2019-07-21, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Var i detta framgår att jag vill tvinga på barn dåliga mödrar? Barn bör, när situationen är allvarlig, tas från den/de förälder/föräldrar som är olämpliga - oavsett kön.

ja, jösses HUR vill någon som är emot att kvinnor ska ha rätt göra abort när de inte vill bära eller föda eller bli mödrar, någonsin anklagas för att "tvinga på barn dåliga mödrar."...

Alla kvinnor är ju självklart automatiserade levande livmödrar på två ben som automatiskt alltid vill bli gravida och är 100% är fullfjädrade villiga mödrar i full grosses jajamensan. Detta är ju "biologi" och "naturligt" och "objektivitet" i alla konservativa gubbars mycket små och tunnelseende hjänvindlingar.
Citera
2019-07-21, 11:41
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tja om där sitter en bankman, en sk expert och säger att du kan göra det, för huset kommer ändå öka i värde så.....? Vems är ansvaret?
Detta är de sk. ekonomiska experternas jobb, kan de inte sköta den lilla biten, vad fasen ska vi då med dem till?

Då är ansvaret mitt. I alla fall det mesta av det. Självklart finns ett ansvar, om man kallar sig expert, för att inte ge allt för tossiga råd, men i slutänden är det den som köper som har ansvaret. Jag har köpt hus, så jag vet.

Citat:
Vad jag "tror är tvång"?
Jag garvar tillräckligt åt detta måste jag säga.
men söt film, hans "melodi" påminner lite om hur konservativa tänker.

Ja, jag tycker den utmärkt illustrerar ett konservativt favoritcitat. "If it's stupid and works, it's not stupid." Något att fundera över.

Citat:
Du vägrar inse att det är kvinnan du förbjuder och därmed utövar ett tvång mot.
Sen nej, kivnnor går inte med på att bli oönskat gravida, alt ditt; "släpper in ett foster" när de har sex med preventivmedel, ursäkta men nej, de tär exakt därför att de inte gör det som de använder preventivmedel.

De tar godvilligt en risk, och någon gång kan det hända att risken faller ut i en graviditet. Det är så sexuella risker fungerar.

Citat:
mer "rörligt" än ditt då kanske?

Etnicitetsfrågan är väl litet perifer i denna tråd, men den är ytterligt komplicerad, men likafullt blodigt allvar för många människor. Man kan exempelvis fundera på vad som skiljer de olika etniciteterna på Balkan, jämfört med i Norden. Svårt, men mycket viktigt. Något diskuterades frågan om medborgarskap vs etnicitet på amerikansk botten i dagens GMV.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=7266712

Citat:
Du vill slänga ut invandrare/ alt inte ha invandring, detta har du uttryckt flertal ggr.
så en vietnamesiska som får en bebis med en fransman som växer upp i Vietnam, då är detta land inte den bebisens? Nå? vilket land tillhör då denna bebis? hmm?
svara nu på den tack lille etnicitetexeprt.

Om Sverige skall överleva som nation, så är det helt nödvändigt att begränsa invandringen. Detta är numera nästan okontroversiellt. Det är också starkt önskvärt att uppmuntra återvandring. Se gärna denna diskussion: https://www.svtplay.se/video/20119600/min-sanning/min-sanning-sasong-11-hanif-bali

Jag är för dåligt insatt i hur man numera i Vietnam ser på blandförhållanden mellan vietnameser och fransmän, dvs de fd kolonisatörerna. Att ett land har varit koloniserat torde påverka frågan, medan Sverige aldrig varit en koloni, så kanske är jämförelsen haltande. Möjligen kan man jämföra med de norska tyskepigerna och deras barn. I Sverige, skulle jag säga att barn som uppfostrats som svenskar, bland svenskar, i huvudsak blir svenskar. Men det är svårt att uttala sig allt för kategoriskt.

Citat:
tvångsäktetnskap = tvinga människor att gifta sig mot sin vilja
lagrum för uteblivet äktenskapslöfte = ja? vad hade du tänkt dig för straff denna gång?
Och hur ska "äktenskapslöften" bevisas? förlovning? eller?
Inget sex innan man förlovat sig alltså annars får kvinnan "skylla sig själv" typ.

Förlovning eller samboskap skulle kunna tänkas utgöra bevis. Jag är inte lika säker som Du på att vi behöver en sådan lag, mest vill jag lyfta fram att det en gång har funnits, och att det främst var kvinnor som gynnades av den, inte minst ekonomiskt.

Citat:
Och vi förstår alla att du inte kan svara för dina s.k. argument i de4nna sak.

Nå? hur har ett konceptionsögonblick ett mer unikt DNA än ex ditt klonade DNA ex?
och hur är ett konceptionsögonblicks DNA mer heligt än ex 2 köncellers sekunden innan de blir ett konceptionsögonblick? hmm?
Varför är framtiden (barnet) för ett konceptionsögonblick såååååååå mycket mer värdefullt än alla de miljarders biljarders andra unika DNA kombinationer som vi lika mycket kunde länka manken till för att skapa/ låta leva....
Bara tänk på alla dessa barn!

