2019-07-26, 10:52
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Det var ju det jag ifrågasatte om det skulle fungera med fasta belopp om swishnumret kommer ut och det går att betala vad man vill.
Ja vi menar samma,någon skrev tidigare att det går att styra upp gåvans storlek på Swish...dvs.att det endast finns förklickbara belopp.Typ 10kr,20kr,50kr etc
Citera
2019-07-26, 11:33
Medlem
absolut-justices avatar
Finns det möjlighet att ordna en betallänk för folk som är utanför rikets gränser som inte kan skicka till till svenskt bankgiro ? (typ transferwise.com eller annat sätt..?) Swish funkar inte heller utanför landets gränser så det faller också bort..
Citera
2019-07-26, 11:51
Medlem
gabrielle2s avatar
Nu har jag sett att några klagar över att någon tjänar pengar på att ha Flashback.
Personligen bryr jag mig inte om att någon tjänar pengar på det . Det vill vi alla göra och det kostar väl att ha Flashback.

Jag tycker att Flashback fyller en viktig funktion för oss alla.
Du får svar snabbt, folks frustrationer får komma fram, en del får prata om sina problem och möta andra med samma problem, folk får diskutera ämnen som är tabubelagda och folk får bemöta, endera emot eller för och det finns ämnen inom alla tänkbara områden.
Flashback krånglar heller inte så att man tröttnar på att befinna sig här inne.
Behövs då frivillig insats väljer man själv att bidra.
Personligen ogillar jag att några/ någon tar del utav utbudet andra betalar för.
Tycker därför att alla som vill vara kvar också skall bidra.
Tiga ihjäl saker har bevisligen aldrig fungerat och idag skall folk tiga ta mig f...n om allt.
Folk får vara både höger eller vänsterextrema för mig.
Folk får vara vad de vill för mig. Huvudsaken är att man kan bemöta allt "extremt"
Senast redigerad av gabrielle2 2019-07-26 kl. 11:59.
Citera
2019-07-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Nej, det är infrastrukturen. Det är inte produkten.

Jämför fabriken som behöver vägar o maskiner för att leverera produkter.

Folk kommer hit på grund av produkten. Inte för att det finns en hemsida att klicka på.
Och folk går på krogen för att träffa andra människor. Det betyder inte att det finns någon anledning för krogägaren att redovisa sin ekonomi för mig. Samma sak med telefoner. De hade varit helt värdelösa om det inte fanns någon att prata med.
Citera
2019-07-26, 12:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det går att manuellt på en och samma gång skapa betalningar till ett BG i månader och år framåt. Lite extraarbete förvisso. Men när det är gjort, så sköter det sig själv.

Förvisso, men ett konto är enklare, och ger dessutom regelbundet en slant. Utan extra arbete. Vet ej heller hur många månader man kan skjuta fram betalningar på BG.
Citera
2019-07-26, 13:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Förvisso, men ett konto är enklare, och ger dessutom regelbundet en slant. Utan extra arbete. Vet ej heller hur många månader man kan skjuta fram betalningar på BG.

Det verkar inte finnas någon yttre gräns. Lade in en större antal nu via Nordea. Jag har svårt att se att andra banker skulle ha en spärr för detta.
Citera
2019-07-26, 14:02
Medlem
saganshuss avatar
Varför skulle jag betala in pengar till någon som kan stänga av mig godtyckligt när som helst? Det faller på sin egna orimlighet. Jag kan stödja FB utan tvekan, men då ska jag ha garantier för att jag inte blir avstängd på grund av petitesser.
Senast redigerad av saganshus 2019-07-26 kl. 14:06.
Citera
2019-07-26, 14:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Varför skulle jag betala in pengar till någon som kan stänga av mig godtyckligt när som helst? Det faller på sin egna orimlighet. Jag kan stödja FB utan tvekan, men då ska jag ha garantier för att jag inte blir avstängd på grund av petitesser.

Du blir inte avstängd p.g.a. petitesser, du blir avstängd p.g.a. att du gör regelbrott.

Du måste lära dig att följa reglerna. De kommer inte att ändras för att du donerar eller ej.
Citera
2019-07-26, 14:17
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du blir inte avstängd p.g.a. petitesser, du blir avstängd p.g.a. att du gör regelbrott.

Du måste lära dig att följa reglerna. De kommer inte att ändras för att du donerar eller ej.
Jag har blivit avstängd på grund av "trams och off-topic" det är petitesser hur man än vrider och vänder på det. Nåväl, det blir inga pengar ifrån mig i så fall.

Reglerna är fullständigt obegripliga, för inlägg som är "Trams och off-topik" är otaliga! Och ändå får många av dem som inte skriver annat än trams fortfarande skriva. Det är extremt godtyckligt.
Senast redigerad av saganshus 2019-07-26 kl. 14:33.
Citera
2019-07-26, 14:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Jag förstår inte! Visst kan man bli sur om man får varning för en skitsak som man inte överens med. Med Godtyckligt sker inte avstängning, det röstas fram av modsen skulle jag tro. Att då lyckas bli avstängd är nästan omöjligt, utan då har man inte tagit till sig varningarna man fått innan. Vad jag vet så är det 5 st man får innan man blir avstängd i en vecka. Det har hänt mig en gång på dessa 20 år jag har varit med här (2 olika nicks).

