Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det är en tidlös visdom att man bör undvika lån och krediter, särskilt när det ser väldigt gynnsamt ut. Därtill bör man inte använda en belånad fastighet som säkerhet för fler lån. Regelverket bör hindra detta, men man har också ett ansvar själv. Du vet, ansvar - det där Du avskyr.
Tja om där sitter en bankman, en sk expert och säger att du kan göra det, för huset kommer ändå öka i värde så.....? Vems är ansvaret?
Detta är de sk. ekonomiska experternas jobb, kan de inte sköta den lilla biten, vad fasen ska vi då med dem till?
Citat:
Jag tror Du behöver skratta litet, Du verkar så neurotiskt inställd till vad Du tror är tvång.
https://www.youtube.com/watch?v=CwzjlmBLfrQ
Vad jag "tror är tvång"?
Jag garvar tillräckligt åt detta måste jag säga.
men söt film, hans "melodi" påminner lite om hur konservativa tänker.
Citat:
Du vägrar inse att det är en annan kropp, med vissa rättigheter, inuti kvinnans kropp, och har hon "släppt" in den i sig så kan hon inte utan god skäl avhysa densamma. Här finns en avgörande skillnad mellan man och kvinna emedan mannen inte kan överta det ansvaret.
Du vägrar inse att det är kvinnan du förbjuder och därmed utövar ett tvång mot.
Sen nej, kivnnor går inte med på att bli oönskat gravida, alt ditt; "släpper in ett foster" när de har sex med preventivmedel, ursäkta men nej, de tär exakt därför att de inte gör det som de använder preventivmedel.
Citat:
Du har, som så ofta, en alldeles för axiomatisk uppfattning om egentligen om betydligt mer komplexa begrepp. Etnicitet är komplicerat och kan inte enkelt reduceras på det sätt Du gör. Kanske är det därför Du inte förstår mina resonemang. Du skulle behöva ett betydligt mer analytiskt rörligt förhållningssätt till väsentliga begrepp.
mer "rörligt" än ditt då kanske?
Citat:
Vi skall så klart inte förbjuda andra etniciteter i Sverige. Var har Du fått det ifrån? Men självklart är Sverige svenskarnas land först och främst. Vad hade Du kallat mig om jag hade hävdat att fransmännen hade haft lika eller större rätt till Indokina än urbefolkningen?
Jag passar på att citera en känd debattör på Flashback:
Du vill slänga ut invandrare/ alt inte ha invandring, detta har du uttryckt flertal ggr.
så en vietnamesiska som får en bebis med en fransman som växer upp i Vietnam, då är detta land inte den bebisens? Nå? vilket land tillhör då denna bebis? hmm?
svara nu på den tack lille etnicitetexeprt.
Citat:
På vilket sätt är "uteblivet äktenskapslöfte" kopplat till "tvångsäktenskap"?
tvångsäktetnskap = tvinga människor att gifta sig mot sin vilja
lagrum för uteblivet äktenskapslöfte = ja? vad hade du tänkt dig för straff denna gång?
Och hur ska "äktenskapslöften" bevisas? förlovning? eller?
Inget sex innan man förlovat sig alltså annars får kvinnan "skylla sig själv" typ.
Citat:
Du borde veta skillnaden på mitt unika DNA och ett embryos nya unika DNA. Men jag förstår att Du vill undvika detta oomkullrunkeliga faktum.
Och vi förstår alla att du inte kan svara för dina s.k. argument i de4nna sak.
Nå? hur har ett konceptionsögonblick ett mer unikt DNA än ex ditt klonade DNA ex?
och hur är ett konceptionsögonblicks DNA mer heligt än ex 2 köncellers sekunden innan de blir ett konceptionsögonblick? hmm?
Varför är framtiden (barnet) för ett konceptionsögonblick såååååååå mycket mer värdefullt än alla de miljarders biljarders andra unika DNA kombinationer som vi lika mycket kunde länka manken till för att skapa/ låta leva....
Bara tänk på alla dessa barn!
Ska vi inte låsa in alla kivnnor så fort de nått könsmognad och tvinga dem föda maximalt antal av alla dessa framtida barn, är vi inte skyldiga dessa framtida liv detta?
Vi kan säkert rädda tja? hur många "framtida" barn kan man få ut ur en kvinnokropp om man anstränger sig lite? 20? 25? 30? De flesta får väl mens vid 15, sen hamnar de i klimakteriet runt 50 så däremellan har vi ju 35 år vi kan klämma ut lite "etniska" svenskar på.
Blir du nöjd då Uven?
Citat:
Vi har väl nästan inga illegala aborter?
I själva verket varierar aborttalen dramatiskt, och Sverige ligger som Du vet i topp. Även om vi inte på kort sikt kan helt ta bort de legala abortmöjligheterna, så borde man kunna enas om att anstränga oss för att drastiskt få ner aborttalen, inledningsvis till en nordisk normalnivå.
nej, vi har säkra och
legala aborter Uven, därför behöver kivnnor inte göra farliga illegala dito och därmed riskera sina liv.
men det tvingas de till i alla de länder som nu har abortförbud eller de mer strikta regler du är ute och fiskar efter.
kan du fan inte bara sluta lägga dig i vad andra människor ska göra med sina egna kroppar?
Citat:
Om jag förstår Dig rätt så menar Du att det är ett objektivt faktum att det inte finns objektiva fakta? Det tycks mig svårt att hantera intellektuellt, ty det får väl betecknas som ett oxymoron.
exakt så ja. tänk lite till på det och du kommer fatta.
kan ge dig en liknelse. är det en objektivt fakta idag att människan som art inte besitter objektiv fakta ( dvs empirisk bevisade, sakliga dito) kring ex. rymdens exakta beskaffenhet?
är detta påstående en objektiv sådan och inte subjektiv? NÅ uven?
Är mänsklighetens samlade moraler, ( vi har haft lite varierande genom tiderna) alla "objektiva" eller är de rätt ofta påhittade dito av nån gubbe i lustig hatt och klänning, som "påstår" sig fått informationen från "högre ort" just för att just denna moral ska kännas lite mindre påhittad av gubben i fråga?
så? då frågar jag igen,. är det verkligen VERKLIGEN Uven "objektivt" att hävda att det skulle vara "rätt" att tvinga kivnnor att bära och föda barn när de inte vill detta...och inte just ett "subjektivt" påhitt.
hmm?
Citat:
Människan bör styra sin reproduktion medelst preventivmetoder av allehanda slag.
Och fri aborträtt när preventivmedlen inte fungerar, eller inte tas i bruk av olika mänskliga skäl som ex våldtäkt, lögner, tvång, fylla, dumhet, mänsklighet etc etc.