Ska vi inte låsa in alla kivnnor så fort de nått könsmognad och tvinga dem föda maximalt antal av alla dessa framtida barn, är vi inte skyldiga dessa framtida liv detta?
Vi kan säkert rädda tja? hur många "framtida" barn kan man få ut ur en kvinnokropp om man anstränger sig lite? 20? 25? 30? De flesta får väl mens vid 15, sen hamnar de i klimakteriet runt 50 så däremellan har vi ju 35 år vi kan klämma ut lite "etniska" svenskar på.

Blir du nöjd då Uven?

Du gör mig mer och mer orolig. Förstår Du inte att ett klonat DNA är en exakt kopia? Det är därmed inte unikt som det DNA är som uppstår i konceptionsögonblicket. Skulle denna teknik förverkligas, kommer rätt mycket av det vi idag försanthåller att ställas på huvudet. Men, vi tar och väntar tills vi närmar oss det läget, vilket jag nog ändå tycker vi borde låta bli.

Citat:
nej, vi har säkra och legala aborter Uven, därför behöver kivnnor inte göra farliga illegala dito och därmed riskera sina liv.
men det tvingas de till i alla de länder som nu har abortförbud eller de mer strikta regler du är ute och fiskar efter.
kan du fan inte bara sluta lägga dig i vad andra människor ska göra med sina egna kroppar?

I Sverige behöver de flesta inte göra aborter överhuvudtaget. Bortsett från de legitima orsakerna, så har vi ett socialt skyddsnät som utmärkt klarar de ytterligare barn som skulle tillkomma om året.

Citat:
exakt så ja. tänk lite till på det och du kommer fatta.
kan ge dig en liknelse. är det en objektivt fakta idag att människan som art inte besitter objektiv fakta ( dvs empirisk bevisade, sakliga dito) kring ex. rymdens exakta beskaffenhet?
är detta påstående en objektiv sådan och inte subjektiv? NÅ uven?

Emedan Du uppenbarligen inte inser vadd Du skriver, så borde jag avstå från denna diskussion, men mot bättre vetande skall jag ändå svara.

Ja, det är ett objektivt faktum att människan inte känner till allt som finns att veta om rymdens exakta beskaffenhet, men av det följer inte att det inte finns objektiva fakta som vi i en framtid skulle kunna tillgodogöra oss. Vi lär oss mer och mer - och framför allt lär vi oss vad vi objektivt vet inte är sant.

Citat:
Är mänsklighetens samlade moraler, ( vi har haft lite varierande genom tiderna) alla "objektiva" eller är de rätt ofta påhittade dito av nån gubbe i lustig hatt och klänning, som "påstår" sig fått informationen från "högre ort" just för att just denna moral ska kännas lite mindre påhittad av gubben i fråga?

så? då frågar jag igen,. är det verkligen VERKLIGEN Uven "objektivt" att hävda att det skulle vara "rätt" att tvinga kivnnor att bära och föda barn när de inte vill detta...och inte just ett "subjektivt" påhitt.
hmm?

Då svarar jag igen: om vi anser att människoliv är särskilt skyddsvärda, vilket vi tenderar att göra genom historien, så får vi inte ta livet av människoliv godtyckligt, utan behöver ha ett försvarbart skäl. "Har inte lust just nu" är inte ett godtagbart skäl för abort, det är möjligen ett godtagbart skäl för att avstå från sex.

Citat:
Och fri aborträtt när preventivmedlen inte fungerar, eller inte tas i bruk av olika mänskliga skäl som ex våldtäkt, lögner, tvång, fylla, dumhet, mänsklighet etc etc.

Nej.
Citera
2019-07-21, 11:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
jag tycker gärna att män av din sort kan ta även kvinnans roll i reproduktionen.
Det hade nog gjort er gott att tvingas mot er vilja bära och föda och ta hand om barn som kommit till för att ert preventivmedel brast.....du ska gärna också skämmas, för att nämnda kondom brast och ni "släppte" in ett foster, minsann! och att ni därför automatiskt går att betrakta som "ansvarslösa" "slarviga" och "omoraliska" samt! skämmas för att du äger en egen vilja i saken som inte stämmer med allmänhetens syn på att ohhhh ni ska ju alltid vilja ha barn.

Som sagt hade gjort er jävligt gott och högst troligt fått er på 1 sekund att byta åsikt.

Du får gärna tycka det.

Citat:
ja, jösses HUR vill någon som är emot att kvinnor ska ha rätt göra abort när de inte vill bära eller föda eller bli mödrar, någonsin anklagas för att "tvinga på barn dåliga mödrar."...

