2018-09-14, 17:22
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Inte för att jag tror det spelar någon roll (jag har ju tidigare överbevisat detta tidigare i tråden med andra bilder) men här har du en bild som är tagen någon gång mellan 1969-1975:
https://www.tradera.com/item/270220/310174890/goteborg-sparvagn-dia-bild-original-1969-1975

Ha en fin helg

Det enda problemet blir såklart att få alla vetande människor att börja tro.. trots att dom vet att dom inte såg chemtrails innan 2000-talet. Jag är en av dom vetande som inte kan tro på några bilder när jag själv inte har sett ett enda sträck på himmlen mellan 1980-talet och 2000-talet då jag bodde i en mindre stad där det inte ens fanns contrails eftersom dom skapas ju endast brevid flygplatser.

Enkelt för dig som är troende att tro på en bild och sen avfärda alla människor som har undrat varför himmlen sprayas med chemtrails som dom inte såg innan 2000-talet.

Det är mina mina fotoalbum där det inte syns ett enda sträck på himmlen innan 2000-talet.

Den självtänkande människan hade kollat igenom sina fotoalbum också för att se om himmlen var fylld med sträck som alltid varit contrails som ligger kvar på himmlen tillskillnad från vad contrails gör som försvinner på 30 sekunder.
Senast redigerad av KungPungPat 2018-09-14 kl. 17:24.
Citera
2018-09-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det enda problemet blir såklart att få alla vetande människor att börja tro.. trots att dom vet att dom inte såg chemtrails innan 2000-talet. Jag är en av dom vetande som inte kan tro på några bilder när jag själv inte har sett ett enda sträck på himmlen mellan 1980-talet och 2000-talet då jag bodde i en mindre stad där det inte ens fanns contrails eftersom dom skapas ju endast brevid flygplatser.

Enkelt för dig som är troende att tro på en bild och sen avfärda alla människor som har undrat varför himmlen sprayas med chemtrails som dom inte såg innan 2000-talet.

Aha, så när man visar dig bilder från innan 2000-talet så är alla falska? Någon har alltså manipulerat bilder på spårvagnar, säljer dessa för priset 20 bilder för 9 kronor alternativt 40 bilder för 18 kronor men har i hemlighet fejkat dessa? Vore det inte enklet för er att köpa bilderna för ett så billigt pris och visa att de är fejkade?
Fler bilder från Göteborg, 1990-tal:
http://nostalgorama.blogspot.com/2015/08/goteborg-pa-1990-talet.html?m=1

Men det är klart... bloggen http://nostalgorama.blogspot.com/ är självklart med i konspirationen och fejkar in en bild mitt bland alla tusen bilder i hopp om att någon ska luras. Listigt! Själv minns jag ju dessuom 90-talet och sträcken på luften som fanns även då....

Edit: såg att du redigerade din post i efterhand. Det som är lite osis för dig och din teori är ju att snälla användare i tråden lagt upp just bilder från sina privata fotoalbum där sträck på himlen syns. Attans!
Senast redigerad av DanielDO 2018-09-14 kl. 17:32.
Citera
2018-09-14, 17:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Aha, så när man visar dig bilder från innan 2000-talet så är alla falska? Någon har alltså manipulerat bilder på spårvagnar, säljer dessa för priset 20 bilder för 9 kronor alternativt 40 bilder för 18 kronor men har i hemlighet fejkat dessa? Vore det inte enklet för er att köpa bilderna för ett så billigt pris och visa att de är fejkade?
Fler bilder från Göteborg, 1990-tal:
http://nostalgorama.blogspot.com/2015/08/goteborg-pa-1990-talet.html?m=1

Men det är klart... bloggen http://nostalgorama.blogspot.com/ är självklart med i konspirationen och fejkar in en bild mitt bland alla tusen bilder i hopp om att någon ska luras. Listigt! Själv minns jag ju dessuom 90-talet och sträcken på luften som fanns även då....

Edit: såg att du redigerade din post i efterhand. Det som är lite osis för dig och din teori är ju att snälla användare i tråden lagt upp just bilder från sina privata fotoalbum där sträck på himlen syns. Attans!

Varför ser jag inte en enda bild i mina fotoalbum, där det syns sträck på himmlen?

Ja det är självklart att alla lortiga chemtrailsförnekare har så svårt att greppa sanningen att dom hittar på lögner och manipulerar bilder för att "bevisa" hur chemtrails alltid synts på himmlen.
Jag säger visst fungerar det på troende människor, dvs dom flesta.. men aldrig nånsin fungerar det på dom som är vetande.. för vi vet ju att det inte syns sträck på himmlen på en enda bild som tagits före 2000-talet. Iaf i min familj.
Citera
2018-09-14, 17:49
Medlem
Citat:
Varför ser jag inte en enda bild i mina fotoalbum, där det syns sträck på himmlen?

