Citat:
Ursprungligen postat av
natione-suecos
Det finns tre klasser jetbränsle, beroende på renhet och kemisk innehåll, nu räknar jag inte in de typer av bränsle som dom experimenterar med, som baseras på bio eller disel.
Som sagts tidigare är äldre motorer mer benägna att leverera k-strimmor än nya. Och beroende på vid vilken altitud flygningen sker, beter sig strimmorna olika. Bättre än så kan jag inte förklara utan att det blir en teknisk/kemisk handbok i hur olika typer av jetbränsle avgaser reagerar vid olika lufttemperaturer/luftfuktighet mm
Släpp det nu

Ovan är inte svar på mina frågor. Så jag får väl ta att upprepa dem:
Varför kan en k-strimma inte ta lång tid på sig att försvinna? Andra moln kan ju finnas kvar hur länge som helst.
Och varför kan en k-strimma inte breda ut sig? Fenomenet finns ju faktiskt beskrivet i äldre böcker. Så här står det t.ex i boken A Field Guide to the Atmosphere från 1981
Citat:
Sometimes [contrails] are ephemeral and dissipate as quickly as they form; other times they persist and grow wide enough to cover a substantial portion of the sky with a sheet of cirrostratus“
Ovan citat låter i mina öron exakt som när du försöker förklara hur "chemtrails" ser ut. Anser du att det som står i citatet är en lögn? Påstår du att äldre meteorologiböcker har fel när de beskriver hur k-strimmor kan bestå och sprida ut sig?