2019-08-22, 10:13
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Jo, det är ju så det funkar. Efter att min stalker inte gett upp utan någon som helst reaktion från mig på över ett år så tröttnade min flickvän och bad mig se till att det slutade. Skickade ett flyttkort till stalkern till en snubbe på andra sidan landet med samma namn som jag. Vet inte hur många presenter hon skickade till honom, men det slutade ramla in saker hemma hos mig iallafall.

Blir det för jobbigt får du väl skaffa ett konto till och ha som "relax"-konto.
Vad var det för saker du fick skickade till dig egentligen? Hur fick personen reda på din address?

Jag vill inte ha ett annat konto och dessutom så hade det tagit en vecka sen hade han hittat mig ändå, jag syns rätt mycket rent generellt så det är inte så svårt att gå miste om..
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Säger du till personen att ge sig eller låter du den bara hålla på i tron om att du vill att den ska fortsätta försöka? Jag tycker det är sjukt jävlar taskigt. Säger människan bara att den inte vill. Då behöver jag inte gissa längre eller ha någon falsk förhoppning om att kanske det går att reda ut iallafall. Fan vad arg jag blir.
Är orden "kan du låta mig vara ifred?" "sluta" tillräckligt tydligt?

Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Jag pratar med mig själv ganska ofta och rätt säker på att jag inte är schizofren haha. Det är bara nåt man gör för att få ut tankarna, precis som att sitta här och skriva.
Nu menar jag att sitta och ha en vanlig diskussion, fråga saker och svara på dom och prata på som om det är en annan person där.

Citat:
Jag vill bara förstå henne. Varför gör hon som hon gör? Varför kan hon inte prata med mig om vad som gick fel? Varför ger hon bara upp? Varför blir hon så rädd att hon försöker skrämma bort mig? Jag blir ju också rädd då.
När jag har fått kontakt med henne så verkar det som att hon tycker om mig och jag tycker ju om henne. Men sen blir hon rädd och ska skrämma bort mig igen. Jag vet inte varför hon gör så.
När jag utryckte att jag gick över gränsen och borde lyssnat bättre. Du är det som att hon blir rädd för mig och vågar inte prata mer med mig. Men jag ville aldrig göra illa henne. Men det är precis som att hon inte förstår det. Men när jag blir rädd för henne då vill jag det. När hon skrämmer mig.
Skitsamma. Jag kommer inte vidare. Det känns inte som det. Det kommer tillbaka gång på gång på gång och jag vill bara att det ska bli bra igen. Inte att vi ska bli tillsammans nödvändigtvis. Men att det ska reda ut sig mellan oss iallafall. För jag hatar inte henne och jag tror inte hon hatar mig. Hon är sårad som fan och jag är sårad som fan. Att det inte kan få bli bra igen. Det stör mig som fan.
Men jag måste ta avstånd. Jag begriper det. För det leder ju ingen vart att försöka om och om igen.
Alltså du glömmer många gånger att se livet ur hennes synvinkel..om du kände dig våldtagen av en människa, tror du att du hade velat prata eller se den människan igen?? Du hade känt obehag och rädsla och känt dig äcklad. Så tro mig låt henne vara ifred och titta aldrig tillbaka - det är över och det är respektlöst av dig att fortsätta kontakta henne, om du verkligen bryr dig om henne och inte är en egoist som bara tänker på dig själv och dina känslor så låter du henne vara ifred, det är det minsta du kan göra för henne.
Citera
2019-08-22, 10:28
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vad var det för saker du fick skickade till dig egentligen? Hur fick personen reda på din address?

Jag vill inte ha ett annat konto och dessutom så hade det tagit en vecka sen hade han hittat mig ändå, jag syns rätt mycket rent generellt så det är inte så svårt att gå miste om..

Nu menar jag att sitta och ha en vanlig diskussion, fråga saker och svara på dom och prata på som om det är en annan person där.

