2019-07-21, 11:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Radiokommunikation mellan IRGC, brittiska stridsfartyget HMS Montrose och Stena Impero.

https://twitter.com/GlobalDryad/status/1152671785407717376
Tog några iranska tvålkoppar och en helikopter över en 200 meters tanker när britterna fanns i närheten för att skydda och jänkarna lassat in flyg och annat till regionen?
Citera
2019-07-21, 11:49
Medlem
Citat:
Radiokommunikation mellan IRGC, brittiska stridsfartyget HMS Montrose och Stena Impero.

Lite kul att detta kommer från Britterna, som taget ur en Monty Python sketch faktiskt.

Edit: Jag antar att de internationella lagarna det hänvisas till ovan är havskonventionen. LOL
Senast redigerad av micks 2019-07-21 kl. 11:55.
Citera
2019-07-21, 11:49
Medlem
Tillssons avatar
Citat:

Samma konversation fast längre och tydligare, 3:12min.
Citat:
Iran tanker seizure: Radio exchanges reveal Iran-UK confrontation

https://www.bbc.com/news/uk-49061675
Senast redigerad av Tillsson 2019-07-21 kl. 12:02.
Citera
2019-07-21, 12:08
Medlem
Har Britternas vägran att flyga till Kairo något med det här att göra eller håller Egypten på att få riktiga ISIS-problem?
Citera
2019-07-21, 12:10
Medlem
Draken55s avatar
Det är ju alldeles uppenbart att prästerna i Iran tagit sig vatten över huvudet, de har en strategi som påminner om krigslekar på skolgården, jag tror inte de har koll på läget öht.
Citera
2019-07-21, 12:10
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Så som Britterna gjorde i Gibraltarsundet menar du?

Vilket GB gjorde, har du problem med det?
Citera
2019-07-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vilket GB gjorde, har du problem med det?

Jag tycker bara att vi ska vara någorlunda konsekventa och inse att det GB anser sig ha rätt att göra kan även Iran anse sig ha rätt till.

Detta oavsett att mullorna ar skithögar
Citera
2019-07-21, 12:16
Medlem
Citat:
Det är ju alldeles uppenbart att prästerna i Iran tagit sig vatten över huvudet, de har en strategi som påminner om krigslekar på skolgården, jag tror inte de har koll på läget öht.

Det är mycket möjligt att de tagit sig vatten över huvudet men Iran anser sig väl ha samma rättigheter som GB.

Det blir tyvärr lite som när man sprätter på varandra i sandlådan
Citera
2019-07-21, 12:17
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Jag tycker bara att vi ska vara någorlunda konsekventa och inse att det GB anser sig ha rätt att göra kan även Iran anse sig ha rätt till.

Detta oavsett att mullorna ar skithögar

DU är ju inte konsekvent, ska du inte börja med dig själv?

Det GB gjorde är enligt dem, och nog de flesta som tolkar lag och rätt, helt korrekt, de stoppade en tanker på deras vatten som misstänktes bryta mot sanktioner.
Vilka lagar stödjer sig Iran på?

Att helt löst bara tycka " vi har samma rättigheter..." är precis vad man kan vänta sig av en stat som inte har nåt som helst koll på eller bryr sig om lagar rätt och rättigheter.
Citera
2019-07-21, 12:34
Medlem
Citat:
DU är ju inte konsekvent, ska du inte börja med dig själv?

Det GB gjorde är enligt dem, och nog de flesta som tolkar lag och rätt, helt korrekt, de stoppade en tanker på deras vatten som misstänktes bryta mot sanktioner.
Vilka lagar stödjer sig Iran på?

Att helt löst bara tycka " vi har samma rättigheter..." är precis vad man kan vänta sig av en stat som inte har nåt som helst koll på eller bryr sig om lagar rätt och rättigheter.

Jag är konsekvent men det är ju inte du.

EU har infört sanktionerna inte Iran

Du förstår väl att Iran har samma rättigheter att hitta på lagar/sanktioner precis som EU och GB har det , eller?

Sen har du havskonventionen och någon/några andralagar som reglerar hur du får framföra ditt fartyg i dessa farleder och man kan påstå fartyget bröt mot detta. Det har man väl från Iransk sida också påstått tror jag i och med att man väl påstått att tankern krockat med eller kommit för nära en iransk fiskebåt
Senast redigerad av micks 2019-07-21 kl. 12:39. Anledning: stavfelsnisse och grammatiken
Citera
2019-07-21, 13:08
Medlem
Kalliss avatar
Har kriget börjat- Iran vs USA. Torpedattack utanför Iran på oljetanker

Hoppas på att kriget startat - Ty, de är i stort behov av att få på "nöten" - om man mild uttrycker sig som så.

Jag tycker att det är en världslig existentiell fråga - Om huruvida Iran ens kan få återfinnas på världskartan 2019.

"tear down this wall"
https://youtu.be/IguMXrgfrg8?t=12
Senast redigerad av Kallis 2019-07-21 kl. 13:10.
Citera
2019-07-21, 13:43
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Har Britternas vägran att flyga till Kairo något med det här att göra eller håller Egypten på att få riktiga ISIS-problem?

Har inget med det här att göra. Det finns en hotbild mot flygplatsen i Kairo som gör att vissa länder tar det säkra för det osäkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in