2019-07-25, 20:10
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Kommer inte att donera en spänn så länge det finns en kraftig övervikt av högervridna moderatorer.

Sen verkar det inte finnas någon transparens vart pengarna går. Rakt i ägarens ficka gissar jag.

Vänsterfascist med grupptänk. Oväntat.

OnT: Jag ska donera. Superbt initiativ.
Citera
2019-07-25, 20:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag såg det som en ära att få vara med i arbetet kring det mest inflytelserika forumet i Sverige. Jag är uppfostrad inom föreningslivet. Att jobba gratis, vara en eldsjäl, är något jag gjort sedan tonåren. Så för mig kändes det inte på något vis konstigt att jobba utan lön för något jag verkligen brinner för.

Så nej, donationerna går inte till löner för mods, eftersom mods inte har någon löner.

Hur kan du vara så säker? Har du tillgång till alla transaktioner som görs mellan Flashbacks konton? Har du koll på deras räkenskaper? Jag har de inte, men jag spekulerar, du hävdar dock tvärsäkert att de inte erhåller några penningar. Bara för att du inte erhöll något så förtar inte detta att någon annan kunnat haft ekonomisk vinning från Flashback. Och missförstå mig rätt - har inget egentligt emot att vissa nyckelpersoner i företaget får ersättningar för sina gärningar och insatser, det jag är emot att vissa moderatorer skulle kunna ha ersättningar. Om detta kan jag inte vara säker - det vet bara de det gäller, alla vi andra kan bara ha våra egna teorier och inte säga något med exakthet!
Citera
2019-07-25, 20:49
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
I nästa mening, i inlägget du citerar, skriver jag att "jag tycker att skillnaderna mellan Reddit och Flashback är ganska stora". Men jag utvecklade aldrig vilka skillnaderna är, och inte heller kommenterade jag beskrivningen om att vara ett "användarskapat community".

Flashback är inte någon community, och har inte heller till syfte att bli någon community. Vi är främst ett diskussionsforum, och vårt fokus ligger på själva debatten. Detta är också den utveckling som är planerad långsiktigt. I relationen kunskapsbank vs gemenskap., så är det kunskapen som är vårt fokus.

admin

Ser flertalet tala om specifika utvecklingskostnader eller ändamål. Jag tror något riktigt smart vore typ:
  • 1000 donationer innebär dessa funktioner.
  • 5000 donationer innebär dessa funktioner.
Det vill säga om man inte vill avslöja hur mycket pengar som kommer in, kan man säga hur många för att skapa en känsla av samhörighet.

Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Precis, typ som dyrkpistoler, Gretaflätor, miljövänliga tygkassar i plast, vuxenblöjor med valfritt politikerporträtt i tryck på insidan, choklad och kanske isglass. edit; bärkassar i latex! att ingen har kommit på det innan, det borde bli en hit, med Axel i tryck på sidorna, kan säljas i både rött för vänstervridna och i svart för oss coola.

Jag är varken rik eller fattig och inte precis snål, men jag kommer välja rätt tillfällen att donera, när flashback gör något bra. Införandet av notifieringar hade fått en donation t ex.

Får du inte notiser? =)
Citera
2019-07-25, 20:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, jag såg det som en ära att få vara med i arbetet kring det mest inflytelserika forumet i Sverige. Jag är uppfostrad inom föreningslivet. Att jobba gratis, vara en eldsjäl, är något jag gjort sedan tonåren. Så för mig kändes det inte på något vis konstigt att jobba utan lön för något jag verkligen brinner för.

Så nej, donationerna går inte till löner för mods, eftersom mods inte har någon löner.

Precis, det var just min poäng. Det finns ingen orsak att betala några moderatorer när det finns så många som du som gärna jobbar ideellt för något ni brinner för.

Argumentet att moderatorer skulle få betalt faller på att det helt enkelt inte behövs eftersom det finns många som gladeligen gör det helt gratis. Tackar en nej för att han/hon inte får betalt är det bara att fråga någon annan.
Citera
2019-07-25, 21:03
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag hade gärna tagit del av yttrandefrihetens borgs årsredovisning! Eller är den censurerad för dess medlemmar?

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur kan du vara så säker? Har du tillgång till alla transaktioner som görs mellan Flashbacks konton? Har du koll på deras räkenskaper? Jag har de inte, men jag spekulerar, du hävdar dock tvärsäkert att de inte erhåller några penningar. Bara för att du inte erhöll något så förtar inte detta att någon annan kunnat haft ekonomisk vinning från Flashback. Och missförstå mig rätt - har inget egentligt emot att vissa nyckelpersoner i företaget får ersättningar för sina gärningar och insatser, det jag är emot att vissa moderatorer skulle kunna ha ersättningar. Om detta kan jag inte vara säker - det vet bara de det gäller, alla vi andra kan bara ha våra egna teorier och inte säga något med exakthet!

Det finns ingen anledning att spekulera, Flashback är ett svenskt aktiebolag. Registrera dig på exempelvis Allabolag så kan du ladda ner årsredovisningen. Där ser ni också vad som är personalkostnader och vad ägaren tar ut i vinst. Både personalkostnader och styrelsearvode ska redovisas i resultaträkningen.

