2019-07-21, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Dra ingen skam över det ryska folket bara för att psykfallen i Moskva är som de är. Det är som att påsta att det är alla iraniers fel att ayatollorna håller på som de gör eller att dra alla judar över en kam pga Netanyahu och Likud-jävlarna.
Får bli 2 delar detta. 1/2.

Vissa folk gillar inte jag oavsett regeringarna är som hala ålar eller inte. Men där ingår inte ryssarna.

Netanyahu är bra, det är han som är anledningen till att det usla avtalet gick i botten. Varför skulle det inte få göra det? Det är inte som om folket hade det så mycket bättre när det var lite lättnade och fritt fram att sälja olja ändå. Våra pengar tillhör oss, oavsett om vi är under sanktioner eller inte. Men den här regimen fattar inte det. Därför är det bra att det finns någon som står upp emot dom.

Citat:
De insåg väl helt enkelt rätt så fort efter 1979 att de satsat på fel häst i sin iver att få bort Shahen.
Alltså det finns ett ganska vanligt missförstånd att USA ensamt skulle vara bakom revolutionen, eller att det var med hjälp av Mossad och Britterna/SIS som det blev som det blev. Detta stämmer inte, det fanns en enormt stor misstro mot kungen, just därför alla gick ut på gatorna, man ansåg inte att han prioriterade saker och ting rätt, Khomeini lurade folket, han stod aldrig för de sakerna han lovade. Det blev en kvinnlig revolt cirka 1 månad efter revolutionen, för när de insåg att de skulle vara tvungna att ha på sig en obligatorisk slöja så ångrade de sig. Men det prästerskapet var för starkt organiserat.

De brittiska ledningarna har alltid varit de värsta, det största misstaget var när de kämpade för att störta mossadeq, och till slut fick sin vilja igenom. DEt är just därför alla dessa stater måste betala och slita, svettas, oroas, slösa en massa miljarder dollar varje år för att stå ut med den regeringen som de hjälpte till att sätta på plats, och det är just därför det väller inte invandring till dessa länder. Karman slår alltid till. Dock tror jag inte på naturlig karma, utan mer att den är rättfärdig från ovan.

Citat:
Nej. Alla är inte puppets åt Israel. En del länder så som Iran är istället deras nyttiga idioter och kontrollerad opposition. Mullorna med sina konton på Rothschild-banker i Schweiz är de bästa "fienderna" pengar kan köpa för Israel.
Kontrollerad opposition, hur menar du nu? Du menar att judarna styr Iran?

-_-

Judarna har inget inflytande i Iran, alla deras agenter som de använder är själva iranier. Har även bevisats.

Det är roligt att du tror att att Iran är nyttiga idioter för Israel, när Netanyahu har ylat som en varg i UN i över 10 år och även i den amerikanska kongressen där det sitter fler hemliga judar som har kontakter med jude-bankerna. Att det finns judiskt ägda banker som innehar besparingar från några få inte så kända mullor betyder inte nyttig opposition. Khameneis son har krediter och pengar insatta i banker i USA, det är lagligt och han får ha det. Det pratades om i Vita Huset mellan Pompeo och andra officiella tjänstemän att man skulle införa sanktioner och förbjuda dessa insättningar från iranska tjänstemän i utländska banker. Det har inte gått igenom konstigt nog.

Citat:
Jag tror Bibi är smartare (han lär ju ha ett IQ på omkring 150 har jag hört) än att provocera och gaslighta Iran för mycket så att det blir för digra konsekvenser för Israel. Det är en fin balansgång Israel förhåller sig till i sin krigshets och sitt provocerande mot Iran. Bibi vet när han går för långt även fast det ska mycket till innan han själv anser att han gjort det. För Chutzpah har han ändå allt så det räcker och blir över. Det råder det inget tvivel om.
Det finns uppgifter om att Netanyahu själv ringde och uppmanade Trump att inte slå till mot Iran som vedergällning för drönaren Iran sköt ner, för Netanyahu visste vilket land som skulle brinna först vilket jag änve nämnt tidigare i tråden.

