2019-07-24, 17:21
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det har du förstås rätt i, men ur Svensk synvinkel menar jag. Här hade det varit lagligt. Men vi hade nog ändå tyckt det varit moraliskt fel, det var där mitt resonemang låg, men det förstod du nog.
Det förstod jag Det jag inte förstår är att han hittar en ung flicka på nätet och inleder ett förhållande med henne på en plats där straffet är högt för sådana handlingar. Han verkar gilla att leka med elden. Eller så är han bara jävligt korkad.
Citera
2019-07-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, det verkar nästan som att han ville åka fast, eller i alla fall inte brydde sig. Han försöker ju inte ens säkra sina spår som sagt.

Ytterst märkligt också, som andra påpekat, att göra detta i USA.
Om han ville åka fast har han ytterligare en böjelse som masochist? Eller har han missat stycket där det står om vad som gäller i USA:s fängelser. Förhoppningsvis så är han även homosexuell då han kommer bli påsatt dagligen i både röv och svalg.
Citera
2019-07-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Det amerikanska systemet med jury handlar i högre utsträckning om att få rätt - inte nödvändigtvis ha rätt. Att snubben penetrerat tösen verkar vara bevisat, men sen då...
Vad jag menar är .. HUR kan man tro sig bli förklarad oskyldig till sex med minderårig (våldtäkt) och grooming (kontakt via internet för att förbereda för sex) när dessa bevis faktiskt finns? Jag hoppas vi har svenska journalister på plats när det väl är dags för huvudförhandling.
Citera
2019-07-24, 17:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det förstod jag Det jag inte förstår är att han hittar en ung flicka på nätet och inleder ett förhållande med henne på en plats där straffet är högt för sådana handlingar. Han verkar gilla att leka med elden. Eller så är han bara jävligt korkad.

Jag tror det är så enkelt som att han råkade på henne av en slump på nätet bara och de föll för varandra. Hade han gått in för att ragga upp en 15 åring just så hade han nog försökt i Sverige först. Han var nog snarare ute efter en flickvän, åldern råkade bara vara lite olämplig på den han hittade. Och nu sitter han där. Han måste ha varit ganska desperat, med tanke på dels att han föll för en 15 åring men oxå hur mycket tid han spenderat på att träna upp sin kropp. Sånt gör man ju bara för att få tjejjer nuförtiden.
Senast redigerad av Idiotsverige 2019-07-24 kl. 17:28.
Citera
2019-07-24, 17:27
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad jag menar är .. HUR kan man tro sig bli förklarad oskyldig till sex med minderårig (våldtäkt) och grooming (kontakt via internet för att förbereda för sex) när dessa bevis faktiskt finns?

Hej,

Att GM pleaded not guilty betyder inte att han tror sig komma undan straff.
Men alternativet hade varit att erkänna sig guilty och då hade det varit raka vägen till bestämmande av påföljden och att bli någons bitch
Citera
2019-07-24, 17:28
Medlem
Det är tråkigt tråden urartat i pajkastning medlemmar emellan och så långt bort från ämnet. Självklart förstår jag att ungefär hälften av dem som söker sig till denna tråd är pedofiler själva, precis som stackaren som nu sitter inspärrad i USA, men försök ändå sluta fylla tråden med tjafs. Har ni behov av att bikta er, hitta en annan plats! Hitta annan plats att bekräfta er själva, och er...böjelse.

Så mycket intressant finns nämligen att diskutera om det här. Hur har hans teaterkollegor reagerat? Hur såg mannens liv ut strax innan, hade han varit sjuk psykiskt länge? Hur har hans kärleksliv sett ut innan, har han haft flickvänner öppet, eller är det bara olika barn på nätet som det har handlat om?
Senast redigerad av Ajara 2019-07-24 kl. 17:31.
Citera
2019-07-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Att GM pleaded not guilty betyder inte att han tror sig komma undan straff.
Men alternativet hade varit att erkänna sig guilty och då hade det varit raka vägen till bestämmande av påföljden och att bli någons bitch
Sant. Han måste ju ta NÅGON ståndpunkt. Skyldig eller icke skyldig. Japp, du har rätt. Och han babblade alldeles för tidigt till polisen. Väntade inte in sin advokat, vilken fortfarande inte har talat med honom. Dock hoppas han att ärendet skall avskrivas, enligt artikeln (se min länk kl 17.12 idag) i Aftonbladet. Tillåt mig tvivla att det kommer hända.
Citera
2019-07-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Om han ville åka fast har han ytterligare en böjelse som masochist? Eller har han missat stycket där det står om vad som gäller i USA:s fängelser. Förhoppningsvis så är han även homosexuell då han kommer bli påsatt dagligen i både röv och svalg.

Vissa människor kan vara väldigt självdestruktiva, det behöver inte vara en sexuell grej.

han verkar ha satt sig i denna knipa nästan av vilje.

Eller så är det en spänningsgrej, han utmanar sitt öde.

jag vet inte, men psykologin tycks mig lite udda.
Citera
2019-07-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Att du drar in ämnet rasism, för att jag är kritisk till Svensk invandringspolitik I ANDRA TRÅDAR är oväsentligt! Du klarar inte av att läsa Vetenskapliga publikationer som jag länkat till, klarar du inte det bör du heller inte diskutera i ett ämne du har noll kompetens att tala inom. Du min herre är pedofil och oerhört ointelligent.
Det är ingen invandringskritik utan ren rasism du spytt ur dig som visar hur obildad du är i ditt sätt att tänka och yttra dig och här häver du ur dig massa vidrigt förtal när argumenten inte duger, hon är 15 år och uppenbart inte pre pubertal, lämna bara denna tråd istället då om du inte kan acceptera att pedofil innebär pre pubertal
Citera
2019-07-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Det är tråkigt tråden urartat i pajkastning medlemmar emellan och så långt bort från ämnet. Självklart förstår jag att ungefär hälften av dem som söker sig till denna tråd är pedofiler själva, precis som stackaren som nu sitter inspärrad i USA, men försök ändå sluta fylla tråden med tjafs. Har ni behov av att bikta er, hitta en annan plats! Hitta annan plats att bekräfta er själva, och er...böjelse.

Så mycket intressant finns nämligen att diskutera om det här. Hur har hans teaterkollegor reagerat? Hur såg mannens liv ut strax innan, hade han varit sjuk psykiskt länge? Hur har hans kärleksliv sett ut innan, har han haft flickvänner öppet, eller är det bara olika barn på nätet som det har handlat om?
Förklara definitionen av pedofili och hur de går att tillämpa på detta ärende
Citera
2019-07-24, 17:47
Medlem
Man kan ju undra vad Dramaten tar in för folk? Tar bara en minut och inse att den här snubben har något fel.
Citera
2019-07-24, 17:47
Medlem
På förekommen anledning:

Pedofili (av grekiska pais, genitiv paidos, "barn" och philia, "kärlek", "vänskap") är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet (vanligtvis 13 år eller yngre).[1] Då attraktionen riktas mot unga tonåringar (personer i pubertetsåldern), snarare än yngre barn, används istället begreppet hebefili eller efebofili.

Ur Wikipedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in