2019-07-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Vem påstår att dom försvinner på 30 s.
Läs tråden så förstår du att det varierar
Tex en av de mest frekventa postarna bland chemtrailstroende
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fel, contrails dunstar på 30 sekunder.. så sträck som ligger kvar är inte contrails.
Att contrails alltid dunstar bort på 30 sekunder är såklart fel. Precis som ditt påstpende att moderna jetmotorer inte kan bilda contrails.
Citera
2019-07-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så en strimma som ligger kvar 10 minuter kan vara en k-strimma?

Svar ja.
Strimmor efter geoengineering, breder oftast ut sig och blir bara bredare. Och tar lång tid att ”försvinna”
Citera
2019-07-24, 13:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Svar ja.
Strimmor efter geoengineering, breder oftast ut sig och blir bara bredare. Och tar lång tid att ”försvinna”

Varför kan en k-strimma inte ta lång tid på sig att försvinna? Andra moln kan ju finnas kvar hur länge som helst.

Och varför kan en k-strimma inte breda ut sig? Fenomenet finns ju faktiskt beskrivet i äldre böcker. Så här står det t.ex i boken A Field Guide to the Atmosphere från 1981

Citat:
Sometimes [contrails] are ephemeral and dissipate as quickly as they form; other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus“

Håller du med om ovan citat? Eller påstår du att de ljuger?
Citera
2019-07-24, 13:44
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt, påstår du att det är omgivningens temperatur och fuktighet som avgör hur länge en k-strimma kan ligga kvar?

Då borde de kunna ligga kvar länge om det är mycket kallt och fuktigt?

Citat:
Svar ja, i teorin, men eftersom luftlagren ständigt skiftar med olika temperaturer och luftfuktighet, så ”försvinner” dom tillslut.

Citat:
Så en strimma som ligger kvar 10 minuter kan vara en k-strimma?

Citat:
Svar ja.
Men vänta nu..
I svaren ovan håller du med om att contrails kan bestå över längre tid, men igår när du jobbade med jetmotorer lämnade dom nästan inga contrails alls och om dom gör det så försvinner strimmorna inom några minuter.
Varför kan contrails bestå länge idag när de försvann inom några minuter igår??

Citat:
Då jag jobar med dessa motorer vet jag att med dagens miljökrav lämnar dessa nästan inga contrails all, eller så försvinner dom inom några minuter.
Citera
2019-07-24, 13:45
Medlem
Citat:
Varför kan en k-strimma inte ta lång tid på sig att försvinna? Andra moln kan ju finnas kvar hur länge som helst.

Och varför kan en k-strimma inte breda ut sig? Fenomenet finns ju faktiskt beskrivet i äldre böcker. Så här står det t.ex i boken A Field Guide to the Atmosphere från 1981

Det finns tre klasser jetbränsle, beroende på renhet och kemisk innehåll, nu räknar jag inte in de typer av bränsle som dom experimenterar med, som baseras på bio eller disel.

Som sagts tidigare är äldre motorer mer benägna att leverera k-strimmor än nya. Och beroende på vid vilken altitud flygningen sker, beter sig strimmorna olika. Bättre än så kan jag inte förklara utan att det blir en teknisk/kemisk handbok i hur olika typer av jetbränsle avgaser reagerar vid olika lufttemperaturer/luftfuktighet mm
Släpp det nu
Citera
2019-07-24, 13:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja visst är det så, kunskapen jag har är ingen teori, den är kunskap baserat på många års studerande av bevis.

Vad skönt att du insett att du syndat med styggelser. Kanske hinner du bli förlåten för dina synder innan insekterna bakom chemtrails-projektet ska äta människor som beskrivet i kapitel 9 i uppenbarelseboken.

Lycka till nu.

Ok nu är det insekter som ligger bakom chemtrailsen alltså. Hur får de in illuminatisaften in i flygplanen och ansluter den till spraymekanismen?

Är alla chemtrailtroende med på tåget att insekter som bestämt detta?
Citera
2019-07-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Men vänta nu..
I svaren ovan håller du med om att contrails kan bestå över längre tid, men igår när du jobbade med jetmotorer lämnade dom nästan inga contrails alls och om dom gör det så försvinner strimmorna inom några minuter.
Varför kan contrails bestå länge idag när de försvann inom några minuter igår??