Att han vill få USA och Iran i ett krig är nog ingen nyhet, men han vet att han måste använda bromsen när det gäller Iran, för han vet att Iranierna enligt sig själva tror sig veta sanningen bakom vem som står bakom all ondska i världen.

Citat:
Jag skulle också vilja se mullorna falla, men det är bara det att jag oroas över vad USA kan komma att ersätta dem med. Är de så jävla galna och desperata att de låter MEK ta över så blir det inbördeskrig i Iran. Inget snack om saken. Nästan enbart nykonservativa klappträn i Washington och marxist-kurder (bisarrt och ironiskt nog med tanke på vad MEK hjälpte Saddam att göra mot kurderna en gång i tiden) som stödjer de där vettvillingarna.
Fast jag tror inte att MEK skulle ta till sig makten bara sådär utan att inom en snar framtid utlova demokratiska val för vilka existerande partier som ska få vara med och styra Iran. Annars har väl de också ljugit. De var stora under revolutionen som sagt. Jag hatar dom dock, då jag inte är kommunist eller vänster.

Hur menar du nykonservativa i Washington och marxist-kurder? Du menar att Washington skulle stötta MEK, mot kommunist-kurderna? Fast MEK är inte konservativa. HElst vill jag att kurderna ska bli självständiga så slipper vi dom, och så får dom sin mark.

Citat:
Jag kan också förstå varför judarna vill försvara sig emot en misunnsam omvärld, men kom ihåg att de knappast är några oskyldiga små lamm som aldrig gjort en fluga förnär de heller precis. Det finns fler anledningar än "det är alla andras fel som är så fördomsfulla och hatiska mot de stackars judarna" att de blivit utsparkade ur över hundra länder genom historiens gång. Orsak och verkan. Karma. Sanslöst intelligenta som de ju är, så verkar judarna i allmänhet ändå alldrig riktigt kunnat greppa det där med att det man gör mot andra kan komma tillbaka och bita en själv i häcken så småningom. Men å andra sidan vet jag ju vad Talmuden lär ut om oss smutsiga gojjer. Så nevermind antar jag väl.
Den enda anledningen till att det går bra för judarna är tack vare det förbund som Gud gjorde med Israel. Som sagt jag är kristen. Och anledningen till att de är hatade är för att de är en Kristus-förnekande nation. Christ rejecting nation.

Att de är intelligenta är inte av någon slump det är tack vare Gud. Det finns ett syfte till varför Gud valde ut ett folk, just för att visa världen vad som händer när man lyder honom och vad som händer när man inte gör det. Från ett kristet perspektiv så kan förintelsen ses som ett straff för judarnas höga skrik Korsfäst honom, Korsfäst honom ! Matteus 27:25 Allt folket svarade: "Låt hans blod komma över oss och över våra barn!"

Talmuden är inte Bibeln, det är en satanistisk och rasistisk bok. När judarna en dag ska acceptera Messias så kommer Israel bli älskade av världen igen. Men just nu är de hatade och det är endast de kristna som stöttar Israel. Utan alla de kristna evangelister i USA skulle Israel inte existerat idag. Kristna har alltid varit med och röstat för någon som har tagit ställning för att försvara Israel i USA:s val.

Citat:
Att judarna förtjänar ett hemland i södra Levanten kan jag skriva under på. Men de kan gärna sluta hålla västvärlden gisslan ekonomiskt (och militärt via Samson-alternativet om det nu inte bara är en bluff dvs) tack och sluta dra in USA i en massa krig och konflikter USA egentligen inte har något att göra med bortsett från att leka pappa polis å "greatest ally" och Saudiprinsarnas vägnar.
Bibeln lär även ut att Juda stam ska ha sina händer över sina fienders nacke, det är så jag tolkar det när jag tänker på hur mycket inflytande och koll judarna har idag. Den som har koll och styr ekonomin, styr ju allt. Men judarna har tillfört extremt mycket till väst också.

