2019-07-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krattarabatten
Hon har psykos och har börjat hata sin familj, hur jävla kul är det att inse när hon har tillfrisknat, om det händer. Fattar du hur jävla skit psykos är? Hon behöver inte era skitråd, hon behöver verklig hjälp!

Min mamma tycker att jag har rätt... Så du vet inget.
Min pappa har jag haft stora problem med till och från i många år. Vi pratade knappt på 10 år....

Jag hade minimala problem, mkt social, kärleksfull och glad. Saknar mitt liv ☹️.
Citera
2019-07-25, 15:22
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Förstår inte detta från helt frisk till multisjuk.
Jag vet inte, kändes som livet började nu. Ville skaffa barn och såg en mening med livet.
Kände en sån livslust .

Ångrar att jag inte skaffade barn när jag var 20 , känns som det var meningen med livet.

Man tar saker och ting för givet.

Att psykiatrin tillslut skulle förstöra mitt liv, det trodde jag inte. Det krävdes att jag skulle säga upp kontakten med min familj. Ett nödvändigt beslut som jag inte tog.

Citat:
6-12 månader beror på hur man räknar.
Åkte in till psyk frivilligt, visste inte om mina rättigheter 😭. Min pappa som lurade mig...
Hade jag inte haft kontakt med min familj hade jag varit frisk nu.

Citat:
Min pappa har jag haft stora problem med till och från i många år. Vi pratade knappt på 10 år....

Jag hade minimala problem, mkt social, kärleksfull och glad. Saknar mitt liv ☹️.
Man blir inte förstörd permanent på det viset som du påstår dig ha blivit av några sprutor haldol.. i så fall skulle du vara den första i världen. Så, varför skulle du vara så speciell?

Du påstår att du haft perioder av depression innan och var sjukskriven för "depression" för att du hade en sådan svår social fobi. Hur rimmar det med att du var "mkt social" och hade "minimala problem" och var så "glad"? Dina historier ändras hela tiden.
Citera
2019-07-25, 15:36
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Citat:
Denna användare har rätt och är förmodligen den enda som vill dig väl, resten är bara en bunte psykospatienter. Du HAR psykos och du behöver VÅRD! Oj, nu blev det felciterat.

Citat:
Hon har psykos och har börjat hata sin familj, hur jävla kul är det att inse när hon har tillfrisknat, om det händer. Fattar du hur jävla skit psykos är? Hon behöver inte era skitråd, hon behöver verklig hjälp!
Haha ja, för ett par månader sen svarade Mellinie till och med på sina egna inlägg som om det vore en annan person hon pratade med. När jag påpekade detta och det inkonsekventa och ifrågasatte logiken i allt det hon berättade så anklagade hon mig för att vara elak och empatilös. Ett stort problem med denna och förra "lätta på trycket"-tråden och även i en del andra trådar är att det är en massa olika psykospatienter som ryggdunkar varandra till att undvika psykiatrin och inte ta sin medicin. Detta säger de samtidigt som de ligger hemma och mår dåligt och vegeterar i deras sunkiga soc lägenheter 24/7 utan förändringar i sikte...
Citera
2019-07-25, 15:37
Medlem
zammas avatar
Citat:

Det kommer nog ordna sig så småning om. Kan ta lite tid ibland bara. Har själv varigt nere i mörkret många gånger men nu känns det för första gången på länge som att jag börjat tillfriskna. Det är en riktigt skön känsla och värt att väntas på.
Men ta kontakt med psyk skulle jag säga. Tror inte dom vill skada dig iallafall. Även om jag kan tycka att dom medicinerar för mycket ibland. Men jag har min vid behov. Skönt att ha. Kanske kan få medicin vid behov? Ibland kan man vilja vila lite.
Senast redigerad av zamma 2019-07-25 kl. 15:40.
Citera
2019-07-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinfuhrer
Man blir inte förstörd permanent på det viset som du påstår dig ha blivit av några sprutor haldol.. i så fall skulle du vara den första i världen. Så, varför skulle du vara så speciell?

Du påstår att du haft perioder av depression innan och var sjukskriven för "depression" för att du hade en sådan svår social fobi. Hur rimmar det med att du var "mkt social" och hade "minimala problem" och var så "glad"? Dina historier ändras hela tiden.

Ensamhet gör mig deppig. Alla är vi olika men väldigt många som tycker att ensamhet är jobbigt.
Jag har fobi för att typ visa att jag har social fobi, vilket också är vanligt.
Men tycker om att umgås med folk och är lite sällskapssjuk.
Minimala problem med ångest, glädje, livslust och sov bra.
Jag borde ha inte sjukskrivit mig från första början...så är det.

