Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jo jag vet att kvinnor alltid vill ha saker serverade av män, inget nytt under solen här.
Eftersom det, som tur är, finns kvar en del hjälpsamma och trevliga män här i landet så bistod Dr Skalmanski med det du inte klarade av. Vad jag kan utläsa så röstade 50% av männen på KD, M och SD tillsammans. För att detta skulle ge en regering av högerslag så skulle de behövt samarbeta. SD fick bara 6 - 7 % fler röster av män än av kvinnor i vårt land.
Det är säkert så att det skulle sett betydligt bättre ut på invandrings och kriminalitetsfronten om enbart män hade haft rösträtt. Och dessa är viktiga frågor för mig, så jag har egentligen inte något emot att enbart män skulle röstat förutom av rena principskäl.
Det sitter nämligen inte i könet. Jag är för att reglera rösträtten men då utifrån ålder, inkomst/sysselsättningsgrad, antal grova brott som man har begått, det borde finnas krav att man bor i landet (mitt ena syskon röstar i Sverige trots vederbörande inte bor här), samt även vilket arbete man har ska kunna spela in. Försvaret och polisen ska ha given rösträtt till exempel.
Detta är skitsvårt att reglera, men den demokrati vi har idag fungerar iallafall inte eftersom alla är egoistiska i sitt röstande och röstar utifrån vad de själva vinner på mest. Detta är givetvis anledningen till att så många röstar på det röda blocket, de vinner mest på det själv. Deras personliga vinning är viktigare än att bromsa invandringen eller kriminaliteten. I slutändan är det politikerna som är de största svinen och landsförrädarna eftersom de inte har gjort många rätt gällande invandring och kriminalitet. De klarar inte av att hålla sina medborgare säkra längre, då får misslyckandets räknas som ett faktum. Vad som förvånar mig är att alla svenskar sitter i sina hem och håller käft. Och detta gör i princip alla, inte bara kvinnor eller inte bara män. Även du gör detta, SvenneBanan.
Jag tycker inte att man ska ha rösträtt bara för att man är man. Det är svårmotiverat. Jag vill inte att kriminella män, soffliggare och annat pack som inte lyft ett finger i sitt liv ska rösta om/ha särskilt mycket att säga till om gällande landets framtid.