Alla kvinnor är ju självklart automatiserade levande livmödrar på två ben som automatiskt alltid vill bli gravida och är 100% är fullfjädrade villiga mödrar i full grosses jajamensan. Detta är ju "biologi" och "naturligt" och "objektivitet" i alla konservativa gubbars mycket små och tunnelseende hjänvindlingar.

Det är ett betydande avstånd mellan "alltid" och "aldrig". Om alla, eller huvuddelen av kvinnorna, avstår helt från graviditet så dör mänskligheten långsamt ut. Man får tycka att det är bra om man vill, men enligt de principer som gäller i naturen så strävar alla individer och arter efter överlevnad, så Ditt sätt att resonera är lätt oroande.
Citera
2019-07-21, 11:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
I see, du vill alltså ha ett samhälle där massa barn ska tvångsfödas rakt in på barnhem.

eller?
du vill att där ska sitta en domare och döma en eller båda föräldrarna till "oönskad föräldraskap" för att de får skylla sig själva att de haft sex med en kondom som gick sönder?

Vad ska vara straffet om en eller båda föräldrarna bara vägrar?

och vad sker i de fall där nämnda domare dömer fel? hmm?
ex tilldömer en psykiskt sjuk ensamstående kivnna ex. till inte bara nu föda barn mot sin vilja utan även "tvångsföräldraskap" och nämna kvinna blir så galen på kuppen så hon dödar sitt barn i pur desperation, alt även sig själv.
Är det då HON eller domaren i fråga som ska straffas? eller kanske samhället för att de är så jävla vidrigt konstruerat?

har du nån åsikt i detta?

Nja, vi har redan idag socialnämnderna som fattar sådana beslut, eller avstår från att fatta dem när det passar, av olika skäl.

Citat:
jag vill veta STRAFF längden för
människor som ångrar sitt "äktenskapslöfte" alt.
människor som tvingar någon att gifta sig med dem mot sin vilja för annars...får du fängelse!
föräldrar som vägrar bli tvångsföräldrar.
Domare som dömer fel.
Människor som blir så desperata så de dödar födda barn, för de är tvingade mot sin vilja ta hand om dem, vilket de helt enkelt inte klarar praktiskt, fysiskt eller mentalt.
Illegala abortörer som av humanism hjälper desperata kvinnor att få leva sina liv som de vill.

i ditt så oerhört "trevliga" och "moraliska" samhälle.

Det är svårt att säga, både om det skall vara fängelsestraff, och hur långa i så fall. Jag håller mig med uppfattningen om att Sverige behöver en omfattande reform av straff och straffskalor, så denna fråga får nog skickas in i den utredningen. Det viktigaste torde emellertid vara signalvärdet av att man kan inte acceptera att människor missköter sin föräldraroll hur mycket som helst och att det allmänna har legala muskler att göra något åt saken.
Citera
2019-07-21, 13:51
Medlem
Citat:
Då är ansvaret mitt. I alla fall det mesta av det. Självklart finns ett ansvar, om man kallar sig expert, för att inte ge allt för tossiga råd, men i slutänden är det den som köper som har ansvaret. Jag har köpt hus, så jag vet.
Men nu pratar vi alltå inte privat ekonomi utan ekonomi på samhällsnivå och där är det e.k. experter samt ekonomiskt politisk ansvariga att se till att inga "bubblor" uppstår för detta är DERAS jobb och inte privata husspekulanter.

Citat:
Ja, jag tycker den utmärkt illustrerar ett konservativt favoritcitat. "If it's stupid and works, it's not stupid." Något att fundera över.
Ja som sagt en utmärkt illustration över konservatismen en-faldighet, monotoni och stillastående tankemässigt, kulturellt och dynamiskt och totalt oförmåga vara en fungerande ideologi ur ett mänskligt helhetsperspektiv.

Konservatismen existerar bara i förhållande till vad andra ideologier har skapat, precis som denna monotona klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klin k-klink bara kan bli uthärdlig och "musik" i förhållande till resten av orkesterns bruk av alla övriga toner och klanger.

utan allt övrigt så blir det bara totalt meningslöst.

Citat:
De tar godvilligt en risk, och någon gång kan det hända att risken faller ut i en graviditet. Det är så sexuella risker fungerar.

Förvisso, det är även så andas, äta mat, röra sig och existera överhuvudtaget är att "godvilligt ta en risk" Och ingenstans vid dessa oönskade konsekvenser av all denna risktagning säger vi att det ska vara ett tvång för halva mänskligheten att tvingas "ta ansvaret" fast där finns lösningar man kan använda.

Konstigt hörredu.

Citat:
Etnicitetsfrågan är väl litet perifer i denna tråd, men den är ytterligt komplicerad, men likafullt blodigt allvar för många människor. Man kan exempelvis fundera på vad som skiljer de olika etniciteterna på Balkan, jämfört med i Norden. Svårt, men mycket viktigt. Något diskuterades frågan om medborgarskap vs etnicitet på amerikansk botten i dagens GMV.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=438&artikel=7266712

Jag skulle säga att det är en av de sätt att tänka som jag misstänker är på väg ut ur den mänskliga historien.

