2019-07-21, 16:34
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Har inget med det här att göra. Det finns en hotbild mot flygplatsen i Kairo som gör att vissa länder tar det säkra för det osäkra.

frågan är väl hur hotbilden tecknas? Jag skulle sätta ett par spänn på mullah-proxies.
Citera
2019-07-21, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Persien finns inte ens kvar, så det kan inte finnas några perser.
Att amerikaner lyckas bra är inget som återspeglas på Iran.
Iran var kanske ett okej land fram till 79, men sen gick de full islam, och sedan dess har det bara gått åt fel håll. Nu är det så kört att det kommer ta hundra år bara att nå upp till samma nivå som Kenya.
Så när Israel inte existerade som namn på kartan fram till 48 så fanns det alltså inga hudar. Hur tänker du egentligen?

Perser är en etnisk folkgrupp som även nämns i Bibeln. Och de existerar lika mycket som förr som idag.

Iran var inte menat att gå full Islam, iranierna blev lurade och deras revolution stals ifrån dem.

Iranierna har högt IQ till skillnad från araber och vi kommer lyckas bygga upp vår nation så som tyskarna gjorde efter andra världskriget. Vi kommer ha USA och Israel på vår sida.

Det spelar ingen roll hur mycket inte gillar det jag säger, men så är det. Vi kommer bli starka igen, exiliranier bara väntar att få inta det nya kommande Iran i framtiden.

Alla hatar den regeringen och de är på en väg i bortfall.
Citera
2019-07-21, 16:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Bra analys från The Guardian. I den citeras Carl Bildts tweet så det är tydligt att fler än oss här på Flashback undrar om bordningen av Grace 1 var laglig:

Men Bildt har antingen rökt heroin eller så uttrycker han sig klumpigt. EU har de facto sanktioner mot andra länder utanför unionen.
Citera
2019-07-21, 16:53
Medlem
Farfarsfars avatar
USA och Storbritannien valde fel häst när de satsade på Irak och Saddam och valde att rövknulla Iran. Perser är inte araber. Allt skit som Iran fått och får, tycker de är återhållsamma
Citera
2019-07-21, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Så när Israel inte existerade som namn på kartan fram till 48 så fanns det alltså inga hudar. Hur tänker du egentligen?

Perser är en etnisk folkgrupp som även nämns i Bibeln. Och de existerar lika mycket som förr som idag.

Iran var inte menat att gå full Islam, iranierna blev lurade och deras revolution stals ifrån dem.

Iranierna har högt IQ till skillnad från araber och vi kommer lyckas bygga upp vår nation så som tyskarna gjorde efter andra världskriget. Vi kommer ha USA och Israel på vår sida.

Det spelar ingen roll hur mycket inte gillar det jag säger, men så är det. Vi kommer bli starka igen, exiliranier bara väntar att få inta det nya kommande Iran i framtiden.

Alla hatar den regeringen och de är på en väg i bortfall.

Judar är inte samma sak som israeler.
Om de har så högt IQ, hur kunde deras revolution stjälas?
Exiliranier som står och gapar på mynttorget kommer inte vara välkomna tillbaks när mullorna fallit. Fan, ni kommer inte ens vilja åka hem igen, ni har det för bra i riktiga länder.
Citera
2019-07-21, 17:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Jag är konsekvent men det är ju inte du.

EU har infört sanktionerna inte Iran

Du förstår väl att Iran har samma rättigheter att hitta på lagar/sanktioner precis som EU och GB har det , eller?

Sen har du havskonventionen och någon/några andralagar som reglerar hur du får framföra ditt fartyg i dessa farleder och man kan påstå fartyget bröt mot detta. Det har man väl från Iransk sida också påstått tror jag i och med att man väl påstått att tankern krockat med eller kommit för nära en iransk fiskebåt

EU har infört sanktioner och med stöd av FN. Tankern befann sig på EU-territoriellt vatten och stoppades. Iran har till synes hittat på en ursäkt som inte har kunnat bevisas.
Citera
2019-07-21, 17:06
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Persien finns inte ens kvar, så det kan inte finnas några perser.
Tja...
Citat:
Perser utgör drygt hälften av invånarna i Iran. Näst flest är azerierna medan upp till en tiondel är kurder.
Frågor på det?

Källa: Utrikespolitiska institutet https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/asien/iran/befolkning-och-sprak/
Senast redigerad av Tillsson 2019-07-21 kl. 17:10.
Citera
2019-07-21, 17:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Jag tycker bara att vi ska vara någorlunda konsekventa och inse att det GB anser sig ha rätt att göra kan även Iran anse sig ha rätt till.

Detta oavsett att mullorna ar skithögar

Du vet att det är skillnad på legitima juridiska skäl och illegitima? Exakt vad som är juridiskt korrekt kommer vi förhoppningsvis få veta senare, men just nu tyder allt på att Iran skitit i skåpet.
Citera
2019-07-21, 17:33
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du vet att det är skillnad på legitima juridiska skäl och illegitima? Exakt vad som är juridiskt korrekt kommer vi förhoppningsvis få veta senare, men just nu tyder allt på att Iran skitit i skåpet.

Jag anser nog att Storbritannien diskvalificerade sig från rätten att öppna käften under Blairs styre. De har betydligt mer än Iran att stå till svars för.
Citera
2019-07-21, 17:39
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du menar på samma sätt som Iran hade möjlighet att agera efter den regel som britterna antog dagen före de beslagtog det iranska skeppet?

Överhuvudtaget inte jämförbart, du kanske ska sluta lägga dig i diskussioner med vuxet folk?
Citera
2019-07-21, 17:41
Bannlyst
Citat:
Judar är inte samma sak som israeler.
Om de har så högt IQ, hur kunde deras revolution stjälas?
Exiliranier som står och gapar på mynttorget kommer inte vara välkomna tillbaks när mullorna fallit. Fan, ni kommer inte ens vilja åka hem igen, ni har det för bra i riktiga länder.
Nej, precis. Judar och Israeler är inte samma sak. Judarna ingår i Israeliterna. Men det var inte det jag skrev, för jag syftade på att judarna fortfarande existerade, det gör dom idag också, vilket perserna gjorde innan, lika mycket som det gör nu. Dock heter det inte Persien längre för att riket splittrades, men perser existerar.

Jag kommer lätt åka tillbaka igen. Du har rätt, vissa iranier har det för bra i parasitkontinenten som bara öser på med bidrag genom dess välfärdssystem.

Alla iranier kommer vara välkomna tillbaka. Likaså mullor som inte begick krigsbrott eller som just nu är med i den nuvarande korruptionen.
Citera
2019-07-21, 17:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Jag anser nog att Storbritannien diskvalificerade sig från rätten att öppna käften under Blairs styre. De har betydligt mer än Iran att stå till svars för.

Historiska oförätter är inte så intressant i den här enskilda frågan. Men generellt har du rätt. Jag njuter av att se hur England har sabbat sitt land med postkolonial skuld och mångkultur som derivat av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in