Alltså du glömmer många gånger att se livet ur hennes synvinkel..om du kände dig våldtagen av en människa, tror du att du hade velat prata eller se den människan igen?? Du hade känt obehag och rädsla och känt dig äcklad. Så tro mig låt henne vara ifred och titta aldrig tillbaka - det är över och det är respektlöst av dig att fortsätta kontakta henne, om du verkligen bryr dig om henne och inte är en egoist som bara tänker på dig själv och dina känslor så låter du henne vara ifred, det är det minsta du kan göra för henne.
Men när ska hon börja titta på sitt eget jävlar ansvar istället för att alltid skylla allt på alla andra? Det stör mig som fan. Men visst. Jag låter henne fortsätta gå igenom livet och känna att alla killar bara förgriper sig på henne och ingen vill ha henne. Det är hennes problem. Jag kan inte fixa det.
Sen har hon aldrig någonsin utryckt stopp eller låt mig vara ifred nånsin. Om du inte tror på det skiter jag i.
Men jag förstår att jag måste låta henne vara ifred. Fine. Vill hon känna sig som ett jävlar offer hela tiden så får hon väll göra det. Fuck it.
Senast redigerad av zamma 2019-08-22 kl. 10:33.
Citera
2019-08-22, 10:38
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Men när ska hon börja titta på sitt eget jävlar ansvar istället för att alltid skylla allt på alla andra? Det stör mig som fan. Men visst. Jag låter henne fortsätta gå igenom livet och känna att alla killar bara förgriper sig på henne och ingen vill ha henne. Det är hennes problem. Jag kan inte fixa det.
Sen har hon aldrig någonsin utryckt stopp eller låt mig vara ifred nånsin.
Okej, hon kanske har svårt att säga ifrån och säga nej. Stay out of trouble är mina råd. Och sluta hålla på och bete dig som ett psycho i tråden, man kan ju tro att du är en fjortis med borderline som druckit för mycket alkohol och har fått en snefylla, i ena stunden ska du döda alla och i andra vevan sitter du på golvet och bölar. Det finns hjälp att få, jag förstår inte varför du inte går och tar den? Det är oroväckande att du beter dig såhär och är 31 år, du är jätteomogen skärp dig! Lär dig släppa saker och gå vidare, det finns flera tjejer och igår skrev du ju till en tjej som verkade tycka om dig men du sumpar ju dina chanser när du håller på såhär? Sluta förstöra för dig själv.
Citera
2019-08-22, 10:40
Medlem
zammas avatar
Citat:

Men jag fattar att det beror på att jag inte orkar bli ensam längre. Men fuck henne. På riktigt. Varför kan hon inte ta något eget jävlar ansvar? Varför ska allt ligga på mig? Hur fan är det rättvist? Men jag borde förstått att hon körde med silent treatment bara för att göra mig illa. Så mycket som bara möjligt för jag utryckte att jag blev rädd att förlora henne. Då bara slutar hon svara. Det är för att vara taskig hon gör det. En skysst människa säger väll för fan låt mig vara? Men hon gör ju inte det. Jag skiter i henne och jag skiter i allt nu. Allt kan fan ta mig dra fullständigt åt helvete.
Citera
2019-08-22, 10:42
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:

Hon skickade allt möjligt som hon tänkte kunde få mig att tänka på henne på något positivt vis.
Allt från böcker, cigg, godis, figurer, DVD-filmer och mycket, mycket annat. Ibland vardagliga saker, ibland mer sällsynta dito.

Flera gånger så plockade jag bara upp breven från hallgolvet, strök över mitt namn och min adress och skickade oöppnade tillbaka dem till avsändaren, i andra fall kastade jag dem bara.

Vi möttes i ett sammanhang där alla deltagares adresser var tillgängliga för alla som var med, dessutom har jag inte hemlig adress eller dylikt så det är inte så svårt att ta reda på om man vet mitt namn och min ålder och stad.

Nej, det är klart att du inte ska behöva byta nick och "gömma" dig. Ens nick blir ju också till en utvecklad karaktär som inte alltid är lätt att bara släppa helt.