Citat:
Om Sverige skall överleva som nation, så är det helt nödvändigt att begränsa invandringen. Detta är numera nästan okontroversiellt. Det är också starkt önskvärt att uppmuntra återvandring. Se gärna denna diskussion: https://www.svtplay.se/video/20119600/min-sanning/min-sanning-sasong-11-hanif-bali

Suck, " sverige som geografisk plats kommer överleva människan flera ggr om.
Sverige som nation kan även den överleva just den etniska svenska DNA kombinationen. Det går alldeles utmärkt bilda en mänsklig civilisation på just denna plats med helt andra DNA kombinationer, elelr en mix av lite av varje inkl det svenska...går även kalla den för Sverige och är exakt lika mycket en "nation" enligt alla definitioner av detta begrepp.
Så nej, inte ett skit nödvändigt för nån överlevnad att begränsa annat mänskligt DNA än just vår variant av de tmänskliga DNAt.

Skulle Sverige som det ser ut idag eller "svenskar" enligt DNA elelr "svenskhet" så som vår kultur ser ut exakt idag 2019 försvinna i morgon dag, så ptja? lite sorgligt kanske men vet du faktiskt ingen större katastrof för mänskligheten. Svenskheten har dött ut flera ggr om. eftersom ja vad som klassats som "svenskt" har skiftat genom tiderna.
Vårt svenska DNA simmar runt lite överallt annars i norrmän och danskar ex.
likaså gör vår kultur.
OCH! som jag redan beskrivit, det är obönhörligen under ständig transformation ändå så jaaaa det kommer försvinna.

Citat:
Jag är för dåligt insatt i hur man numera i Vietnam ser på blandförhållanden mellan vietnameser och fransmän, dvs de fd kolonisatörerna. Att ett land har varit koloniserat torde påverka frågan, medan Sverige aldrig varit en koloni, så kanske är jämförelsen haltande. Möjligen kan man jämföra med de norska tyskepigerna och deras barn. I Sverige, skulle jag säga att barn som uppfostrats som svenskar, bland svenskar, i huvudsak blir svenskar. Men det är svårt att uttala sig allt för kategoriskt.

Så ? enligt dig var det alltså korrekt att plåga livet ur "tyskebarnen"? i "nationens" namn?

Citat:
Förlovning eller samboskap skulle kunna tänkas utgöra bevis. Jag är inte lika säker som Du på att vi behöver en sådan lag, mest vill jag lyfta fram att det en gång har funnits, och att det främst var kvinnor som gynnades av den, inte minst ekonomiskt.

Försök inte pådyvla dina horribla lagförslag på mig tack.
För nej vi behöver inte alls något av allt detta straffande, tvingande och plågande av varken kvinnor eller män, vi kan ha fri aborträtt så löser sig allt detta på en gång. Kvinnor vet utmärkt själva om de vill vara gravida och ta hand om barn. Detta behöver ingen annan alltså sitta och bestämma och kontrollera åt dem.
Kvinnor är vuxna människor med medborgerliga rättigheter förstår du, och inga som du eller nån annan ska äga eller kontrollera varken deras organ, sexualitet eller liv.

Citat:
Du gör mig mer och mer orolig. Förstår Du inte att ett klonat DNA är en exakt kopia? Det är därmed inte unikt som det DNA är som uppstår i konceptionsögonblicket. Skulle denna teknik förverkligas, kommer rätt mycket av det vi idag försanthåller att ställas på huvudet. Men, vi tar och väntar tills vi närmar oss det läget, vilket jag nog ändå tycker vi borde låta bli.

Förstår du att en människas DNA är en kloning av två andra människors DNA? som i sin tur är........
Finns alltså inget speciellt "unikt" med detta DNA.
Förstår du att hela poängen med DNA faktiskt är just kloning, DNA fungerar så att det är i en ständigt upprepad kloning av sig självt. i akt och mening att bevara viktig information genom livprocesserna.

Det som är det unika är just kombinationer, OCH läs nu noga...ska det vara just kombinationer vi ska värdera i samhället..så? här kommer frågan igen...varför då inte arbeta på att just få fram kombinationer och inte som du ex. sitta och fixera tillvaron på att bevara den svenska inte speciellt unika ( för vi är rätt många) DNA och tvångsföda så många renodlat "svenskt" DNA som möjligt.
Som sagt dina resonemang går runt i cirklar och biter sig själva i arslet om och om igen, sorgligt du inte verkar fatta detta.