Det var ett generaliserat svar utan att gå in på detaljer.
Citera
2019-07-24, 13:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det finns tre klasser jetbränsle, beroende på renhet och kemisk innehåll, nu räknar jag inte in de typer av bränsle som dom experimenterar med, som baseras på bio eller disel.

Som sagts tidigare är äldre motorer mer benägna att leverera k-strimmor än nya. Och beroende på vid vilken altitud flygningen sker, beter sig strimmorna olika. Bättre än så kan jag inte förklara utan att det blir en teknisk/kemisk handbok i hur olika typer av jetbränsle avgaser reagerar vid olika lufttemperaturer/luftfuktighet mm
Släpp det nu

Blir så väldigt snurrigt nu. De här strimmorna sågs ju för första gången efter 11 september 2001, då tredje världskriget började.

Kan du dementera detta?
Citera
2019-07-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Blir så väldigt snurrigt nu. De här strimmorna sågs ju för första gången efter 11 september 2001, då tredje världskriget började.

Kan du dementera detta?

Nu tror jag att du blandar in en teori jag aldrig hört talas om. K-strimmor har funnit sen första jetmotorn började flyga på 30 talet.
Citera
2019-07-24, 14:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Som sagts tidigare är äldre motorer mer benägna att leverera k-strimmor än nya.

Nej det är precis tvärtom, moderna motorer har lägre avgastemperatur och skapar därför k-strimmor lättare än äldre motorer. Här är en vetenskaplig artikel om du vill fördjupa dig.
https://elib.dlr.de/9247/1/aerscitech-2000.pdf

Citat från artikeln:
Citat:
The thermodynamic analysis, which is the result of first-principle arguments, implies that aircraft and engines, performing with a higher overall propulsion efficiency release a smaller fraction of the combustion heat during cruise into the exhaust plume, and hence cause plume conditions which during mixing reach higher relative humidity for the same ambient temperature and hence form contrails also at higher ambient temperatures
Citera
2019-07-24, 14:08
Medlem
madtops avatar
Citat:

Släpp det nu

Ovan är inte svar på mina frågor. Så jag får väl ta att upprepa dem:

Citat:
Sometimes [contrails] are ephemeral and dissipate as quickly as they form; other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus“

Ovan citat låter i mina öron exakt som när du försöker förklara hur "chemtrails" ser ut. Anser du att det som står i citatet är en lögn? Påstår du att äldre meteorologiböcker har fel när de beskriver hur k-strimmor kan bestå och sprida ut sig?
Citera
2019-07-24, 14:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu tror jag att du blandar in en teori jag aldrig hört talas om. K-strimmor har funnit sen första jetmotorn började flyga på 30 talet.

Din chemtrailkollega har hävdat något annat väldigt många gånger.

Citat:
Det fanns inga "kvarliggande contrails" före 2000-talet då tredje världskriget började i samband med elfte September och chemtrails.

Citat:
Vi som växte upp på 80-talet i en småstad, vet om att himmlen var sträckfri innan år 2001-2002.. och innan dess fanns sträck enbart brevid flygplatser där flygplan stiger och skapar contrails som dunstar efter 30 sekunder.

Citat:
Faktumet att media har nämnt att sånt här som chemtrails bara är teorier om konspiration som galningar tror på.. bevisar att dom vet om att det skrivs om chemtrails online där bevis presenterats sen "fenomenet" började i början av 2000-talet.

Citat:
Jag skrev om mitt perspektiv och hur jag upplevde starten av tredje världskriget när chemtrailsen och ett 911 hände i början av 2000-talet..

Citat:
Contrails har alltid skapats när flygplan stiger vid flygplatser. Det är ingen höjd som man inte kunde nå innan andra världskriget.

Citat:
men enligt chemtrailsförnekare så föddes "kvarliggande het ånga" efter elfte September då tredje världskriget började.. och chemtrailsvetare tror att de kvarliggande ångorna är något som heter chemtrails.. för att vi aldrig har hört talas om kvarliggande heta ångor i öppen luft.

Men detta är alltså fel,eller?

Passa dig så du inte blir en shill...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in