OnT: Jag tycker det här är ett riktigt bra initiativ. Ska med stor glädje skicka en slant.
Senast redigerad av Venator 2019-07-25 kl. 21:05.
Citera
2019-07-25, 21:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det finns ingen anledning att spekulera, Flashback är ett svenskt aktiebolag. Registrera dig på exempelvis Allabolag så kan du ladda ner årsredovisningen. Där ser du vad som är personalkostnader och vad ägaren tar ut i vinst. Både personalkostnader och styrelsearvode ska redovisas i resultaträkningen.

Nja, så intresserad är jag inte och hade dessa kunnat påvisa att jag har fel så hade säkerligen någon från Flashback redan lagt ut dessa siffror... Och är det som du påstår att personalomkostnader och styrelsearvoden samt det ägaren tar ut i ev. vinst, redovisas där, så har ju jag rätt...
Citera
2019-07-25, 21:13
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, så intresserad är jag inte och hade dessa kunnat påvisa att jag har fel så hade säkerligen någon från Flashback redan lagt ut dessa siffror... Och är det som du påstår att personalomkostnader och styrelsearvoden samt det ägaren tar ut i ev. vinst, redovisas där, så har ju jag rätt...

Är du inte så intresserad så förstår jag inte varför du håller på och tjafsar om detta. Du ville väl veta?

Personalkostnader och uttagen vinst kan vara noll, och i så fall står det noll. Sedan kan personalkostnader för FB handlar om it-teknik etc.

Men jag har svårt att tänka mig något mer oseriöst än att som du upprepat rabbla en övertygelse och sedan backa när du får veta hur du kan få bekräftelse. Det är jäkligt skönt att inte ha en människa som dig på närmare håll än såhär.
Citera
2019-07-25, 21:18
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
plocka bort pedofil delen

Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
I övrigt håller jag med om pedofildelen, hur man än resonerar finns inget existensberättigande ens för samtalsämnet.

Varför vill ni att forumet om parafila störningar ska plockas bort?
Ni är medvetna om att forumet inte är något pro-pedofili-forum?

Om ni vill förstå bakgrunden till det forumet så hittar ni ytterligare information i den här tråden:

(FB) Nytt forum: Parafila störningar

admin
Citera
2019-07-25, 21:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Vårt älskade Flashback blöder... finns mycket ni kunde göra som att lämna Bahnhof, plocka bort pedofil delen och ordna betalande medlemskap. När pedofilerna försvinner så vågar Hobex annonsera och dom betalar bra med följande firmor.

Swish är ett mycket bra alternativ som ni skulle få som klippt och skuret med minsta donation 100 spänn direkt in på kontot.

Extremt dåligt att flashback inte lyckas ordna på detta forum. Som är byggt på något annat forum...Flashback om någon borde ju ha resurser och leka och utveckla. Det är för kast så alla som jobba på flashback borde få sparken, man kan spotta på dom. Mattias som är deras sälj kung får helt enkelt hitta på något annat nu =)

Vara av Vänligen,
MustTomTe

Det du nämner är ju tvärt emot det Flashback står för - riktig yttrandefrihet för alla, även pedofiler oavsett vad man tycler om dessa. Skulle en löjlig Hobbexannons uppväga yttrandefrihet? Ach zo tragiskt tänkande.

Swish kommer att införas när möjligheten att missbruka det försvinner. Läs på där.

Flashback är inte heller byggt på något annat forum. Läs på där också.

"Flashback borde ju ha resurser att leka och utveckla". Ja? Det är exakt det man försöker. Vad klagar du på?
Citera
2019-07-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Varför vill ni att forumet om parafila störningar ska plockas bort?
Ni är medvetna om att forumet inte är något pro-pedofili-forum?

Om ni vill förstå bakgrunden till det forumet så hittar ni ytterligare information i den här tråden:

(FB) Nytt forum: Parafila störningar

admin
Jag vet mycket väl om ditt resonemang om ämnets berättigande och jag håller inte med, jag anser att det inte ens är något att debattera, det ska tigas till döds. Jag är av åsikten att diskuteras det så föder det störningar hos dom som hela tiden ska vara motvals, vara intesomallaandra, vara speciell osv. Tror du att det aldrig såtts frön i huvudet på redan störda individer som hamnat i pedodelen som lett till övergrepp? Varje sånt är ett för mycket. Jag är pro-flashback men bara tanken på att ett litet barn fått kuk i sig pga flashback ger en besk bismak. Personligen håller jag mig borta från de delarna, jag önskar alla andra kunde göra samma sak

Men det är inte vad denna tråden handlar om och det har stötts och blötts tillräckligt. Att jag hintade om donation om det skulle försvinna är ett uttryck om vad jag personligen känner för ämnet, jag tycker det vore ett lyft för hela flashback och inte ett nederlag.

Sen ser jag inte den negativa kopplingen till Bahnhof på inlägget jag svarade på.
Citera
2019-07-25, 22:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Är det så illa att Flashback helt krasst kan tvingas stänga ner?
Hur mycket pengar behövs för att Flashback skall överleva?
Kanske bättre att betala medlemskap. Något jag kan tänka mig att göra varenda månad.
Frivillig insamling blir mer som att du betalar och jag tar del av det du betalar, om jag nu väljer att inte donera.
Obs! Jag donerar.
Citera
2019-07-25, 22:52
Medlem
Jag är med och betalar en liten slant i månaden, 50:-
Jag lägger det på auto, ska ordna med det imorgon
Ja, eran årsredovisning var ju inte så trevlig längre. Jag har varit med på Flashback ända sedan jag läste Flashback som tidning och har
fått mycket hjälp genom åren

Gör hur ni vill med min slant

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in