Människans uppgift är att skapa vettiga samhällen där individer kan samarbeta bra och så många som möjligt trivs och kan blomma ut sina olika bidrag till övriga. Våra regler och lagar ska vara till för att åstadkomma detta i så hög grad som möjligt. Detta gör man via morötter, samarbeten, trivsel, frihet, trygghet, kärlek etc etc och INTE via tvång, straff, pisk, ofrihet.
Kvinnor ska själva få välja om, när, med vem de ska få barn. Detta skapar barn som får den absolut bästa garanterade förutsättningarna och också så "naturen" dvs evolutionen tänkt sig det hela.
Inte att män ska tvinga sig på kivnnor, eller att samhället ska tvinga kvinnor föda och ta hand om barn de inte vill föda eller ta hand om.
Minsta 3 åring fattar detta.

Däremot har vi ju verkligen en hel mängd DNA på denna planet som mer och mer verkligen börjar bli just unikt eftersom de existerar under starkt utrotningshot, för att det mänskliga DNAt tar alla resurser och plats.
men? jag antar detta DNA känns inte tillräckligt "unikt" för dig?

Citat:
I Sverige behöver de flesta inte göra aborter överhuvudtaget. Bortsett från de legitima orsakerna, så har vi ett socialt skyddsnät som utmärkt klarar de ytterligare barn som skulle tillkomma om året.

men för helvete, nu får du väl ändå ge dig?
Människor slutar inte ha sex för att man inför abortförbud.
preventivmedel slutar inte bära sin risk för att man inför abortförbud.
Kvinnor slutar alltså INTE!!!!! bli oönskad gravida för att man inför abortförbud.
Kvinnor upphör inte vara människor med egen vilja för att man inför abortförbud.

Abortförbud leder omedelbart till att kvinnor tvingas till livsfarliga ibland dödliga illegala aborter samt att en stor andel kivnnor dör i ex för tidig graviditet och förlossning eftersom de inte fick möjligheten till abort.
Det har detta förbud lett till i absolut 100% av alla nationer som nu har detta.

Där lite "objektivitet" för dig.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/osakra-aborter-en-helt-onodig-epidemi
Senast redigerad av Merapi 2019-07-21 kl. 14:02.
Citera
2019-07-21, 13:52
Medlem
forts:
Citat:
Emedan Du uppenbarligen inte inser vadd Du skriver, så borde jag avstå från denna diskussion, men mot bättre vetande skall jag ändå svara.

Ja, det är ett objektivt faktum att människan inte känner till allt som finns att veta om rymdens exakta beskaffenhet, men av det följer inte att det inte finns objektiva fakta som vi i en framtid skulle kunna tillgodogöra oss. Vi lär oss mer och mer - och framför allt lär vi oss vad vi objektivt vet inte är sant.

Precis det är ett objektivt faktum....att vi idag inte vet allt vad som är objektiv fakta om rymden.
Lika lite som man på nått sätt kan påstå att det skulle vara objektiv fakta att det är rätt att tvinga kivnnor föda mot sin vilja.
Fattar du?

Rätt och fel i männiksors värld, är inget "objektiv" fakta , utan enkom mänskliga åsikter om vad de tycker ska vara "rätt eller fel" i sina respektive samhällen.
Det enda som finns här som kan vara objektivt är på vilken fakta vi baserar dessa åsikter.

Och tar vid detta i just denna fråga: fri aborträtt så är min fakta alltså avsevärt mer objektiv än någonsin din.

Min fakta bygger nämligen på empiriska observationer/ statistik kring vad konsekvenserna blir.
Fullt levande människor, tänkande kännande med flera år på nacken av DNA kloning i full blom och 100% fungerande hjärnor, kommer dö/ lida.

Din "fakta" framtidens ännu ej existerande/ ofödda barn till "konceptionsögonblick måste räddas.. unikt DNA!!! .har jag förhoppningsvis vid det här laget ramponerat rejält till exakt vad det faktiskt är; sentimentalt förvirrat religiöst gojja.

Citat:
Då svarar jag igen: om vi anser att människoliv är särskilt skyddsvärda, vilket vi tenderar att göra genom historien, så får vi inte ta livet av människoliv godtyckligt, utan behöver ha ett försvarbart skäl. "Har inte lust just nu" är inte ett godtagbart skäl för abort, det är möjligen ett godtagbart skäl för att avstå från sex.

men kvinnor går att "ta livet av" lite godtyckligt så där via att förbjuda dem bestämmanderätt till sitt eget liv och kropp?
Människor med annan "felaktig" etnicitet går att ta livet av lite så där godtyckligt via att förvägra dem asylrätt? Möjlighet att fly undan vad det nu är de behöver fly ifrån?
ett konceptionsögonblick är INTE ett människoliv. men det råkar nu faktiskt kivnnor och invandrare vara.
Senast redigerad av Merapi 2019-07-21 kl. 14:06.
Citera
2019-07-21, 14:44
Medlem
Citat:
Du får gärna tycka det.

Det är ett betydande avstånd mellan "alltid" och "aldrig". Om alla, eller huvuddelen av kvinnorna, avstår helt från graviditet så dör mänskligheten långsamt ut. Man får tycka att det är bra om man vill, men enligt de principer som gäller i naturen så strävar alla individer och arter efter överlevnad, så Ditt sätt att resonera är lätt oroande.