Läkemedel kan ge biverkningar som består, tyvärr.
Haldol speciellt, kan ge svåra biverkningar efter en kort tid och detta vet läkarna om. Det kan du själv googla fram.
Citera
2019-07-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Det kommer nog ordna sig så småning om. Kan ta lite tid ibland bara. Har själv varigt nere i mörkret många gånger men nu känns det för första gången på länge som att jag börjat tillfriskna. Det är en riktigt skön känsla och värt att väntas på.
Men ta kontakt med psyk skulle jag säga. Tror inte dom vill skada dig iallafall. Även om jag kan tycka att dom medicinerar för mycket ibland. Men jag har min vid behov. Skönt att ha. Kanske kan få medicin vid behov? Ibland kan man vilja vila lite.

Hur kan du säga att du mår bra när du vill ta livet av dig?
Psyk har förstört mitt liv... ☹️
Citera
2019-07-25, 16:17
Medlem
zammas avatar
Citat:
Hur kan du säga att du mår bra när du vill ta livet av dig?
Psyk har förstört mitt liv... ☹️
Nej jag vill inte det längre.
Citera
2019-07-25, 16:32
Medlem
Citat:
Nej jag vill inte det längre.

Du skrev det igår men bra då att det känns bättre nu.
Citera
2019-07-25, 17:40
Medlem
zammas avatar
Citat:
Du skrev det igår men bra då att det känns bättre nu.
Tack. Jo har fått ur mig en hel del på sista tiden och det ofattbart skönt att få klarhet i vad som hände. Visa människor måste projicera ut sin skit på omgivningen för att mentalt överleva. Jag var dum nog att ta åt mig om vilken hemsk och äklig människa jag är. När det är hon som känner sig äklig själv men klarar inte av att hantera det.
Hållt på och gjort sig obehaglig för att försöka skrämma mig att acceptera hennes skit. Nu har jag fått nog av det. Det är hon som ska passa sig jävligt noga.
Citera
2019-07-25, 18:20
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Citat:
Ensamhet gör mig deppig. Alla är vi olika men väldigt många som tycker att ensamhet är jobbigt.
Jag har fobi för att typ visa att jag har social fobi, vilket också är vanligt.
Men tycker om att umgås med folk och är lite sällskapssjuk.
Minimala problem med ångest, glädje, livslust och sov bra.
Jag borde ha inte sjukskrivit mig från första början...så är det.

Läkemedel kan ge biverkningar som består, tyvärr.
Haldol speciellt, kan ge svåra biverkningar efter en kort tid och detta vet läkarna om. Det kan du själv googla fram.
Antipsykotika kan ge bestående biverkningar ja men detta gäller oftast bara vid längre tids dosering och speciellt vid högre doser. Och då är det inte alls biverkningar likt dem du påstår att du har fått.. finns folk som misshandlas med mycket högre doser och under längre tid än du som går ut ur det hyfsat ok, men du ska alltså mot alla odds ha blivit förstörd för livet av några sprutor?

Om du dessutom är sjuk nu varför söker du inte hjälp för det? Vill du bo i soclägenhet och leva på bidrag resten av ditt liv eller vill du bli bra/bättre?
Citera
2019-07-25, 18:26
Medlem
Citat:
Tack. Jo har fått ur mig en hel del på sista tiden och det ofattbart skönt att få klarhet i vad som hände. Visa människor måste projicera ut sin skit på omgivningen för att mentalt överleva. Jag var dum nog att ta åt mig om vilken hemsk och äklig människa jag är. När det är hon som känner sig äklig själv men klarar inte av att hantera det.
Hållt på och gjort sig obehaglig för att försöka skrämma mig att acceptera hennes skit. Nu har jag fått nog av det. Det är hon som ska passa sig jävligt noga.

Ditt ex? Vet ju inte så mycket om det, men förstår vad du menar. Försök strunta i henne och träffa ngn annan istället?
Citera
2019-07-25, 18:28
Medlem
Krattarabattens avatar
Stalin den jävla diktatorn har rätt i allt det hon säger. Den här triggande attityden och stilen ni har till varandra är inge bra. Där ni eldar på varandra att undvika psykvården, mååånga här inne är rent av psykotiska, psykos är INGE KUL!

Förresten psykos 101 att man tror att psykiatrin vill förstöra en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in