Det finns inte bevis för det du påstår, att det skulle vara judarna som gör allt det du nämner. Jag är trött på att kalla sådana människor som dig för antisemiter, för det är ni inte, men helt ärligt det finns inget bevis. Dessutom handlar inte tråden om detta.

Citat:
Sen är det ju relativt det där med hotet från Islam också. Judar och muslimer har genom historiens gång samarbetat mot gemensamma fiender och levt tillsamans i fred lika mycket som de gnabbats med varandra. Det har gått upp och ner en hel del om man säger så. Samma sak med judar och kristna egentligen.
Muslimerna tvingade judar att knäa sig flr deras olika regeringar när judarna var i minoritet under Islams uppgång. Muslimerna har dessutom kopierat en sjukt stor mängd vetenskaplig forskning från judarna, under den tiden deras falska profet skrev av och gjorde om en ny version av Bibeln då han ville ena alla arabiska stammar runt halvön.
Citera
2019-07-21, 14:08
Bannlyst
Citat:
Uttalanden är just det. Uttalanden. Tycker du å andra sidan (om jag nu tillåts ägna mig åt lite whataboutism här) det är särskillt konstigt egentligen att palestinier blir lite putt minst sagt när chefs-rabiner i Israel kläcker ur sig saker som att en judisk fingernagel är värd mer än tio tusen palestinier?
2/2

Judarna stöder inte ens sådana ultra ortodoxa rabbiner.

Och det har riktats mycket kritik mot dessa från landet självt.

Citat:
Men det är bara en massa whataboutism menar du kanske? Tycker inte jag. Syna myntets båda sidor. Det krävs två för en tango. Och det gäller ju Iran också i detta fall när det ska hålla på och kidnappa fartyg och hota utplåna Israel och fan vet vad.
Det är inte Israel som hotar Iran med utplåning, det är inte Israel som skapar motståndsgrupper utanför Irans gränser, det är inte Israel som plågar sitt eget folk och skickar sin ekonomiska välfärd till judiska terrorgrupper som ska erövra världen i en religiös mening. Allt det är det Iran som gör, medan man låter den inhemska befolkningen dessutom svälta.

Citat:
Har du sett filmen Djävulens Advokat med Al Pacino och Keanu Reeves?

https://www.youtube.com/watch?v=7DMDscGOUpg

Det är Paccinos rollfigur som är Israel i klippet ovan och Keanu som är Iran.
Du menar här att Israel är en manipulativ stat som ljuger sig fram på ett charmerande sätt och ständigt provocerar fram konflikter och farliga situationer? Det är det Iran som gör.

Bättre att låta Israel vara.
Citera
2019-07-21, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Vart är det där kriget nu då som alla svagbegåvade svenskar gapar om hela tiden? Hade de fel igen som vanligt? Snacka om att vara totalt hjärntvättad och ha noll koll på verkligheten.
Det är alltid så på Flashback. Men det är närmare än innan, och vi är på väg mot ett krig om det fortsätter så här och inte blir något nytt avtal.

Iran kommer känna sig allt för hotade av en invasion till slut och Israel kommer känna sig alltför hotade av Irans höjning av berikat uran.

//En Iranier
Citera
2019-07-21, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Tyvärr kunde du inte nämna ett enda konkret exempel, så jag antar att du bara svamlar lögner.
Jag har nämnt ett antal tillbaka i tråden innan.

Läs bara här nedan hur iranierna med rätt förutsättningar som den regimen som styr deras land nu inte gav dom har lyckats i frihetens anda.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Americans

Där kan du läsa både om kända artister, höga vetenskapsmän inom matematisk forskning och medicin.

Du ljuger om mitt folk, kom gärna själv med bevis om varför du menar att perserna idag inte existerar, du är halvblind om du inte kan se skillnad på en pers och en arab, alla har olika utseenden.