Tänkte mera att det kunde vara skönt att kunna läsa och skriva lite då och då utan att behöva tänka på de som följer dig.
Citera
2019-08-22, 10:43
Medlem
zammas avatar
Citat:
Okej, hon kanske har svårt att säga ifrån och säga nej. Stay out of trouble är mina råd. Och sluta hålla på och bete dig som ett psycho i tråden, man kan ju tro att du är en fjortis med borderline som druckit för mycket alkohol och har fått en snefylla, i ena stunden ska du döda alla och i andra vevan sitter du på golvet och bölar. Det finns hjälp att få, jag förstår inte varför du inte går och tar den? Det är oroväckande att du beter dig såhär och är 31 år, du är jätteomogen skärp dig! Lär dig släppa saker och gå vidare, det finns flera tjejer och igår skrev du ju till en tjej som verkade tycka om dig men du sumpar ju dina chanser när du håller på såhär? Sluta förstöra för dig själv.
Jag orkar på riktigt inte längre. Att skärpa sig kommer aldrig fungera för den delen heller. Dom orden fixar inte ett skit. Jag kommer känna precis likadant och ha precis samma problem oavsätt om jag tänker skärp mig eller inte. Oavsätt om jag stämplar mig som omogen eller inte. Det spelar ingen roll. Skit också. Det är ju precis jävlar omöjligt.
Citera
2019-08-22, 10:46
Medlem
zammas avatar
Citat:
Seriöst. Begriper du inte att jag är som jag är för att något har gått fruktansvärt fel för mig psykiskt? Jag inte bara snap out of it. Då hade jag ju för fan gjort det.
Citera
2019-08-22, 10:52
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag orkar på riktigt inte längre. Att skärpa sig kommer aldrig fungera för den delen heller. Dom orden fixar inte ett skit. Jag kommer känna precis likadant och ha precis samma problem oavsätt om jag tänker skärp mig eller inte. Oavsätt om jag stämplar mig som omogen eller inte. Det spelar ingen roll. Skit också. Det är ju precis jävlar omöjligt.
Snälla gå till en samtalsterapeut/coach som kan hjälpa dig ta itu med dina problem på riktigt. Du kan ju inte själv, man ger dig råd men dom går in genom ena örat och ut genom det andra. Du har svårt att acceptera saker och ting, din envisa bara förstör för dig själv och kommer en dag att sätta dig i skiten om du inte inser dina riktiga problem. Du fokuserar på HELT FEL saker. Detta handlar egentligen inte ens om tjejen, det är bara ett sätt för dig att fly ifrån dina riktiga problem som finns inom dig, det är där en konflikt ligger och skaver.

Identitetskris - du vet inte hur du ska bete dig eller vem du är/hur du ska bete dig. Du behöver hjälp och vägledning. Jag tycker på riktigt synd om dig men jag vet inte hur jag ska hjälpa dig, du tar inte till dig orden på riktigt och alla råd som ges, du vill bara gå din egna väg och fortsätter upprepa samma saker hela tiden och fokuserar på tjejen. Fokusera på dig själv för engångsskull och sluta fly. Sen ger du upp för lätt också, vill du förändras och börja må bra eller inte? Börja då lyssna på dom som försöker hjälpa dig och ta till dig informationen.
Citera
2019-08-22, 10:57
Bannlyst
Vem är lycklig igentligen ? Någon som vill snacka lite i PM ?
Senast redigerad av racingteck 2019-08-22 kl. 11:00.
Citera
2019-08-22, 11:05
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Seriöst. Begriper du inte att jag är som jag är för att något har gått fruktansvärt fel för mig psykiskt? Jag inte bara snap out of it. Då hade jag ju för fan gjort det.
Seriöst. Begriper DU att du skyller ifrån dig och inte tar ansvar för ditt handlande och ditt tankesätt? Du är inte ett cp, du kan om du vill. Du kan förändra allt hos dig själv om du bara VILL, men du tycker det är lättare att gråta ut på FB och visa att du tycker livet är hopplöst. All den energin du lägger ner på att vara hatisk eller ledsen kan du ju lägga ner på att försöka bli den du vill vara och försöka bygga upp ditt liv igen. Det du sysslar med är bra mycket jobbigare än råden jag ger dig, ju mer negativitet du sprider desto mer negativitet kommer tillbaks till dig. Tänk positivt och se fördelar i allt du egentligen finner negativt så ska du se att du kommer börja må bättre också.

Vad är det för terapi du har fått tidigare? DBT kanske hade fungerat för dig med? Har för mig att det har med att ändra inlärda beteenden och tankesätt och förknippa det med positivare känslor och lära sig hantera det på rätt sätt. Lite som en omprogrammering av sin personlighet. Be om att få det. Hjälp dig själv.