Min typ av samhälle leder inte till att alla kivnnor slutar föda barn. Kvinnor vill i regel ha barn precis som män, men precis som män har de en önskan om att skaffa sina barn när detta fungerar bäst, de själva är mogna för uppgiften och villiga, för alla parters skull.
vad som däremot verkar leda till att frivilliga kivnnor faktiskt föder för få barn är samhällen där män inte hjälper till med sin egen avkomma.
Senast redigerad av Merapi 2019-07-21 kl. 14:52.
Citera
2019-07-21, 14:52
Medlem
Citat:
Nja, vi har redan idag socialnämnderna som fattar sådana beslut, eller avstår från att fatta dem när det passar, av olika skäl.

Det är svårt att säga, både om det skall vara fängelsestraff, och hur långa i så fall. Jag håller mig med uppfattningen om att Sverige behöver en omfattande reform av straff och straffskalor, så denna fråga får nog skickas in i den utredningen. Det viktigaste torde emellertid vara signalvärdet av att man kan inte acceptera att människor missköter sin föräldraroll hur mycket som helst och att det allmänna har legala muskler att göra något åt saken.

nej vi har ingen socialnämnd i Sverige idag som tvingar människor till icke önskvärda föräldraskap.

Säg mig Uven? Hade det inte varit enklare för ditt gravt obehagliga samhälle att vi införde TVÅNG på allmän basis, så det blev jämlikt och inte så slumpmässigt åtminstone? Alla måste skaffa och ta hand om barn vare sig de vill det eller inte, exakt lika från de tär 18. Se det som en allmän barnplikt.
1 barn per vuxen människa. De som inte klarar skaffa barn för egen maskin före 25 ska via lagen tvångsfördelas ett stycke barn.
Där så slipper vi allt detta STRAFFANDE i div fängelser där du ska stuva in en avsevärd stor andel av befolkningen, för att de nu inte vill det du vill att de ska vilja.
Citera
2019-07-21, 16:34
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Men nu pratar vi alltå inte privat ekonomi utan ekonomi på samhällsnivå och där är det e.k. experter samt ekonomiskt politisk ansvariga att se till att inga "bubblor" uppstår för detta är DERAS jobb och inte privata husspekulanter.

Dina formuleringar av experter och husköp förde onekligen tankarna till den privatekonomiska nivån. Men det förhåller sig i princip likartat den samhällsekonomiska nivån. Erfarenhetsmässigt vet vi att experter ofta har fel och att politisk ekonomi är i det närmaste ogörlig att långsiktigt utforma för att motverka bubblor och kriser, varför de enskilde måste själv ta ansvar och lära sig hur ekonomin fungerar. Därför tillhandahåller grundskolan ett minimum av samhällsekonomisk skolning, som förstås alltför många undviker att ta till sig.

Citat:
Ja som sagt en utmärkt illustration över konservatismen en-faldighet, monotoni och stillastående tankemässigt, kulturellt och dynamiskt och totalt oförmåga vara en fungerande ideologi ur ett mänskligt helhetsperspektiv.

Konservatismen existerar bara i förhållande till vad andra ideologier har skapat, precis som denna monotona klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klin k-klink bara kan bli uthärdlig och "musik" i förhållande till resten av orkesterns bruk av alla övriga toner och klanger.

utan allt övrigt så blir det bara totalt meningslöst.

Trots dessa utfall, så är det det monotona som gör humorn i framförandet. Konservatismen är inte bara ansvarsfull och klok - den är skojig också.

Citat:
Förvisso, det är även så andas, äta mat, röra sig och existera överhuvudtaget är att "godvilligt ta en risk" Och ingenstans vid dessa oönskade konsekvenser av all denna risktagning säger vi att det ska vara ett tvång för halva mänskligheten att tvingas "ta ansvaret" fast där finns lösningar man kan använda.

Konstigt hörredu.

Det är också ett betydande risktagande att vara embryo/foster - ca 20-25% avlivas. Det är, som Du nu vet, inte ett tvång att hantera sin graviditet, utan fastmer en naturlig följd av en sexuell relation.

Citat:
Jag skulle säga att det är en av de sätt att tänka som jag misstänker är på väg ut ur den mänskliga historien.

He he! Jag vill minnas att Albert Einstein menade att nationalismen var en mänsklighetens "barnsjukdom". Einstein förstod nog naturen bättre än politiken. Vi vet från ett stort antal platser i världen att etnicitet är en av de viktigaste faktorerna både bakom konflikter och bakom sammanhållning. Du får nog svårt att visa på några systematiska fakta som talar för att etnicitet är på väg ut.

