2019-07-21, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-DRUNK
Kvinnor är oftast mer ömsinta och omhändertagande, dom har dessutom mycket lenare hud och finare kroppar än vad vi män har.

Det är just därför de suger på barnuppfostran.

Det bästa för barn är att bli lämnade vind för våg och få göra det som faller dem in och sen bli slagna utan att veta exakt varför.
Då växer de upp till manliga och lyckade män.
Citera
2019-07-21, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är just därför de suger på barnuppfostran.

Det bästa för barn är att bli lämnade vind för våg och få göra det som faller dem in och sen bli slagna utan att veta exakt varför.
Då växer de upp till manliga och lyckade män.

En balans mellan kvinnligt och manligt är att föredra enligt min mening.
Citera
2019-07-21, 04:23
Medlem
Citat:
En balans mellan kvinnligt och manligt är att föredra enligt min mening.

Nej, våldsbenägna män helt utan spärrar är de som driver utvecklingen framåt. Mot framtiden och vidare!
Citera
2019-07-21, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, våldsbenägna män helt utan spärrar är de som driver utvecklingen framåt. Mot framtiden och vidare!

Du verkar väldigt övertygad, kanske jag får tänka om.
Citera
2019-07-21, 05:34
Avslutad
Citat:
Du verkar väldigt övertygad, kanske jag får tänka om.

Hon lutar åt vansinnet. Hänt förr.
Citera
2019-07-21, 07:01
Avslutad
https://www.youtube.com/watch?v=YbsvFMEvPo4
Citera
2019-07-21, 09:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nä, även om jag kan ha respekt för vissa brottslingar, det finns hedervärda sådana, iaf i min bekantskapskrets så har jag valt att inte leva utanför lagen..
Men håll med om att det väl vore optimalt för kvinnor om ni spärrade in oss män och lät oss förgöra varandra så ni kunde para er med överlevarna som per definition har de starkaste generna. Låtsas inte som ni är några moder Theresa.
Så här ungefär.
https://m.youtube.com/watch?v=NFQm7xPrTX8

Jag har tävlat mot killar som är riktigt duktiga fighters, men som kanske hamnat lite på kant med rättvisan. Tror du de saknar kvinnlig uppmärksamhet?
Hyckleri är något kvinnor är, om inte bättre, så iaf jämnbördiga med män i. Att förneka sina biologiska drivkrafter slår däremot kvinnor män med hästlängder i.
Jag har faktiskt viss insikt i hur kvinnor fungerar sexuellt.

Även om jag föraktar vad de kriminella i samhället gör mot andra människor och avskyr dem för det, så kan man inte låta bli att imponeras av sådana historier som typ Alcatrazrymlingarna eller liknande. Om vi bortser från det kriminella brott de begått tidigare så krävs det en sjuhelsikes hjärna, kunskap, disciplin, mod och jävlar anamma för att genomföra något sånt!
Undrar om de överlevde...vad tror du?

Jag låtsas inte om någon moder Theresa, men jag gillar inte våld. Tror inte heller att andra kvinnor gör det på det stora hela taget, de flesta förstår att om en man är våldsbenägen mot andra män så är han det även mot kvinnan om hon går tillräckligt långt över gränsen. Men visst, det finns kvinnor som gillar att testa gränserna, det kan ju finnas någonting i spänningen som lockar. Det är kul tills det inte är det längre, så att säga...
Senast redigerad av Moment22x22 2019-07-21 kl. 09:10.
Citera
2019-07-21, 09:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Just så.
Återigen flyttar du fokus. Tror du verkligen att detta är ett vinnande koncept?

Alltså du har redan klargjort att du inte tänker bidra med någonting förutom hånfullhet så varför ska jag bry mig om vad som är ett vinnande koncept i mitt samtal här?
Citera
2019-07-21, 09:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vill du ha mitt favoritrecept på tillbakakaka?