Läs gärna om Persian People på Wikipedia innan du slänger ut dig alldagligt trams från din ensamhet. Antagligen är du själv från Iran hemmahörande i Ahvaz och är arg för att perserna är majoritet i Iran. Jag själv är inte pers, jag tillhör ett annat etniskt folkslag i Iran, men jag betraktar mig som pers och är självklart en iranier.
Citera
2019-07-21, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Jag hoppas usa invaderar iran så vi kan bli av med de här arroganta shia perserna och göra azerbadjan självständig!!
Nordazerbadjan och sydazerbadjan ska bli en stark nation med turkiets hjälp. Så kan de rasistiska persern dumma sig med pedfil shia islam
Ja, tänk om alla etniska folk i Iran ska bli självständiga? Vad har ni egentligen bidragit till Iran med? Det finns många andra etniska folkslag som har skyddat Iran mot arabernas invasioner än vad ni har, du är en av få som tänker såhär. Dessutom är inte alla de som bor i de områden du nämner Azerier. Ni kan inte komma undan Armenierna.

Ryssland kommer lägga sig i om turkarna gör någonting.
Citera
2019-07-21, 15:06
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Jag är konsekvent men det är ju inte du.

EU har infört sanktionerna inte Iran

Du förstår väl att Iran har samma rättigheter att hitta på lagar/sanktioner precis som EU och GB har det , eller?

Sen har du havskonventionen och någon/några andralagar som reglerar hur du får framföra ditt fartyg i dessa farleder och man kan påstå fartyget bröt mot detta. Det har man väl från Iransk sida också påstått tror jag i och med att man väl påstått att tankern krockat med eller kommit för nära en iransk fiskebåt

Ännu en man måste tjata ihjäl innan de begrip... orka?

Iran har visst samma rättigheter att stifta lagar, MEN DE HAR JU INGA SÅNA LAGAR, är du trög på riktigt eller?? Om Iran ska hävda att de har rätt, så måste ju de ( oljetankers ex.) vara medvetna om lagarna så de kan agera därefter.
Lagarna finns ju inte, hur dumma kan du/ ni vara?
Tankern var på Internationellt vatten, något som är enkelt att bevisa idag med den teknik som finns, har Iran några lagar som ger dem rätt att kapa fartyg på internationellt vatten?
FN lär snart komma med klargörande ifrågan, så du kan svammla vidare sen .
Citera
2019-07-21, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Om Iran ska hävda att de har rätt, så måste ju de ( oljetankers ex.) vara medvetna om lagarna så de kan agera därefter.
Du menar på samma sätt som Iran hade möjlighet att agera efter den regel som britterna antog dagen före de beslagtog det iranska skeppet?
Citera
2019-07-21, 15:19
Medlem
EnGodForlorares avatar
Bra analys från The Guardian. I den citeras Carl Bildts tweet så det är tydligt att fler än oss här på Flashback undrar om bordningen av Grace 1 var laglig:

Citat:
Gulf crisis: story began with UK's seizure of Iranian-flagged ship in Gibraltar
The British insist that they only impounded Grace 1 due its suspected destination – a port in Syria – not due to the fact that the ship was carrying Iranian oil. European Union sanctions against the regime of Bashir al Assad regime were there to be enforced and international law upheld, the British argued. There seemed little doubt, given its circuitous route, that the ship was bound for Syria.

Yet there were some oddities to the British decision. Few previous shipments of oil to Syria have been impounded. The Spanish claim that the British acted under the instruction of the Americans. The Trump administration is trying to freeze all Iranian oil exports as part of its policy of maximum economic sanctions designed to force the Iranians to reopen talks on the nuclear deal signed in 2015.

Carl Bildt, the former Swedish prime minister and co-chair of the European council on foreign relations, pinpointed the ambiguities of the British action in Gibraltar: “The legality of the UK seizure of a tanker heading for Syria with oil from Iran intrigues me. One refers to EU sanctions against Syria, but Iran is not a member of the EU. And the EU as a principle doesn’t impose its sanctions on others. That’s what the US does.”

https://www.theguardian.com/world/2019/jul/20/gulf-crisis-tanker-retaliation-iran-hormuz
Citera
2019-07-21, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Det är alltid så på Flashback. Men det är närmare än innan, och vi är på väg mot ett krig om det fortsätter så här och inte blir något nytt avtal.

