Citat:
Ursprungligen postat av
blekmyr
Jordaniern har fortfarande barn, kusiner, farbröder etc som glider runt i BMW och Audi och pumpar arabisk musik och leker gangsters. Ungarna snor moppar och klottrar i området.
Ingen vill bo med invandrare, så är det bara. Som någon annan sa, svenskar röstar med fötterna. Invandringen är en enormt stor orsak till bostadsbubblan.
Ja visst är den en stor bidragande orsak till bostadsbubblan.
Många gör vad som helst för att slippa mångkulturen, maxbelånar sig båda två om det så krävs.
Jag tänker likadant, men även om jag skulle maxlåna så räcker det inte på länga vägar.
Bara att sälja och köp ett nytt likandant hus 100meter bort betyder över en miljon i skatt.
Pantbrev, lagfart, vinstskatt, mäklarkostnad osv. Ett nollsummespel för min del! Så litegrann är jag fastgjuten där jag är så länge jag bor kvar i Stockholm.
Exemplet med Jordaniern var bara för att visa att precis alla inte är likadana. Det finns en å annan riktigt lugn och sansad familj. Bara hårfärgen som skiljer och de är jättetrevliga. Har köpt lite begagnade saker av de.
Men faktum kvarstår, uppnår de en miss koncentration så börjar de känna sig hemma och gör sig också hemmastadda med kultur och allt.