2019-07-24, 11:44
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Vad kommer ditt "sunda förnuft" ifrån, är det gott eller ont, rätt eller fel?

Så bara för att vetenskapen antar att den här 15-årige tjejen har tagit skada av den här relationen, utan att vetenskapen ens har undersökt henne, så är det okej att skicka den här killen till fängelse där han kanske blir våldtagen analt?
Är det så ni resonerar?

Och i så fall, om vetenskapen antar att era barn mår bäst av att byta kön vid 15 års ålder för att hen vill det, kommer ni då acceptera att erat barn byter kön vid 15 års ålder?

Vetenskapen antar inte, forskning finns här, men du är inte ute efter sanningen utan vill bara diskutera.
Citera
2019-07-24, 11:45
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Tror inte att hennes berättelse kommer att ändra någonting, hon ses som ett barn i Amerika, som någon som blivit lurad, han som förövare.

Skulle inte ens kalla henne som försvarsadvokat.
Men, vem vet.
Ja, det lär ju inte spela någon roll om hon säger ”jag älskar honom” eller så, menar mer åt det andra hållet. Om hon säger att han brukade ge henne alkohol och röka marijuana med henne för att få henne att släppa till och han lurat henne att alla andra ville henne illa och att hon kände sig tvingad eller rent av hotad så bör det ju ge extra påföljd.

Nu har hon i förhör redan sagt att det var frivilligt från hennes sida men det var ju direkt efter att han gripits, nu kanske hon lugnat ner sig och ser sakerna lite tydligare och kan ge en annan version.
Citera
2019-07-24, 11:46
Medlem
Citat:
Vad/vem kommer ditt "sunda förnuft" ifrån, är det gott eller ont, rätt eller fel?

Så bara för att vetenskapen antar att den här 15-årige tjejen har tagit skada av den här relationen, utan att vetenskapen ens har undersökt henne, så är det okej att skicka den här killen till fängelse där han kanske blir våldtagen analt?
Är det så ni resonerar?

Och i så fall, om vetenskapen antar att era barn mår bäst av att byta kön vid 15 års ålder för att hen vill det, kommer ni då acceptera att erat barn byter kön vid 15 års ålder?

Ja, det är själva bakgrunden till lagstiftning runt så kallad byxmyndighet.

Jag är emot tidigt könsbyte som för övrigt inte sker på 15-åringar. Däremot medicinerar man mot puberteten för att försena denna.

Jag kan tycka att straffen är lite väl hårda i USA och att säkerheten på deras anstalter är för låg.

Men det förändrar inte att man skall låta bli barn sexuellt om man är vuxen man.

Vilken grund har du för att tillåta barnsex? Hur resonerar du?
Citera
2019-07-24, 11:48
Medlem
Citat:
Vad/vem kommer ditt "sunda förnuft" ifrån, är det gott eller ont, rätt eller fel?

Är det så ni resonerar?

Det handlar inte om ifall hon tagit skada eller inte, vet jag ingenting om.
Handlar om hans ansvar som vuxen.
Om vi inte kan avkräva vuxna ansvar för sina handlingar så blir det anarki.

Antar att du själv gärna vill vara med minderåriga, ok, jag ska inte övervaka dig, men kom ihåg, det är ditt ansvar ingen annans, det är så en civilisation fungerar.
Citera
2019-07-24, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Vetenskapen antar inte, forskning finns här, men du är inte ute efter sanningen utan vill bara diskutera.

Så om det dyker upp enhällig forskning/vetenskap, som säger att tex brunhåriga kvinnor tar skada av att ha sexuella förhållanden med blonda män, accepterar du ett förbud mot sådana förhållanden då, och fängsling och analvåldtäkt av de som bryter mot förbudet?
Eller är det bara när det passar med ditt "sunda förnuft" som du accepterar forskning/vetenskapen?

Jag söker sanningen.
Senast redigerad av a987 2019-07-24 kl. 12:08.
Citera
2019-07-24, 12:12
Medlem
Självklart sitter svenska feminist kvinnor och försvarar honom på Instagram och anmäler folk som kommenterar. Du kan skriva äckel samt lämna en gurk emoji och den blir borttagen som hatkommentar. Verkar vara få rasifierade övermönniskor som tar honom i försvar.
Citera
2019-07-24, 12:14
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Så om det dyker upp enhällig forskning/vetenskap, som säger att tex brunhåriga kvinnor tar skada av att ha sexuella förhållanden med blonda män, accepterar du ett förbud mot sådana förhållanden då, och fängsling och analvåldtäkt av de som bryter mot förbudet?
Eller är det bara när det passar med ditt "sunda förnuft" som du accepterar forskning/vetenskapen?

Jag söker sanningen.
Vi har en gräns för sexuellt umgänge för att skydda barn, men det betyder inte att ett barn tar skada av det per automatik. Men i många fall så tar de skada. Fråga dej varför alla civiliserade länder har en åldersgräns för sexuellt umgänge. Och lagen är lika, oavsett om det är frivilligt elller ej.
Citera
2019-07-24, 12:14
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:

Jag söker sanningen.

