Citat:
Vad var det för saker du fick skickade till dig egentligen? Hur fick personen reda på din address?Jo, det är ju så det funkar. Efter att min stalker inte gett upp utan någon som helst reaktion från mig på över ett år så tröttnade min flickvän och bad mig se till att det slutade. Skickade ett flyttkort till stalkern till en snubbe på andra sidan landet med samma namn som jag. Vet inte hur många presenter hon skickade till honom, men det slutade ramla in saker hemma hos mig iallafall.
Blir det för jobbigt får du väl skaffa ett konto till och ha som "relax"-konto.
Blir det för jobbigt får du väl skaffa ett konto till och ha som "relax"-konto.
Jag vill inte ha ett annat konto och dessutom så hade det tagit en vecka sen hade han hittat mig ändå, jag syns rätt mycket rent generellt så det är inte så svårt att gå miste om..
Citat:
Är orden "kan du låta mig vara ifred?" "sluta" tillräckligt tydligt?Säger du till personen att ge sig eller låter du den bara hålla på i tron om att du vill att den ska fortsätta försöka? Jag tycker det är sjukt jävlar taskigt. Säger människan bara att den inte vill. Då behöver jag inte gissa längre eller ha någon falsk förhoppning om att kanske det går att reda ut iallafall. Fan vad arg jag blir.
Citat:
Nu menar jag att sitta och ha en vanlig diskussion, fråga saker och svara på dom och prata på som om det är en annan person där.
Citat:
Alltså du glömmer många gånger att se livet ur hennes synvinkel..om du kände dig våldtagen av en människa, tror du att du hade velat prata eller se den människan igen?? Du hade känt obehag och rädsla och känt dig äcklad. Så tro mig låt henne vara ifred och titta aldrig tillbaka - det är över och det är respektlöst av dig att fortsätta kontakta henne, om du verkligen bryr dig om henne och inte är en egoist som bara tänker på dig själv och dina känslor så låter du henne vara ifred, det är det minsta du kan göra för henne.
Jag vill bara förstå henne. Varför gör hon som hon gör? Varför kan hon inte prata med mig om vad som gick fel? Varför ger hon bara upp? Varför blir hon så rädd att hon försöker skrämma bort mig? Jag blir ju också rädd då.
När jag har fått kontakt med henne så verkar det som att hon tycker om mig och jag tycker ju om henne. Men sen blir hon rädd och ska skrämma bort mig igen. Jag vet inte varför hon gör så.
När jag utryckte att jag gick över gränsen och borde lyssnat bättre. Du är det som att hon blir rädd för mig och vågar inte prata mer med mig. Men jag ville aldrig göra illa henne. Men det är precis som att hon inte förstår det. Men när jag blir rädd för henne då vill jag det. När hon skrämmer mig.
Skitsamma. Jag kommer inte vidare. Det känns inte som det. Det kommer tillbaka gång på gång på gång och jag vill bara att det ska bli bra igen. Inte att vi ska bli tillsammans nödvändigtvis. Men att det ska reda ut sig mellan oss iallafall. För jag hatar inte henne och jag tror inte hon hatar mig. Hon är sårad som fan och jag är sårad som fan. Att det inte kan få bli bra igen. Det stör mig som fan.
Men jag måste ta avstånd. Jag begriper det. För det leder ju ingen vart att försöka om och om igen.
När jag har fått kontakt med henne så verkar det som att hon tycker om mig och jag tycker ju om henne. Men sen blir hon rädd och ska skrämma bort mig igen. Jag vet inte varför hon gör så.
När jag utryckte att jag gick över gränsen och borde lyssnat bättre. Du är det som att hon blir rädd för mig och vågar inte prata mer med mig. Men jag ville aldrig göra illa henne. Men det är precis som att hon inte förstår det. Men när jag blir rädd för henne då vill jag det. När hon skrämmer mig.
Skitsamma. Jag kommer inte vidare. Det känns inte som det. Det kommer tillbaka gång på gång på gång och jag vill bara att det ska bli bra igen. Inte att vi ska bli tillsammans nödvändigtvis. Men att det ska reda ut sig mellan oss iallafall. För jag hatar inte henne och jag tror inte hon hatar mig. Hon är sårad som fan och jag är sårad som fan. Att det inte kan få bli bra igen. Det stör mig som fan.
Men jag måste ta avstånd. Jag begriper det. För det leder ju ingen vart att försöka om och om igen.