Att då tro de ska skipa det är bara löjligt! Jag var med på den gamla tiden när det inte fanns mods. Trådarna blide förstörda direkt av massflodande av någon "hög" kille! Att de kom till var det bästa Admin kunde göra! Så även om man inte alltid överens med modsen, så gör de ett jättebra arbete med rensa upp !!

Som en moderat förklarade för mig för ett tag sedan, de flesta som läser tråden vill läsa om just det som TS vill diskutera om och inte andra saker. Då försvinner intressent om läsa om ämnet. Och de flesta som läser skriver ej (tyvärr), men de ska inte behöva läsa sida upp och ner en massa chat typ om vädret! Om man skriver en historisk händelse.

Så bästa sätter för dig att ej bli avstängd är just följa TS trådstarts ämne! eller starta en ny tråd!

Egentligen gick jag lite OT nu, men förhoppningsvis blir det ej varning för mig.
Men det är frivilligt att stöda ingen blir tvingad. Men vi andra inkl jag gör det, en liten summa varje månad. För jag blir inte fattig av det, men kommer få njuta av Flashback tills jag sitter i åldershem. Sedan vad som händer med min lilla slant bryr jag inte om. Så länge jag kan skriva/läsa på Flashback! Den är viktig.....
Citera
2019-07-26, 14:36
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag förstår inte! Visst kan man bli sur om man får varning för en skitsak som man inte överens med. Med Godtyckligt sker inte avstängning, det röstas fram av modsen skulle jag tro. Att då lyckas bli avstängd är nästan omöjligt, utan då har man inte tagit till sig varningarna man fått innan. Vad jag vet så är det 5 st man får innan man blir avstängd i en vecka. Det har hänt mig en gång på dessa 20 år jag har varit med här (2 olika nicks).

Att då tro de ska skipa det är bara löjligt! Jag var med på den gamla tiden när det inte fanns mods. Trådarna blide förstörda direkt av massflodande av någon "hög" kille! Att de kom till var det bästa Admin kunde göra! Så även om man inte alltid överens med modsen, så gör de ett jättebra arbete med rensa upp !!

Som en moderat förklarade för mig för ett tag sedan, de flesta som läser tråden vill läsa om just det som TS vill diskutera om och inte andra saker. Då försvinner intressent om läsa om ämnet. Och de flesta som läser skriver ej (tyvärr), men de ska inte behöva läsa sida upp och ner en massa chat typ om vädret! Om man skriver en historisk händelse.

Så bästa sätter för dig att ej bli avstängd är just följa TS trådstarts ämne! eller starta en ny tråd!

Egentligen gick jag lite OT nu, men förhoppningsvis blir det ej varning för mig.
Men det är frivilligt att stöda ingen blir tvingad. Men vi andra inkl jag gör det, en liten summa varje månad. För jag blir inte fattig av det, men kommer få njuta av Flashback tills jag sitter i åldershem. Sedan vad som händer med min lilla slant bryr jag inte om. Så länge jag kan skriva/läsa på Flashback! Den är viktig.....
Jag blir avstängd för "Trams och Off-topik" samtidigt som många andra skriver helt hemska saker och är långt ifrån topik och fortfarande kvar. Enligt min uppfattning är det godtyckligt och om jag ska donera pengar så kräver jag mer än så. Jag har pengar över, det är inte problemet. Jag är dock inte villig att donera till någon som behandlar mig godtyckligt.

Jag startade en ny tråd och den blev borttagen! Jag hänvisades till en annan tråd! Godtyckligt.
Senast redigerad av saganshus 2019-07-26 kl. 14:39.
Citera
2019-07-26, 15:23
Medlem
Citat:
Japp, det är fullständigt orimligt att betala någon som är när som helst godtyckligt stänger av en. Det är enkelt att förstå.

Det är inte godtyckligt. Följ reglerna så blir du aldrig avstängd.

Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Vet inte om du är ironisk eller inte. Men ofta kan de beskylla en för ot för att man svarar på något inlägg som är inte direkt har med topic att göra om man tittar på det helt fristående vilket givetvis är felaktigt. Massa skitsaker som är bara tramsigt varna för. Utan det hade jag absolut stött flashback.

Om man skriver ett off-topic inlägg som svar på ett annat off-topic inlägg brukar det knappast bli någon varning. I sådana fall tar de oftast bara bort bägge inläggen utan att man får en varning. Jag vet eftersom det har hänt mig ganska ofta. Men om man skriver flera inlägg som är helt off-topic eller fortsätter med off-topic inlägg efter att moderatorn markerat i tråden då får man skylla sig själv. Om man skulle tillåta det skulle forumet knappt vara läsbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in