2019-05-10, 21:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Här kan du läsa vad riksdagen säger om "fenomenet". En rapport gjord av Riksdagens utredningstjänst:
http://blueshift.nu/doc/RUT_2012-09-17_dbr-2012-1325.pdf

Från rapporten:
"Vattendropparna fryser sedan snabbt till iskristaller när avgaserna möter den kalla luften ... Ibland är luften så torr så att iskristallerna snabbt evaporerar ... vid andra tillfällen är emellertid luftfuktigheten högre vilket gör att iskristallerna kan växa till och kondensationsspåret finns därför kvar under en längre tid. Det kan till och med vara så att spåren bildar långsträckta cirrusliknande moln"

Men nu är jag intresserad av varför du anser att de spår vi ser inte kan vara contrails.
  • Vi vet att flygmotorernas avgaser innehåller stora mängder vattenånga.
  • Vi vet att vattenånga kondenserar och bildar iskristaller om det är kallt och fuktigt.
  • Vi vet att det är mycket kallt (kallare än -50 grader) på den höjd flygplanen åker.
  • Vi vet att iskristaller förblir iskristaller så länge det är kallt och fuktigt (jmfr med moln)

Förklara varför vattnet i avgaserna inte skulle kunna skapa kvarliggande strimmor av iskristaller.

Var det fysiskt möjligt för iskristaller att ligga kvar i atmosfären så hade vi sett det innan 2000-talet då chemtrailsen började regna ner. Det fanns inga "kvarliggande contrails" före 2000-talet då tredje världskriget började i samband med elfte September och chemtrails.
Man skapar alltid en fiende när ett krig startar.. dom skapade fienden som heter terroristen när tredje världskriget startade.

Ni är ju så extremt troende att ni aldrig nånsin kan avgöra vad som är bevisat och vad som är trobaserat. Idioter har alltid problem att förstå att det som dom tror på inte är bevisad fakta.
Avgörningssvårigheter.

Det var inte riksdagen.se som du länkade så hur du kan ens tro på skiten är väl frågan.

Bara för att nån säger sig ha bevis som du ska tro på.. så betyder det knappast att det är bevis som dom vill att du ska tro på.. för bevis behöver man inte tro på.

Självtänkande mäniskor kan inte luras med sånna där teoribaserade fantasier som nån stämplar "trovärd"-stämpeln på för att du ska kunna tro på dina fantasier om att politiker aldrig skulle skada nån eller delta i världskrig mot de lågvärderade medborgarna i deras företag/"land".

En himmel fylld med sträck bevisar en sak.. och det är att 90% av mänskligheten aldrig kommer att vakna upp.
Citera
2019-05-10, 21:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du ska inte tro på en massa skit som charlataner skriver.
Faktum är att det är precis tvärtom, moderna motorer med hög by-pass skapar k-strimmor lättare än äldre typer av jet-motorer. Tack vare att en del av luften passerar vid sidan av förbränningen får vi avgaser med lägre temperatur som snabbare kyls ned till daggpunkten.

Du är så ologiskt att du tror att trots att de första flygmotorerna var fria från att producera sträck.. så tror du alltså att flygplansmotorer har utvecklats till motorer som lämnar stora sträck av iskristaller över hela himmlen lol. Sekten har inte varit snäll mot dig. Du är helt bortkopplad från logiskt tänkande som är det enda som kunde ha räddat dig från att bli en teoritroende idiot som inte vet att det finns en stor skillnad på teorier och bevisad fakta.

Det finns ingen fakta som säger att de första flygplansmotorerna skapade sträck.. inte heller de nyare motorerna förutom contrails vid flygplatser, som försvinner på 30 sekunder. Finns inget och har aldrig funnits något kvarliggande sträck av iskristaller i skyn lixom. Tyvär.
Citera
2019-05-10, 21:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Var det fysiskt möjligt för iskristaller att ligga kvar i atmosfären så hade vi sett det innan 2000-talet ...

Vi har sett det innan 2000-talet. Vi har sett det så länge vi har kunnat se.

Vanliga hederliga moln består av iskristaller. Och de kan som vi alla vet ligga kvar i atmosfären. Länge. Och vi vet att moln fanns redan på 1900-talet. Till och med innan dess.

Hur länge tror du att moln har funnits? 2001? 2002?

Citat:
Det fanns inga "kvarliggande contrails" före 2000-talet då .