Iran kommer känna sig allt för hotade av en invasion till slut och Israel kommer känna sig alltför hotade av Irans höjning av berikat uran.

//En Iranier

Det kommer inte att bli något krig med Iran av den enkla anledningen att hela världen utom USA är emot det. Ryssland och Kina vill inte ha en massa oroligheter på sin bakgård. EU vill kunna fortsätta köpa billig olja så att inte hela EU brakar ihop ekonomiskt. Israel vill fortsätta leva och ha ett land.

//En svensk
Citera
2019-07-21, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillJung
Det kommer inte att bli något krig med Iran av den enkla anledningen att hela världen utom USA är emot det. Ryssland och Kina vill inte ha en massa oroligheter på sin bakgård. EU vill kunna fortsätta köpa billig olja så att inte hela EU brakar ihop ekonomiskt. Israel vill fortsätta leva och ha ett land.

//En svensk
"Israel vill fortsätta leva och ha ett land"

EU får inte köpa olja av Iran längre och kan inte.

Och Israel vill att Iran slutar upp med sitt kärnvapenprogram helt och hållet, samt slutar med sina ballistiska missiler.

Ryssland skulle endast vinna på ett krig med Iran.

Alla är emot det, likaså USA, men Iran kan inte fortsätta diktera stora delar av regionen med sin revolutionära anda medan folket svälter. Om sanktionerna förblir och EU går i USA:s ärende med tanke på dessa situationer så ökar riskerna för ett krig mycket mycket mer, och då kommer Iran höja sin halter av berikat uranium väldigt väsentligt till vad de berikar nu.

Dessa är inte krigsrädda nationer som Sverige eller 80 procent av Europa, går det inte någons väg och det bara fortsätter och blir värre och värre så kommer det bli krig. Just nu i detta skede så handlar det inte om, OM det ska bli krig utan när det ska bli krig.

Alla kör just nu på en väg där det inte finns några trafikljus eller hinder, det finns dock en vägren, och det är EU. Men med tiden så kommer den att försvinna om man inte stannar upp och löser detta.
Senast redigerad av Medlemskap 2019-07-21 kl. 16:06.
Citera
2019-07-21, 16:18
Medlem
Citat:
Vilken smuggling. Det är EU som har en sanktioner mot Syrien inte Iran. Jag hade förstått ditt smuggeltanker om Iran hade varit ett EU land. Nu ansåg Britterna att man har rätt att kapa en Iransk tanker och svaret lät ju inte vänta på sig. Undrar om det var drottningen som utfärdade kaparbrevet till Royal Marines?

Detta oaktat vad man tycker om skithögarna till mullor

Idiot. Världen funkar inte så.

Citat:
Så som Britterna gjorde i Gibraltarsundet menar du?

Ja.
Citera
2019-07-21, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Jag har nämnt ett antal tillbaka i tråden innan.

Läs bara här nedan hur iranierna med rätt förutsättningar som den regimen som styr deras land nu inte gav dom har lyckats i frihetens anda.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Iranian_Americans

Där kan du läsa både om kända artister, höga vetenskapsmän inom matematisk forskning och medicin.

Du ljuger om mitt folk, kom gärna själv med bevis om varför du menar att perserna idag inte existerar, du är halvblind om du inte kan se skillnad på en pers och en arab, alla har olika utseenden.

Läs gärna om Persian People på Wikipedia innan du slänger ut dig alldagligt trams från din ensamhet. Antagligen är du själv från Iran hemmahörande i Ahvaz och är arg för att perserna är majoritet i Iran. Jag själv är inte pers, jag tillhör ett annat etniskt folkslag i Iran, men jag betraktar mig som pers och är självklart en iranier.
Persien finns inte ens kvar, så det kan inte finnas några perser.
Att amerikaner lyckas bra är inget som återspeglas på Iran.
Iran var kanske ett okej land fram till 79, men sen gick de full islam, och sedan dess har det bara gått åt fel håll. Nu är det så kört att det kommer ta hundra år bara att nå upp till samma nivå som Kenya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in