Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Tycker du att man bara ska bry sig om vad andra människor har lärt en om vad som är rätt och fel, eller ska man tänka själv också, oberoende av vad andra människor säger och skriver?
För det verkar nämligen som att du INTE ens någonsin har tänkt själv, på om det är rätt eller fel att den här killen straffas för det som han har gjort med den här tjejen.
Du verkar tänka bara: "44-årig man har sex med en 15-årig tjej", och sen dyker det upp en tanke direkt hos dig att det är fel, och sen upphör ditt tankearbete.
Alltså att du har INGEN tanke på om det är en bra eller dålig tanke som dyker upp i ditt huvud. Hur kontrollerar du att det är en bra eller dålig tanke?
Jo, det är precis det jag gör. Jag kan förstå och någonstans känna sympati för er som är födda med den här böjningen. Det kommer påverka ert sexliv förmodligen livet ut.
Men skillnaden mellan ditt och mitt tänk är att jag inte bara sätter mitt egna behov i första hand - jag förstår samhällsnyttan med reglerna (och kan även se det juridiska kaos som skulle uppstå utan klara gränser - hade inte staten agerat om någon våldtog min dotter så hade jag tagit saken i egna händer.. en situation som snabbt hade kunnat spåra ur med medborgargarden etc).
Så då har vi å ena sidan din personliga sexuella böjning - dina individuella behov - i ena vågskålen ligger "bara" din rätt att få trycka kuken i ett hål som folk inte vill att du ska komma i närheten av.
På andra sidan finns det mängder av FORSKNING som visar att ungdomar i den åldern inte har en färdigt utvecklad hjärna och därmed inte kan ta beslut som en frisk vuxen individ. Finns ännu större mängder vetenskaplig data som visar att risken för psykisk ohälsa etc ökar lavinartat hos barn som har blivit groomade och sexuellt utnyttjade.. etc etc.
Givetvis förstår jag att det kan finnas något obskyrt fall där allt har varit frid och fröjd trots knullandet över generationsgränsen. Skillnaden mellan ditt och mitt tänkande är att du direkt bekräftar dina egna behov genom att hänga dig fast vid detta undantag och blunda för den stora majoriteten som bevisligen far illa av det. Jag vill inte riskera allt detta lidande bara för att just du kanske tillhör promillen som får till ett seriöst förhållande med någons unge (15 år senare då? Går du vidare till ditt barns kompisar då när frugans kropp inte är i tonåren längre?).
Det finns gott om vanliga män där ute i landet som inte har fått knulla under sin livstid - att få ha sex med andra människor är ingen mänsklig rättighet. En del väljer fröken Höger, några sticker iväg ett par veckor till Bangkok och knullar av sig och en hel del har fullgoda liv trots att de inte får knulla. Man får väl göra det som vi människor är allra bäst på - anpassa sig.
För att förtydliga så är det är inte bara jag som har tänkt till om det här med sex med barn och ungdomar - samhället i sig (alltså en KLAR majoritet av oss som bor här och betalar in hundratusentals kronor om året i skatt för att maskineriet ska gå runt) har gemensamt röstat fram lagarna - lagarna beslutas nämligen av riksdagen.