte varför du håller på och tjafsar om detta. Du ville väl veta?

Personalkostnader och uttagen vinst kan vara noll, och i så fall står det noll. Sedan kan personalkostnader för FB handlar om it-teknik etc.

Men jag har svårt att tänka mig något mer oseriöst än att som du upprepat rabbla en övertygelse och sedan backa när du får veta hur du kan få bekräftelse. Det är jäkligt skönt att inte ha en människa som dig på närmare håll än såhär.

Även skönt att slippa ha en random sopa som dig på närmre håll en som nu, tackar! Jag menar vad jag skrev och tål du inte det så är det inte mitt problem - jag backar inte från något jag skrivit, bara det att jag har min tro och vill någon motbevisa mig med ex. årsredovisningar så hade de säkerligen gjort detta - ingen har nu gjort detta, så då anser jag att det inte går att bevisa något via den vägen, så varför bry sig - förstår du nu, din klant? Du skriver ju själv nu att det går att dölja ersättningar inom andra poster såå...

Se så, kryp nu under stenen du slingrade dig fram från... :-)
Citera
2019-07-26, 18:43
Medlem
insaniacs avatar
Har varit medlem många år och detta är ett bra forum, dock ogillar ja att det är uppköpt och kontrollerat av USA men det får gå ändå.
Detta är nog sista vattenhålet som man uttrycka sina känslor men ändå bli granskad och uthängd som i Tyskland för länge sen haha. Men ja tar chansen.
Citera
2019-07-26, 18:48
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Säg rakt ut att du är en snåljåp istället för att försöka krysta till någon ideologi kring det hela.
Jag står för det jag säger. Är verkligen ingen snåljåp. Jag tjänar rätt bra med pengar och har råd att ge en tusenlapp varje månad men jag tror inte på det. Varför får inte användarna något i gengäld när de donerar? Jo för då är admin tvungen att betala skatt för plötsligt är det en tjänst ägaren bjuder sina användare. Det är admin som är snål inte jag. Finns en anledning till att det kallas för donation.

Om jag får något i form av text(dvs. att jag köper en tjänst) precis under avataren eller något liknande skulle jag inte ha något problem med att donera. Som sagt, flashback står för mycket gott och det kan jag erkänna men det är inte mitt ansvar som användare att stärka flashback. Jag uppskattar yttrandefriheten som erbjuds på flashback vilket inte görs på de flesta sociala medier(inklusive reddit) men jag står för det jag sa. Vill man driva ett vinstdrivande företag får man se till att man löser de organisatoriska problemen internt. Varför väljer man att tillåta annonsblockerare om det skadar ekonomin? Sätt ner foten istället och tillåt inte användare ha annonsblockeraren aktiv när de kommer åt flashback. Varför tillåter man grupper hota annonsörerna istället för att ta det vidare rättsligt?

Ägarna till flashback skriver att "Tillsammans kan detta bli riktigt bra.". Tillsammans? När blev flashback en kundinriktad tjänst där ägaren värnar om kundrelationen? Vilka ingår i ordet tillsammans? Vi är ett gäng anonyma användare som ibland diskuterar och ibland endast läser. Många som läser behöver inte ens ha ett skapat konto på flashback för att kunna göra det.

Du får mer än gärna donera. Jag är inte helt övertygad än.
Citera
2019-07-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Jag står för det jag säger. Är verkligen ingen snåljåp. Jag tjänar rätt bra med pengar och har råd att ge en tusenlapp varje månad men jag tror inte på det. Varför får inte användarna något i gengäld när de donerar? Jo för då är admin tvungen att betala skatt för plötsligt är det en tjänst ägaren bjuder sina användare. Det är admin som är snål inte jag. Finns en anledning till att det kallas för donation.
Det du får är ett forum där du kan diskutera vad du vill. Jag tycker det är att få ganska mycket.

Citat:
Om jag får något i form av text(dvs. att jag köper en tjänst) precis under avataren eller något liknande skulle jag inte ha något problem med att donera.
Om du hade sagt något i stil med att det ger utökad inbox för PM eller att det tog bort en gräns (som visserligen inte finns) för hur många inlägg du kan posta per dag hade jag möjligtvis förstått dig, men "en liten text" låter ju bara störtlöjligt.

Citat:
Som sagt, flashback står för mycket gott och det kan jag erkänna men det är inte mitt ansvar som användare att stärka flashback. Jag uppskattar yttrandefriheten som erbjuds på flashback vilket inte görs på de flesta sociala medier(inklusive reddit) men jag står för det jag sa. Vill man driva ett vinstdrivande företag får man se till att man löser de organisatoriska problemen internt.
De skulle kunna lösa det med att ta betalt för medlemskap. Jag tycker det är mycket trevligare att betalningen är frivillig. Flashback tillhandahåller en tjänst som du nyttjar. Betala eller låt bli som du vill, men det ÄR en tjänst som du nyttjar.

Citat:
Varför väljer man att tillåta annonsblockerare om det skadar ekonomin? Sätt ner foten istället och tillåt inte användare ha annonsblockeraren aktiv när de kommer åt flashback. Varför tillåter man grupper hota annonsörerna istället för att ta det vidare rättsligt?
De kanske har kommit fram till att donationer är den enda realistiska lösningen och att alternativet är att Flashback går under?

Citat:
Ägarna till flashback skriver att "Tillsammans kan detta bli riktigt bra.". Tillsammans? När blev flashback en kundinriktad tjänst där ägaren värnar om kundrelationen? Vilka ingår i ordet tillsammans? Vi är ett gäng anonyma användare som ibland diskuterar och ibland endast läser. Många som läser behöver inte ens ha ett skapat konto på flashback för att kunna göra det.