Sitter man och intalar sig själv att man är värdelös och att det är fel på en varje dag så kommer man ju tillslut tro på det och dessutom må fruktansvärt dåligt. Det är ett destruktivt beteende, börja med att bryta detta dåliga mönstret. Gör inte så mer, det räcker..du har redan straffat dig själv tillräckligt.
Citera
2019-08-22, 11:11
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Hon skickade allt möjligt som hon tänkte kunde få mig att tänka på henne på något positivt vis.
Allt från böcker, cigg, godis, figurer, DVD-filmer och mycket, mycket annat. Ibland vardagliga saker, ibland mer sällsynta dito.

Flera gånger så plockade jag bara upp breven från hallgolvet, strök över mitt namn och min adress och skickade oöppnade tillbaka dem till avsändaren, i andra fall kastade jag dem bara.

Vi möttes i ett sammanhang där alla deltagares adresser var tillgängliga för alla som var med, dessutom har jag inte hemlig adress eller dylikt så det är inte så svårt att ta reda på om man vet mitt namn och min ålder och stad.

Nej, det är klart att du inte ska behöva byta nick och "gömma" dig. Ens nick blir ju också till en utvecklad karaktär som inte alltid är lätt att bara släppa helt.

Tänkte mera att det kunde vara skönt att kunna läsa och skriva lite då och då utan att behöva tänka på de som följer dig.
Fan vad sjukt...då rekomenderar inte du att man träffar FBare irl sådär på det viset? Det kommer många stalkers på köpet? Du måste ju ha ångrat dig som fan att du gick dit med tanke på problemen du fick i efterhand.

Jag förstår vad du menar. Jag står på mig, jag föredrar att deal with the shit än att springa. Man har ju heller inte bara en efter sig, det blir ju några stycken och det är sånt man får ta om man syns och hörs för mycket - vissa komma älska en och andra kommer hata en och försöka tysta ner en..
Citera
2019-08-22, 11:13
Medlem
zammas avatar
Citat:
Seriöst. Begriper DU att du skyller ifrån dig och inte tar ansvar för ditt handlande och ditt tankesätt? Du är inte ett cp, du kan om du vill. Du kan förändra allt hos dig själv om du bara VILL, men du tycker det är lättare att gråta ut på FB och visa att du tycker livet är hopplöst. All den energin du lägger ner på att vara hatisk eller ledsen kan du ju lägga ner på att försöka bli den du vill vara och försöka bygga upp ditt liv igen. Det du sysslar med är bra mycket jobbigare än råden jag ger dig, ju mer negativitet du sprider desto mer negativitet kommer tillbaks till dig. Tänk positivt och se fördelar i allt du egentligen finner negativt så ska du se att du kommer börja må bättre också.

Vad är det för terapi du har fått tidigare? DBT kanske hade fungerat för dig med? Har för mig att det har med att ändra inlärda beteenden och tankesätt och förknippa det med positivare känslor och lära sig hantera det på rätt sätt. Lite som en omprogrammering av sin personlighet. Be om att få det. Hjälp dig själv.

Sitter man och intalar sig själv att man är värdelös och att det är fel på en varje dag så kommer man ju tillslut tro på det och dessutom må fruktansvärt dåligt. Det är ett destruktivt beteende, börja med att bryta detta dåliga mönstret. Gör inte så mer, det räcker..du har redan straffat dig själv tillräckligt.
Nej jag har lyssnat på andra. Jag har gått i alla olika terapier det finns i hela mitt liv. Jag har provat diverse tekniker och metoder men inget fungerar ju. Det är därför jag känner mig så uppgiven. Jag har verkligen gett det en chans för jag desperat att må bra. Men det går ju för fan aldrig. Jag tror inte människor vet vad dom snackar om längre. Därför lyssnar jag bara på mig själv. Jag har läst mängder av diverse självhjälps böcker och inspirerande förläsningar. Jag har gett mig fan på terapi. Jag har provat mängder av mediciner. Det är inte som om jag aldrig försökt. Jag vill att människor ska kunna hjälpa mig men dom kan inte det och jag kan inte det. Det är därför jag blir så jävlar förtvivlad till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in