Jo då. Tråden är full med massor av bevis för detta. Vi har allt från filmer och böcker till direkta vittnen.
Jag är ett sådant vittne, jag såg kvardröjande contrails redan på 70-talet.
Senast redigerad av madtop 2019-05-10 kl. 22:07.
Citera
2019-05-10, 21:32
Medlem
Citat:
Var det fysiskt möjligt för iskristaller att ligga kvar i atmosfären så hade vi sett det innan 2000-talet då chemtrailsen började regna ner. Det fanns inga "kvarliggande contrails" före 2000-talet då tredje världskriget började i samband med elfte September och chemtrails.
Man skapar alltid en fiende när ett krig startar.. dom skapade fienden som heter terroristen när tredje världskriget startade.

Ni är ju så extremt troende att ni aldrig nånsin kan avgöra vad som är bevisat och vad som är trobaserat. Idioter har alltid problem att förstå att det som dom tror på inte är bevisad fakta.
Avgörningssvårigheter.

Det var inte riksdagen.se som du länkade så hur du kan ens tro på skiten är väl frågan.

Bara för att nån säger sig ha bevis som du ska tro på.. så betyder det knappast att det är bevis som dom vill att du ska tro på.. för bevis behöver man inte tro på.

Självtänkande mäniskor kan inte luras med sånna där teoribaserade fantasier som nån stämplar "trovärd"-stämpeln på för att du ska kunna tro på dina fantasier om att politiker aldrig skulle skada nån eller delta i världskrig mot de lågvärderade medborgarna i deras företag/"land".

En himmel fylld med sträck bevisar en sak.. och det är att 90% av mänskligheten aldrig kommer att vakna upp.
Fortfarande, som har sagts i tråden många gånger; Vi har sett samma strimmor länge, i mitt fall sedan 70-talet, så det kom inte runt millennieskiftet. Det finns inga bevis på riksdagen.se. Du är som en krokodil på LSD; stor käft men inga öron.
Upp till bevis nu, pappskalle, och visa vad du "vet" istället för att komma med hallucinogena fantasier från din förvirrade hjärna. Jag väntar med spänning!
Citera
2019-05-10, 21:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
... inte heller de nyare motorerna förutom contrails vid flygplatser, som försvinner på 30 sekunder. Finns inget och har aldrig funnits något kvarliggande sträck av iskristaller i skyn lixom. Tyvär.

Du har fortfarande inte förstått vad contrails är.
Och du "glömmer" att förklara varför det inte kan finnas contrails.

Förklara varför de enorma mängder vatten som sprutas ut ur motorerna inte kan frysa till iskristaller när temperaturen är minus 50 grader.
Citera
2019-05-10, 22:03
Medlem
madtops avatar
Citat:

En himmel fylld med sträck bevisar en sak.. och det är att ...

Vi flyger för mycket?
Citera
2019-05-11, 02:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det finns ingen fakta som säger att de första flygplansmotorerna skapade sträck.. inte heller de nyare motorerna förutom contrails vid flygplatser, som försvinner på 30 sekunder. Finns inget och har aldrig funnits något kvarliggande sträck av iskristaller i skyn lixom. Tyvär.
Har vistats en del på Arlanda och har aldrig sett att planen där sprider några contrails. Vid start kan det på sin höjd bli lite avgaser. Däremot så sprider dom massor av dom på hög höjd. Och jag vet att jag såg dessa strimmor redan då jag var barn på 70-talet och contrails var kända långt innan du säger att dom började.
Citera
2019-05-11, 02:49
Bannlyst
Vad är det en del säger, att kondensstrimmor inte fanns före omkring år 2000.
Hur kan man ha missat det?

Jag har flera flygböcker som tillhör en anhörig till mig. Jag väljer en av dem som ser lite äldre ut. "Ett år i luften" årtalet är skavt så jag ser inte riktigt men tror det stå 1958 eller kanske 1953. Jag bläddrar snabbt igenom den genom att låta bladen rinna genom min hand med tummen som broms. Jag ser flera bilder med kondensstrimmor. En av bilderna innehåller fler strimmor.

Case closed
Citera
2019-05-11, 02:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Har vistats en del på Arlanda och har aldrig sett att planen där sprider några contrails. Vid start kan det på sin höjd bli lite avgaser. Däremot så sprider dom massor av dom på hög höjd. Och jag vet att jag såg dessa strimmor redan då jag var barn på 70-talet och contrails var kända långt innan du säger att dom började.