Citat:
Suck, " sverige som geografisk plats kommer överleva människan flera ggr om.
Sverige som nation kan även den överleva just den etniska svenska DNA kombinationen. Det går alldeles utmärkt bilda en mänsklig civilisation på just denna plats med helt andra DNA kombinationer, elelr en mix av lite av varje inkl det svenska...går även kalla den för Sverige och är exakt lika mycket en "nation" enligt alla definitioner av detta begrepp.
Så nej, inte ett skit nödvändigt för nån överlevnad att begränsa annat mänskligt DNA än just vår variant av de tmänskliga DNAt.

Skulle Sverige som det ser ut idag eller "svenskar" enligt DNA elelr "svenskhet" så som vår kultur ser ut exakt idag 2019 försvinna i morgon dag, så ptja? lite sorgligt kanske men vet du faktiskt ingen större katastrof för mänskligheten. Svenskheten har dött ut flera ggr om. eftersom ja vad som klassats som "svenskt" har skiftat genom tiderna.
Vårt svenska DNA simmar runt lite överallt annars i norrmän och danskar ex.
likaså gör vår kultur.
OCH! som jag redan beskrivit, det är obönhörligen under ständig transformation ändå så jaaaa det kommer försvinna.

Vi som är etniska svenskar har som plikt att göra vårt bästa för att i evärdliga tider bevara ett svenskt Sverige - det som vi fått i arv från våra förfäder och som vi skall lämna efter oss till våra barn och barnbarn. Det är förvaltarskapstanken, som MP tycker så mycket om är det gäller naturen omsatt till kulturen.

Citat:
Så ? enligt dig var det alltså korrekt att plåga livet ur "tyskebarnen"? i "nationens" namn?

Nej, det vill jag inte påstå. Samtidigt kan man inte förvänta sig att barn till ockupationsmakten skall behandlas särskilt väl. Det är inte lösligt att hantera en sådan problematik på ett "rätt" sätt, det finns bara varianter av fel.

Citat:
Försök inte pådyvla dina horribla lagförslag på mig tack.
För nej vi behöver inte alls något av allt detta straffande, tvingande och plågande av varken kvinnor eller män, vi kan ha fri aborträtt så löser sig allt detta på en gång. Kvinnor vet utmärkt själva om de vill vara gravida och ta hand om barn. Detta behöver ingen annan alltså sitta och bestämma och kontrollera åt dem.
Kvinnor är vuxna människor med medborgerliga rättigheter förstår du, och inga som du eller nån annan ska äga eller kontrollera varken deras organ, sexualitet eller liv.

Hela detta resonemang bygger på att det ofödda barnet helt saknar rättigheter och blott är en cellklump som modern för förfara som hon vill med. Det anser inte jag, utan att det ofödda barnet har ett antal medfödda rättigheter, även om det inte själv kan formulera och artikulera dem.

Citat:
Förstår du att en människas DNA är en kloning av två andra människors DNA? som i sin tur är........
Finns alltså inget speciellt "unikt" med detta DNA.
Förstår du att hela poängen med DNA faktiskt är just kloning, DNA fungerar så att det är i en ständigt upprepad kloning av sig självt. i akt och mening att bevara viktig information genom livprocesserna.

Det som är det unika är just kombinationer, OCH läs nu noga...ska det vara just kombinationer vi ska värdera i samhället..så? här kommer frågan igen...varför då inte arbeta på att just få fram kombinationer och inte som du ex. sitta och fixera tillvaron på att bevara den svenska inte speciellt unika ( för vi är rätt många) DNA och tvångsföda så många renodlat "svenskt" DNA som möjligt.
Som sagt dina resonemang går runt i cirklar och biter sig själva i arslet om och om igen, sorgligt du inte verkar fatta detta.

Människans uppgift är att skapa vettiga samhällen där individer kan samarbeta bra och så många som möjligt trivs och kan blomma ut sina olika bidrag till övriga. Våra regler och lagar ska vara till för att åstadkomma detta i så hög grad som möjligt. Detta gör man via morötter, samarbeten, trivsel, frihet, trygghet, kärlek etc etc och INTE via tvång, straff, pisk, ofrihet.
Kvinnor ska själva få välja om, när, med vem de ska få barn. Detta skapar barn som får den absolut bästa garanterade förutsättningarna och också så "naturen" dvs evolutionen tänkt sig det hela.
Inte att män ska tvinga sig på kivnnor, eller att samhället ska tvinga kvinnor föda och ta hand om barn de inte vill föda eller ta hand om.
Minsta 3 åring fattar detta.

Däremot har vi ju verkligen en hel mängd DNA på denna planet som mer och mer verkligen börjar bli just unikt eftersom de existerar under starkt utrotningshot, för att det mänskliga DNAt tar alla resurser och plats.
men? jag antar detta DNA känns inte tillräckligt "unikt" för dig?

Konceptionsögonblicket är inte en kloning av två könsceller. Var har Du fått det ifrån? Hade så varit fallet hade fortplantning enbart varit en variant av inavel.

