2019-07-25, 12:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är som vanligt, kvinnor orkar inte och presterar därför sämre. Men du borde inte ha missat alla undersökningar om hur män och kvinnor röstar, då är du inte bara lat utan även en struts som stoppar huvudet i sanden för verkligheten.

Jag vill ha siffror presenterade av dig. Du har ju nu en ypperlig chans här att visa att män är så mycket bättre och orkar så mycket mer än kvinnor, detta som du talat så varmt om på sistone.
Citera
2019-07-25, 12:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vill ha siffror presenterade av dig. Du har ju nu en ypperlig chans här att visa att män är så mycket bättre och orkar så mycket mer än kvinnor, detta som du talat så varmt om på sistone.

Jo jag vet att kvinnor alltid vill ha saker serverade av män, inget nytt under solen här.
Citera
2019-07-25, 12:53
Avstängd
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Om du kan ordna fram en lista eller någon sammanställd statistik på att tillräckligt många svenska män röstade på SD för att de skulle blivit regerande parti om inte kvinnor hade röstat överhuvudtaget så slutar jag att argumentera emot. Jag orkar bara inte ordna det själv.
Finns många norrlänningar som röstar på såssarna till exempel.

Jag röstade själv på moderaterna och kommer i nästa val rösta på SD eftersom moderaterna inte samarbetade med SD efter valet. Jag argumenterar inte för egen del om detta, jag är bara osäker på att du har rätt i det du skriver.

https://www.svt.se/special/valu2018-valjargrupper/

Enligt denna har SD+M+KD 50 % om inte det avrundats uppåt för något parti.

Med det sagt är det inte säkert att Ulf Kristersson, syltryggarnas konung hade vågat sätta sig i en sådan regering. Och KD kanske hade krävt anhöringinvandring för att en sådan regering blivit av.
Citera
2019-07-25, 12:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Med det sagt är det inte säkert att Ulf Kristersson, syltryggarnas konung hade vågat sätta sig i en sådan regering. Och KD kanske hade krävt anhöringinvandring för att en sådan regering blivit av.

Det sannolika hade blivit en M+KD som tagit stöd av SD och inte att SD hade ingått i regeringen, åtminstone inte direkt.
Citera
2019-07-25, 16:31
Medlem
Citat:
Det sannolika hade blivit en M+KD som tagit stöd av SD och inte att SD hade ingått i regeringen, åtminstone inte direkt.

Dröm vidare. De har haft flera chanser att samarbeta med SD och aldrig tagit den.

Verkar som att män även är bättre på att förneka saker för att gå ot.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-07-25 kl. 16:33.
Citera
2019-07-25, 17:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Dröm vidare. De har haft flera chanser att samarbeta med SD och aldrig tagit den.

Verkar som att män även är bättre på att förneka saker för att gå ot.

När hade M+KD chansen att regera med SDs stöd?
Citera
2019-07-25, 17:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo jag vet att kvinnor alltid vill ha saker serverade av män, inget nytt under solen här.

Eftersom det, som tur är, finns kvar en del hjälpsamma och trevliga män här i landet så bistod Dr Skalmanski med det du inte klarade av. Vad jag kan utläsa så röstade 50% av männen på KD, M och SD tillsammans. För att detta skulle ge en regering av högerslag så skulle de behövt samarbeta. SD fick bara 6 - 7 % fler röster av män än av kvinnor i vårt land.

Det är säkert så att det skulle sett betydligt bättre ut på invandrings och kriminalitetsfronten om enbart män hade haft rösträtt. Och dessa är viktiga frågor för mig, så jag har egentligen inte något emot att enbart män skulle röstat förutom av rena principskäl.

Det sitter nämligen inte i könet. Jag är för att reglera rösträtten men då utifrån ålder, inkomst/sysselsättningsgrad, antal grova brott som man har begått, det borde finnas krav att man bor i landet (mitt ena syskon röstar i Sverige trots vederbörande inte bor här), samt även vilket arbete man har ska kunna spela in. Försvaret och polisen ska ha given rösträtt till exempel.