Jag som bodde i en stad där det inte fanns flygplatser, såg enbart contrails när jag reste till Stockholm där Arlanda har flygplan som lyfter.

Sen kom början på 2000-talet med starten av tredje världskriget och då började chemtrails-fenomenet som du tror är contrails eftersom du aldrig såg några contrails vid arlanda.. och vet därför ingenting om contrails.. men du tippar på att chemtrailsen är contrails som stannar kvar i skyn i 30 minuter till en timme.. för du är en idiot helt enkelt.. och dessutom en sektmedlem som inte får tro något annat än att Jorden är platt och politiker jobbar för dig för att du röstar på en av dom var fjärde år.

Ja du såg contrails på 70-talet vid Arlanda.. sen efter tredje världskrigets starts så var du så hjärntvättad att du inte såg skillnad på contrails som ligger kvar i 30 sekunder, och chemtrails som stannar i skyn i minst 30 minuter beroende på vind och sånnt.

Det är inget fel med att vara troende, fast man ska som troende inte låtsas att man vet att chemtrails som stannar i skyn i 30 minuter.. är contrails som försvann på 30 sekunder tills i början av 2000-talet då tydligen nånting hände som gjorde contrails vågräta sträck som stannar kvar i skyn cirka 60 gånger längre än contrails.

Contrails är aldrig vågräta då contrails enbart skapas på en viss höjd när flygplan lyfter.. det går inte att se contrails på andra ställen än brevid flygplatser. Endast troende idioter förnekar detta som vem som helst som har intresse för det kan studera.

Vi får agree to disagree helt enkelt. Vi har olika åsikter. Du är med i en sekt och är djupt troende och ser inte skillnad på bevis och teorier, så du har hittat på egna och tycker att du är duktig. Grattis.
Citera
2019-05-11, 04:01
Medlem
Citat:
Jag som bodde i en stad där det inte fanns flygplatser, såg enbart contrails när jag reste till Stockholm där Arlanda har flygplan som lyfter.

Sen kom början på 2000-talet med starten av tredje världskriget och då började chemtrails-fenomenet som du tror är contrails eftersom du aldrig såg några contrails vid arlanda.. och vet därför ingenting om contrails.. men du tippar på att chemtrailsen är contrails som stannar kvar i skyn i 30 minuter till en timme.. för du är en idiot helt enkelt.. och dessutom en sektmedlem som inte får tro något annat än att Jorden är platt och politiker jobbar för dig för att du röstar på en av dom var fjärde år.

Ja du såg contrails på 70-talet vid Arlanda.. sen efter tredje världskrigets starts så var du så hjärntvättad att du inte såg skillnad på contrails som ligger kvar i 30 sekunder, och chemtrails som stannar i skyn i minst 30 minuter beroende på vind och sånnt.

Det är inget fel med att vara troende, fast man ska som troende inte låtsas att man vet att chemtrails som stannar i skyn i 30 minuter.. är contrails som försvann på 30 sekunder tills i början av 2000-talet då tydligen nånting hände som gjorde contrails vågräta sträck som stannar kvar i skyn cirka 60 gånger längre än contrails.

Contrails är aldrig vågräta då contrails enbart skapas på en viss höjd när flygplan lyfter.. det går inte att se contrails på andra ställen än brevid flygplatser. Endast troende idioter förnekar detta som vem som helst som har intresse för det kan studera.

Vi får agree to disagree helt enkelt. Vi har olika åsikter. Du är med i en sekt och är djupt troende och ser inte skillnad på bevis och teorier, så du har hittat på egna och tycker att du är duktig. Grattis.
Contrails är moln som bildas när vattenånga från förbränningen släpps ut i luften. Beroende på temperatur och luftfuktighet kan Contrails - precis som andra moln - torka bort eller ligga kvar. Helt oberoende av ditt dravel och din påhittade fysik.

Resten av inlägget är typiskt för dig. Långa, förvirrade predikningar kryddade med diverse personangrepp. Jag har läst likadana inlägg från dig åtminstone hundra gånger och vet att du aldrig diskuterar utan enbart predikar. Jag kommer inte att bry mig om sådant trams.
Citera
2019-05-11, 06:44
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Contrails är moln som bildas när vattenånga från förbränningen släpps ut i luften. Beroende på temperatur och luftfuktighet kan Contrails - precis som andra moln - torka bort eller ligga kvar. Helt oberoende av ditt dravel och din påhittade fysik.