Citat:
men för helvete, nu får du väl ändå ge dig?
Människor slutar inte ha sex för att man inför abortförbud.
preventivmedel slutar inte bära sin risk för att man inför abortförbud.
Kvinnor slutar alltså INTE!!!!! bli oönskad gravida för att man inför abortförbud.
Kvinnor upphör inte vara människor med egen vilja för att man inför abortförbud.

Abortförbud leder omedelbart till att kvinnor tvingas till livsfarliga ibland dödliga illegala aborter samt att en stor andel kivnnor dör i ex för tidig graviditet och förlossning eftersom de inte fick möjligheten till abort.
Det har detta förbud lett till i absolut 100% av alla nationer som nu har detta.

Där lite "objektivitet" för dig.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/osakra-aborter-en-helt-onodig-epidemi

Nej, det hoppas jag inte att det gör - då dör nationen ut därför. Men sannolikt kommer man att bete sig litet mer ansvarsfullt. Tecken finns som tyder på att det går att förbättra människors sexuella beteendemönster.
Citera
2019-07-21, 16:38
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Min typ av samhälle leder inte till att alla kivnnor slutar föda barn. Kvinnor vill i regel ha barn precis som män, men precis som män har de en önskan om att skaffa sina barn när detta fungerar bäst, de själva är mogna för uppgiften och villiga, för alla parters skull.
vad som däremot verkar leda till att frivilliga kivnnor faktiskt föder för få barn är samhällen där män inte hjälper till med sin egen avkomma.

Så gör då det!

Upparbeta en god relation till en tillräckligt bra man, tillämpa fungerande preventivmetoder och kom överens om när det är läge att Ni skaffar barn och hoppas på att det inte är för sent. Detta görs av tusentals par årligen i Sverige.
Citera
2019-07-21, 16:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
nej vi har ingen socialnämnd i Sverige idag som tvingar människor till icke önskvärda föräldraskap.

Ingen tvingas lagligen att ha reproduktivt sex. Socialnämnderna sköter bl a tvångsomhändertagande av barn från olämpliga föräldrar.

Citat:
Säg mig Uven? Hade det inte varit enklare för ditt gravt obehagliga samhälle att vi införde TVÅNG på allmän basis, så det blev jämlikt och inte så slumpmässigt åtminstone? Alla måste skaffa och ta hand om barn vare sig de vill det eller inte, exakt lika från de tär 18. Se det som en allmän barnplikt.
1 barn per vuxen människa. De som inte klarar skaffa barn för egen maskin före 25 ska via lagen tvångsfördelas ett stycke barn.
Där så slipper vi allt detta STRAFFANDE i div fängelser där du ska stuva in en avsevärd stor andel av befolkningen, för att de nu inte vill det du vill att de ska vilja.

Jag påminner om:

Citat:
-Svarar hädanefter bara på seriösa inlägg, vill man ha svar från mig så får man alltså hålla sig ifrån personpåhopp, tjaffs, trams och halmbyggen-
Citera
2019-07-21, 17:14
Medlem
Citat:
Så gör då det!

Upparbeta en god relation till en tillräckligt bra man, tillämpa fungerande preventivmetoder och kom överens om när det är läge att Ni skaffar barn och hoppas på att det inte är för sent. Detta görs av tusentals par årligen i Sverige.

Det är exakt vad som görs idag....kivnnor och män upparbetar tillräckligt goda relationer och skaffar barn när deras relationer vill och kan klara uppgiften. I lugn och ro i deras egen takt.
Och vet du varför så pass många lyckas med detta? Jo. för att vi har fri aborträtt, så x% av svenska kivnnor tvingas alltså inte mot sin vilja att tvångföda barn alldeles för tidigt utan en bra relation och/ eller hjälp av en partner, vilket riskerar att de redan från början utsätts för stora risker av att hamna utanför eller som grupp hamna i gravt ojämställda förhållanden till män som grupp.

X% av alla svenskar tvingas heller inte in i relationer de egentligen inte vill leva i, eller är bra för dem eller deras barn att leva i, enkom baserat på ett "konceptionsögonblick" som blev till av misstag, och ett samhälle som ditt enkom fokuserat på att TVINGA in människor till något de inte vill, inte är redo för, eller inte klarar av.

På så sätt slipper svenkar i dagens samhälle en uppsjö risker av utanförskap, våld, barn som far illa, kivnnor som far illa, män som ar illa, fattigdom, social skam, spillt liv, spillda ambitioner, förlorad begåvning etc etc etc..

Förmodligen, om nu nåpgon forskning kan göras eller gjorts i saken en av de stora skälen till att västvärlden har haft den utvecklingstakt vi nu haft och kunnat skapa så pass bra samhällen som vi nu har i Europa.

Men? vad är väl alla dessa fördelar mot ett koncepionsögonblick "rätt!" att absolut få lov utvecklas i en kvinnas kropp mot sina föräldrar vilja, till människa som ska lida.

eller hur Uven? är ju jätteviktigt! och oerhört moraliskt! att människor fan ska lida och att DNA ska prioriteras över levande människor i alla lägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in