Det kommer inte troligen komma någon sådan forskning då det är absurt, lägg till en homosexuell enhörning och det är lika absurt. Men tyvärr finns det forskning som visar livslånga skador på barn som utsätts för grooming och sexuella övergrepp. Fakta/Sanning! Du kan debattera hur mycket du vill, men som du såg finns det tiotusentals vetenskapliga skrifter att det är en abnorm sexualitet som skadar barn, skadar dem permanent medans det inte finns en vetenskaplig skrift som kan hävda motsatsen. Detta är orsaken den sjuka farbrorn tråden handlar om kommer hamna i fängelse som svinet han är.
Citera
2019-07-24, 12:16
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Jag söker sanningen.
Nej, det verkar ganska uppenbart att du inte gör det utan visar mer konfirmationsbias.
Det var därför du drog in "förbud mot förhållanden", "sunt förnuft" och "acceptans av förbud" med nån kinky sexuell fantasi kopplad till den.

Allvarligt talat lät det mer som att du egentligen hade velat fråga vad vi skulle tycka om "forskningen" kom fram till: barn tar ingen skada av sex med vuxna, så länge man inte tar dem med våld.

Den rödflaggan...
Citera
2019-07-24, 12:16
Medlem
Citat:

Jag söker sanningen.

Vet du ens vad vetenskap är ?

Det är motsatsen till personliga åsikter.
Är du fixerad av vad du kallar "analvåldtäkt", det verkar så.
Sunt förnuft har ingenting med forskning eller vetnskap att göra, det kallas fakta.
Citera
2019-07-24, 12:18
Medlem
[quote=sabisabi|68187511]
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag pratar inte om straff, jag spekulerar i hur mogen en 14-åring kan vara för att känna att det inte är nån bra idé.[/QUO

Alla som varit med 15-17 åriga tjejer vet att dom i princip är efterblivna. Speciellt dom som knarkar och super ner sig. Han har medvetet utmanat ödet. Gubben kunde gjort det här i Spanien eller var fan som helst. Men han var ba tvungen att göra det i just USA. Dock sysslar han med grooming som är olagligt i Sverige.
Citera
2019-07-24, 12:19
Medlem
Citat:
Tycker du att man bara ska bry sig om vad andra människor har lärt en om vad som är rätt och fel, eller ska man tänka själv också, oberoende av vad andra människor säger och skriver?
För det verkar nämligen som att du INTE ens någonsin har tänkt själv, på om det är rätt eller fel att den här killen straffas för det som han har gjort med den här tjejen.
Du verkar tänka bara: "44-årig man har sex med en 15-årig tjej", och sen dyker det upp en tanke direkt hos dig att det är fel, och sen upphör ditt tankearbete.
Alltså att du har INGEN tanke på om det är en bra eller dålig tanke som dyker upp i ditt huvud. Hur kontrollerar du att det är en bra eller dålig tanke?
Jo, det är precis det jag gör. Jag kan förstå och någonstans känna sympati för er som är födda med den här böjningen. Det kommer påverka ert sexliv förmodligen livet ut.

Men skillnaden mellan ditt och mitt tänk är att jag inte bara sätter mitt egna behov i första hand - jag förstår samhällsnyttan med reglerna (och kan även se det juridiska kaos som skulle uppstå utan klara gränser - hade inte staten agerat om någon våldtog min dotter så hade jag tagit saken i egna händer.. en situation som snabbt hade kunnat spåra ur med medborgargarden etc).

Så då har vi å ena sidan din personliga sexuella böjning - dina individuella behov - i ena vågskålen ligger "bara" din rätt att få trycka kuken i ett hål som folk inte vill att du ska komma i närheten av.

På andra sidan finns det mängder av FORSKNING som visar att ungdomar i den åldern inte har en färdigt utvecklad hjärna och därmed inte kan ta beslut som en frisk vuxen individ. Finns ännu större mängder vetenskaplig data som visar att risken för psykisk ohälsa etc ökar lavinartat hos barn som har blivit groomade och sexuellt utnyttjade.. etc etc.

Givetvis förstår jag att det kan finnas något obskyrt fall där allt har varit frid och fröjd trots knullandet över generationsgränsen. Skillnaden mellan ditt och mitt tänkande är att du direkt bekräftar dina egna behov genom att hänga dig fast vid detta undantag och blunda för den stora majoriteten som bevisligen far illa av det. Jag vill inte riskera allt detta lidande bara för att just du kanske tillhör promillen som får till ett seriöst förhållande med någons unge (15 år senare då? Går du vidare till ditt barns kompisar då när frugans kropp inte är i tonåren längre?).

Det finns gott om vanliga män där ute i landet som inte har fått knulla under sin livstid - att få ha sex med andra människor är ingen mänsklig rättighet. En del väljer fröken Höger, några sticker iväg ett par veckor till Bangkok och knullar av sig och en hel del har fullgoda liv trots att de inte får knulla. Man får väl göra det som vi människor är allra bäst på - anpassa sig.

För att förtydliga så är det är inte bara jag som har tänkt till om det här med sex med barn och ungdomar - samhället i sig (alltså en KLAR majoritet av oss som bor här och betalar in hundratusentals kronor om året i skatt för att maskineriet ska gå runt) har gemensamt röstat fram lagarna - lagarna beslutas nämligen av riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in