Ja det är självklart att alla lortiga chemtrailsförnekare har så svårt att greppa sanningen att dom hittar på lögner och manipulerar bilder för att "bevisa" hur chemtrails alltid synts på himmlen.
Jag säger visst fungerar det på troende människor, dvs dom flesta.. men aldrig nånsin fungerar det på dom som är vetande.. för vi vet ju att det inte syns sträck på himmlen på en enda bild som tagits före 2000-talet. Iaf i min familj.

Så ditt argument för chemtrails är alltså att du inte hittar bilder på sträck på himlen i dina gamla fotoalbum? Och att du då bodde i ett mindre samhälle där det inte ens flög flygplan? Nej, där det inte flyger flygplan finns heller inte sträck på himlen, helt riktigt!

När du däremot får bilder som motbevisar dig blundar du och skriker att allt är fejk, dock utan att ens i närheten kunna backa upp dina ord? Jag har inte en enda bild i min telefon (med över 500 bilder) där sträck på himlen syns heller. Betyder det att det inte finns sträck på himlen nu heller?
Citera
2018-09-14, 17:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Så ditt argument för chemtrails är alltså att du inte hittar bilder på sträck på himlen i dina gamla fotoalbum? Och att du då bodde i ett mindre samhälle där det inte ens flög flygplan? Nej, där det inte flyger flygplan finns heller inte sträck på himlen, helt riktigt!

När du däremot får bilder som motbevisar dig blundar du och skriker att allt är fejk, dock utan att ens i närheten kunna backa upp dina ord? Jag har inte en enda bild i min telefon (med över 500 bilder) där sträck på himlen syns heller. Betyder det att det inte finns sträck på himlen nu heller?

Nä, mitt argument för chemtrails är att himmlen ser ut som att utomjordingar redan har invaderat Jorden och börjat terraforma Jordens atmosfär genom chemtrails.

Sen får vi väl diskutera om det finns synbara bevis för att nån terraformar Jordens atmosfär genom att spraya chemtrails under 16-18 års tid, i alla länder på Jorden.

För det första så fattar inte chemtrailsförnekare att contrails inte ser ut som chemtrails.
För det andra så bryr sig inte chemtrailsförnekare om att det ser ut som att utomjordingar terraformar deras hemplanet.. för dom tror ju inte på något annat än att deras ledare bryr sig om dom, trots att politiker arbetar för någon som terraformar Jordens atmosfär, medans människor röstar på dom trots att dom bevisligen aldrig jobbat för folket.
Citera
2018-09-14, 18:01
Medlem
Citat:
Nä, mitt argument för chemtrails är att himmlen ser ut som att utomjordingar redan har invaderat Jorden och börjat terraforma Jordens atmosfär genom chemtrails.

Sen får vi väl diskutera om det finns synbara bevis för att nån terraformar Jordens atmosfär genom att spraya chemtrails under 16-18 års tid, i alla länder på Jorden.

För det första så fattar inte chemtrailsförnekare att contrails inte ser ut som chemtrails.
För det andra så bryr sig inte chemtrailsförnekare om att det ser ut som att utomjordingar terraformar deras hemplanet.. för dom tror ju inte på något annat än att deras ledare bryr sig om dom, trots att politiker arbetar för någon som terraformar Jordens atmosfär, medans människor röstar på dom trots att dom bevisligen aldrig jobbat för folket.

Jag förstår.... Och eftersom bilder (och förvisso dina egna minnen) är de enda bevis som räknas (förutom bilder som du grundlöst påstår är fejkade) har du självklart bilder på dessa utomjordingar som invaderat jorden? Eller ska vi kanske även här enbart tro på dina ord som du inte kan backa upp?

Nu får du leka själv, har inte mer tid för dig! Ha en fin helg!
Citera
2018-09-14, 18:12
Medlem
madtops avatar
Citat:

Varför ser jag inga sträck på himmlen i fotografier från 1980-talet fram tills 2000-talet?

Det gör du. Det finns massor med filmer och böcker, från så tidigt som 40-talet, med kondensationsstrimmor.

Citat:
Varför visar olika tv-program en himmel fylld med sträck trots att det aldrig syndes på tvn innan 2000-talet?

Självklart finns det k-strimmor i äldre TV-program.

Citat:
Ni chemtrilsförnekare kommer antagligen inte ihåg mer än högst 6 månader bakåt i tiden..

Jag kommer ihåg att jag såg k-strimmor på 70-talet. Jag kommer även ihåg att jag såg dem på 80- och 90-talet.

Citat:
...ni väljer att vara ignoranta och inte se bakåt i tiden då det inte fanns chemtrails i skyn.