Detta är skitsvårt att reglera, men den demokrati vi har idag fungerar iallafall inte eftersom alla är egoistiska i sitt röstande och röstar utifrån vad de själva vinner på mest. Detta är givetvis anledningen till att så många röstar på det röda blocket, de vinner mest på det själv. Deras personliga vinning är viktigare än att bromsa invandringen eller kriminaliteten. I slutändan är det politikerna som är de största svinen och landsförrädarna eftersom de inte har gjort många rätt gällande invandring och kriminalitet. De klarar inte av att hålla sina medborgare säkra längre, då får misslyckandets räknas som ett faktum. Vad som förvånar mig är att alla svenskar sitter i sina hem och håller käft. Och detta gör i princip alla, inte bara kvinnor eller inte bara män. Även du gör detta, SvenneBanan.

Jag tycker inte att man ska ha rösträtt bara för att man är man. Det är svårmotiverat. Jag vill inte att kriminella män, soffliggare och annat pack som inte lyft ett finger i sitt liv ska rösta om/ha särskilt mycket att säga till om gällande landets framtid.
Citera
2019-07-25, 18:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Eftersom det, som tur är, finns kvar en del hjälpsamma och trevliga män här i landet så bistod Dr Skalmanski med det du inte klarade av.

Korrigering, han hjälpte dig med det du var för lat för att ordna själv. Ännu ett exempel där män måste kliva in och hjälpa kvinnor som inte klarar sakerna själv.
Citera
2019-07-25, 18:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Tack för vänligheten.
Jag är inte så säker på att dessa hade samarbetat tyvärr. Jag höll på och smälla av när samtliga pertier IGEN gick igång om att de inte skulle samarbeta med SD. De är såna fullkomligt kortsiktigt tänkande puckon och det förvånar mig att de överhuvudtaget kan vara politiker som avlönas av medborgarna.
Vad fan är det för demokrati när Sveriges tredje största parti stängs ut från inflytande? Sinnessjukt.
Citera
2019-07-25, 18:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Korrigering, han hjälpte dig med det du var för lat för att ordna själv. Ännu ett exempel där män måste kliva in och hjälpa kvinnor som inte klarar sakerna själv.

Du klarade ju inte av att hjälpa till. Det var det som var huvudpoängen här. Du behöver inte blanda in någonting annat än det faktum att du inte ville hjälpa till eller att du inte klarade av att hitta rätt information.
Sen förväntar jag mig att du kommenterar resterande av inlägget eftersom det var det viktiga.
Citera
2019-07-25, 18:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du klarade ju inte av att hjälpa till. Det var det som var huvudpoängen här. Du behöver inte blanda in någonting annat än det faktum att du inte ville hjälpa till eller att du inte klarade av att hitta rätt information.
Sen förväntar jag mig att du kommenterar resterande av inlägget eftersom det var det viktiga.

Du klarar inte av att skilja på att "klara av att hjälpa" och att "vilja passa upp".

Om du inte köper att män är bättre på allt får du visa framfötterna lite och inte bara kräva uppassning hela tiden.
Citera
2019-07-25, 18:42
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Seriöst, skärp dig nu. Du framstår bara ynklig.
Haha, fast vi män är ju inte komplicerade egentligen trots vår ynkedom.
En sak kvinnor definitivt är bättre på är att ge de vackra motorer vi bygger en ännu vackrare Touch.
Och observera att jag inte lägger någon sexuell värdering i det.
Allt kvinnor rör i blir helt enkelt mer fulländat när ni lägger sista handen på skapelsen.

För att inte framstå som någon dörrmatta till kvinnor, för det är jag absolut inte, här skall ni inte tro att ni har något att säga till om, så får ni en liten musikvideo om hur ni bäst kommer till er rätt
https://youtu.be/NkE_DUAi8Sw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in