Resten av inlägget är typiskt för dig. Långa, förvirrade predikningar kryddade med diverse personangrepp. Jag har läst likadana inlägg från dig åtminstone hundra gånger och vet att du aldrig diskuterar utan enbart predikar. Jag kommer inte att bry mig om sådant trams.

Contrails har ALDRIG varit moln, och är fortfarande inte moln.. dom är spikraka sträck som dunstar på cirka 30 sekunder.. det kan vem som helst observera vid flygplatser.. förutom ni som är troende.. ni kan inte se nån skillnad alls mellan moln, chemtrails och contrails.. allt ser likadant ut för er.

Bra att du inte bryr dig om sånnt här trams. Det var mycket mer som du inte brydde dig om.. som att himmlen ser ut som att Jorden är invaderad av utomjordingar som terraforman Jorden med chemtrails i atmosfären under cirka 18-20 år.

Jag skrev att vi måste agree to disagree istället för att tjafsa om vem som har rätt. Det är ingen tävling om vem som har rätt, det här är ingen skola där ni måste tävla om vem som tror hårdast på teorier och memorerar mest texter för att klara av prov.

Ni tävlade ju så hårt om betyg i skolan att ni fortsatte tävlingen på flashback när ni var vuxna.

Ni har vunnit, för ni tror ju.. och har meemoriserat lite nerdummade teorier om att chemtrails är contrails lol väx upp.

Berätta era teorier för vem som helst som inte är troende, och ni blir klassade som stolpskott hela bunten.

Piloter vet vad contrails är.. det är dom som har förklarat vad contrails är.. men INGEN pilot har dravlat om kvarliggande contrails.. för det behöver man inte mycket innanför pannbenet för att förstå.. att det inte fanns kvarliggande sträck på himmlen före 2000-talet.. förutom i de fall då USA testade sina chemtrails-utrustningar i skyn ovanför folket i Amerika.. som miljöpartisterna pratade om i Riksdagen år 1997.
Citera
2019-05-11, 07:54
Medlem
Citat:
Contrails har ALDRIG varit moln, och är fortfarande inte moln.. dom är spikraka sträck som dunstar på cirka 30 sekunder.. det kan vem som helst observera vid flygplatser.. förutom ni som är troende.. ni kan inte se nån skillnad alls mellan moln, chemtrails och contrails.. allt ser likadant ut för er.

Bra att du inte bryr dig om sånnt här trams. Det var mycket mer som du inte brydde dig om.. som att himmlen ser ut som att Jorden är invaderad av utomjordingar som terraforman Jorden med chemtrails i atmosfären under cirka 18-20 år.

Jag skrev att vi måste agree to disagree istället för att tjafsa om vem som har rätt. Det är ingen tävling om vem som har rätt, det här är ingen skola där ni måste tävla om vem som tror hårdast på teorier och memorerar mest texter för att klara av prov.

Ni tävlade ju så hårt om betyg i skolan att ni fortsatte tävlingen på flashback när ni var vuxna.

Ni har vunnit, för ni tror ju.. och har meemoriserat lite nerdummade teorier om att chemtrails är contrails lol väx upp.

Berätta era teorier för vem som helst som inte är troende, och ni blir klassade som stolpskott hela bunten.

Piloter vet vad contrails är.. det är dom som har förklarat vad contrails är.. men INGEN pilot har dravlat om kvarliggande contrails.. för det behöver man inte mycket innanför pannbenet för att förstå.. att det inte fanns kvarliggande sträck på himmlen före 2000-talet.. förutom i de fall då USA testade sina chemtrails-utrustningar i skyn ovanför folket i Amerika.. som miljöpartisterna pratade om i Riksdagen år 1997.
Som sagt: Contrails Är moln. Har synts på himlen så länge det har funnits flygplan. Jag har sett kvarliggande sådana varje år sedan 1960-talet, de finns på bilder sedan 40-talet och i molnatlas från 1976. Läs i tråden. Självklart är de långsträckta, flygplanen rör sig ju.

Resten av inlägget är ditt vanliga dravel, också det välkänt sedan länge.
Senast redigerad av pewana 2019-05-11 kl. 07:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in