Chemtrails har aldrig funnits i skyn. Däremot har det funnits kvardröjande k-strimmor jättelänge. Om man bläddrade i en gammal molnatlas, t.ex "International Cloud Atlas" från 1975 så har den ett helt kapitel om contrals (s66).
https://library.wmo.int/pmb_ged/wmo_407_en-v1.pdf

Citat:
Often they are short-lived, but especially when Cirrus or Cirrostratus is present, they may persist for several hours. Persistent trails spread progressively,frequently forming large patches of fluffy or fibrous clouds, having the appearance of Cirrus or patches of Cirrocumulus or Cirrostratus; in fact it is sometimes impossible to distinguish old contrails from these clouds.

Så att det fanns kvardröjande k-strimmor långt innan 2000-talet är ställt utom allt rimligt tvivel.
Citera
2018-09-14, 18:17
Medlem
madtops avatar
Citat:

Fast bevisligen är det du som inte förstår vad contrails är. Du tror, i din enorma enfald, att contrails är "is på motorerna". Och det är det ju såklart inte. Contrails är spår som skapas när fukten i luften kondenseras och fryser till små iskristaller.

Och eftersom du, enfaldig som du är, inte ens vet vad contrails är så är du så klart diskvalificerad för att ens ha en åsikt om hur contrails ser ut.
Citera
2018-09-14, 18:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag förstår.... Och eftersom bilder (och förvisso dina egna minnen) är de enda bevis som räknas (förutom bilder som du grundlöst påstår är fejkade) har du självklart bilder på dessa utomjordingar som invaderat jorden? Eller ska vi kanske även här enbart tro på dina ord som du inte kan backa upp?

Nu får du leka själv, har inte mer tid för dig! Ha en fin helg!

Testa uteslutningsmetoden som en riktiga forskare och utredare gör.
Om ingen människa kan andas på Jorden efter att atmosfären fyllts med chemtrails och förändrat atmosfären.. då kanske det finns en chans att det inte är människor som terraformar Jordens atmosfär med chemtrails.

Jag skulle aldrig säga att nån ska tro på mig, jag säger istället att man måste tänka själv.. och undvika alla idioter som vill att man ska tro på dom.. som vetenskapsmän som tror att dom är talande apor tex.

Nån som pratar sanning säger inte att du ska blind tro på det som dom säger.. den som pratar sanning säger att du ska kolla på bevisen själv istället för att tro på något obevisat.
Citera
2018-09-14, 18:27
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Så vad är det som vi ser, dvs vad är det för utsläpp som förment ökar med dagens effektivare motorer?

Kondensstrimmor.
Om du själv eller en god vän lånar/inhandlar ett flygplan och drar iväg så kan ni konstatera att det är kondensen som skapar linjerna på himlen. När du har kommit till insikt att du har tänkt fel behöver du inte skämmas. Alla kan göra misstag och du blir naturligvis förlåten på Flashback för detta.
Citera
2018-09-14, 18:33
Medlem
madtops avatar
Citat:
... den som pratar sanning säger att du ska kolla på bevisen själv istället för att tro på något obevisat.

Mmm, och om jag kollar bevisen så är det ställt utom allt rimligt tvivel att
- kvardröjande streck har funnits långt före 2000-talet
- de strimmor jag ser skapas av vanliga passagerarplan
- vid förbränning av flygfotogen skapas vatten
- vatten kan bilda moln
- cirrusmoln är kvardröjande

Sammanfattningsvis så kommer jag fram till, när jag studerar bevisen, att det mest sannolika är att de streck jag ser är kondensationsstrimmor.
Citera
2018-09-14, 18:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Mmm, och om jag kollar bevisen så är det ställt utom allt rimligt tvivel att
- kvardröjande streck har funnits långt före 2000-talet
- de strimmor jag ser skapas av vanliga passagerarplan
- vid förbränning av flygfotogen skapas vatten
- vatten kan bilda moln
- cirrusmoln är kvardröjande

Sammanfattningsvis så kommer jag fram till, när jag studerar bevisen, att det mest sannolika är att de streck jag ser är kondensationsstrimmor.

Fel, contrails dunstar på 30 sekunder.. så sträck som ligger kvar är inte contrails.

Jag kan tyvär inte säga att du ska googla och läsa om contrails själv, för alla chemtrailsförnekare har ju malt på sen chemtrails började, om hur chemtrailsen är contrails.. så idag är det näst intill omöjligt att hitta bra förklaringar från flygplanspiloter som förklarar hur contrails försvinner på 30 sekunder, och att chemtrails inte är contrails.

Innan du kan studera några bevis så måste du först förstå vad ett contrail är.. och att dom dunstar på 30 sekunder, så det finns inga kvarliggande contrails. Tyvär. Du är bara en troende som inte vet vad bevis är.
Senast redigerad av KungPungPat 2018-09-14 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in