Du får mer än gärna donera. Jag är inte helt övertygad än.
Du får gärna strunta i att donera, men att du klär in det i en massa krystad ideologi är bara löjligt.
Citera
2019-07-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, det kan du ju påstå, precis som jag gör - folk får tro vad de vill - jag har min tanke om hur det ser ut bakom lyckta dörrar. Möjligt att inte alla moderatorer har ersättning för vad de gör - men någon/några har det såklart...
Admins och tekniker och liknande tjänar pengar, men inte moderatorerna. Förstår inte varför du försöker få det att låta som att det är en hemlighet de ruvar på.
Citera
2019-07-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Om de ordnar betalande medlemskap, skulle medlemmarna få några förmåner eller liknade? Varför skulle man annars betala för medlemskap? Då blir det väl ingen större skillnad mellan betalande medlemskap och donationer?
Det hela är ganska enkelt. En anledning att donera är att hjälpa Flashback att finnas kvar. En annan anledning är helt enkelt ditt eget samvete. Du tycker ju uppenbarligen att Flashback är värt att hänga på.
Citera
2019-07-26, 19:41
Avslutad
Vore bra om ni kunde hitta ett anonymt sätt att stödja er. Skulle inte tveka då.
Citera
2019-07-26, 19:44
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Det hela är ganska enkelt. En anledning att donera är att hjälpa Flashback att finnas kvar. En annan anledning är helt enkelt ditt eget samvete. Du tycker ju uppenbarligen att Flashback är värt att hänga på.

Fast personen som jag citerade pratade ju om betala för medlemskap. Eftersom personen föreslog betalda medlemskap, så undrade jag vad det skulle vara för skillnad mellan medlemskap och donationer.

Då förstår jag inte varför du kommer in och pratar om varför man ska donera. När det inte handlar om varför man ska donera. Jag ville veta skillnaden mellan donationer och förslaget att betala för medlemskap istället.
Citera
2019-07-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Vore bra om ni kunde hitta ett anonymt sätt att stödja er. Skulle inte tveka då.

Håller med, kan ni inte sätta upp en monero-adress?

Gillar inte att behöva skicka via BG då detta kan spåras.
Citera
2019-07-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
HaHa ok, men myndigheter som har koll på om du inte visste det,eller du har inget VISA kort
du har inget pass, du har ingen som helst aktivitet via socialmedier som typ här du rör dig inte från din lägenhet med en mobil mm ,svar på det?
Du vi är redan så jävla övervakade ,om du bara visste

Använder mest kontanter eller krypto.

Jag har inga sociala medier och har aldrig haft. (Bara flashback)

Problemet är att en dag så kanske våran regering eller liknande får för sig att "terrorklassa" t.ex FB och då kan det vara problematiskt om de kan spåra donationer till denna nya "terrorklassade" sida.

Inte för att jag tror det är speciellt troligt i dagsläget men det sa säkert judar i Tyskland i början på 30-talet också. (Eller varför inte sossarna som nominerade Hitler till Nobels fredspris)

Bara för att man redan är övervakad som fan så betyder inte det att man bör göra det lättare för övervakarna. Flashback är ett anonymt forum och borde därför även kunna erbjuda en anonym möjlighet till donationer.
Citera
2019-07-26, 21:37
Medlem
yz44s avatar
Bra ide, har lämnat ett litet bidrag.
Citera
2019-07-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Flashbacks största kvalitetsänkare är ju användarna själva. Även om vi bortser från troll och minderåriga, så är det ett stort problem att många som faktiskt är här för att diskutera verkar ha diverse problem - antingen psykiska eller intellektuella. Det är, för många välmenande användare, svårt att läsa och förstå inlägg. De ger svar som inte riktigt har med ämnet att göra för att de inte kan ta till sig information. De vill skriva om det som försiggår i deras huvuden, och gör det i trådar som inte riktigt passar.

Hur detta problem skulle kunna förbättras av admin vet jag inte.

Håller med dig helt och hållet. Händer ofta att även om en tråd är liten, 3 sidor eller mindre, så finns det dårar som ställer samma fråga som redan har blivit besvarad. Man kan ju undra varför i helsike de ids skriva ett inlägg när de inte ens orkar läsa några sidor i tråden. Det är så dåligt så man baxnar.

Eller som du säger, underliga svar, samt inlägg av usel kvalité är rätt vanligt. Admins måste ha ett tufft jobb att rensa bland alla idioter som bara verkar vilja förstöra detta forum med sina usla inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Vad är det för förbättringar och idéer ni har?

Haha, där skrev du en fråga som redan admin hade besvarat flera gånger innan du skrev. Som ursäkt var tråden uppe på 18 sidor när du skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tänker att det vore vettigt att jobba på att få folk att stänga sina ad-blockers på Flashback. Eftersom annonserna här inte är ett dugg jobbiga. Anledningen till att jag använder ad-blocker är för att reklamen på vissa sidor är för jobbig.

Jobba mer på att få folk att förstå att era annonser inte är jobbiga. Det tror jag på.

Man önskar att moderna företag kunde släppa på skräcken att annonsera här. Det är dags nu.

Håller med dig helt och hållet. Stäng av ad-blockers när ni surfar på Flashback! Det gör man på 3 sekunder, samt att de flesta ad-blockers sparar ens inställningar vilka sidor som ad-blockern ska vara på eller av.
Senast redigerad av www3 2019-07-26 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in