Det du skriver är fullständigt snömos. Det finns bara ett sätt att visa att man är bäst.
Att du inte håller med säger mer om dig än alla de som faktiskt tävlar om att få bära den titeln och de som intresserar sig för att faktiskt ta reda på det.

Om du på allvar fortfarande vill hävda att kvinnor är bäst på att laga mat så duger inte ursäkten att de inte ville ställa upp, saknade drivkraften att vinna eller bli bäst osv.

Annars hade de ju självklart varit bäst...
Påminn mig gärna om vad tråden hette igen.

Är du en sån där som brukar säga åt folk att de inte fattar något när de inte håller med dig?
Då har jag ett förslag. Visa dem med exempel eller försök förtydliga det du påstår. Jag tar in alla respektfulla och genomtänkta argument och jag ändrar gärna åsikt om jag har fel.
Gör du?
Nej du verkar inte vara personen som gör det nä.
Citera
2019-07-21, 09:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
De får alla halvbögar med sig också. Men tänk nu lite.
För några år sedan gick svenska män in och resolut försökte rensa upp i det träsk som skall fungera som huvudstadens Metro eftersom kvinnor blev trakasserade allehanda marockaner, afghaner m.m när de begagnade sig av färdmedlet.

Vad hände då? Istället för att hjälpa till går kvinnor samman i nån jävla grupp, ”inte er fitta tack” eller vad fan den nu hette och indirekt uppmuntrar våldtäkter på sina systrar genom att attackera de som faktiskt försöker göra något åt problemet.
Vidare vill kvinnor ytterligare förstärka problemet genom att kalla män i stridsför ålder för barn. Kolla in den här skendräktiga kossan
https://m.youtube.com/watch?v=b5JTLccZBqg

Så det är väl en sak kvinnor är bättre på. Skapa kaos. Men det är egentligen inget ni rår för, ni vill naturligtvis biologiskt ha de starkaste generna till er avkomma och försöker därför få hanarna att slåss om er gunst för att säkerställa att att det är den starkaste som sätter på er. Oavsett hur det sker.

Det är därför jag säger att vi borde kunna få slå ihjäl varandra, framförallt i grupp, utan att ni kvinnor skall fjanta er med ert hyckleri.
Man mot man funkar också. Typ såhär
https://m.youtube.com/watch?v=NFQm7xPrTX8

Men det vill ni inte se, så ni låtsas som det regnar medan ni hoppas att kaoset ni orsakar inte drabbar era ägg.

Håller väl inte riktigt med om att kvinnor skapar kaos. De hjälper till att skapa förutsättningar för kaos, men själva kaoset är det männen som står för i 9 av 10 fall. Vissa män vill slåss, alldeles oavsett om det finns kvinnor i närheten. Vissa påstår att kriminalitet skulle vara sprunget ur uppmärksamhet från kvinnor, det köper jag inte en sekund. Tror uteslutande det handlar om en del ADHD-iga män som har ett behov av spänning i livet. De bara måste ha det!
Sedan finns där en stor hop av anhängare som har vuxit upp i fel social omgivning som åker med, dessa far väl tyvärr illa själv också ofta. Men de professionella kriminella män, typ maffiabossar och liknande, de gör det för egen del, för spänning, för snabba pengar...jag är helt övertygad!
Skulle en kvinna nappa på dem så är det ren bonus, men ingen drivkraft i sig.

Både män och kvinnor är lika delaktiga i detta så kallade kaos. För om kvinnor skapar förutsättningarna, så går männen rakt i fällan. Om männen vill ändra på sin mansroll som de anklagar kvinnorna för att ha skapat, så är det ju bara att de gör det. Om alla män hade tagit en gemensam hållning i att slopa macho och våldsattityden så hade kvinnor glatt fått para sig med det som finns att tillgå. Likadant gäller för kvinnor, om kvinnor hade slutat sminka sig, klä sig fint, göra sig till för män, så hade män glatt fått para sig med de kvinnor som finns att tillgå. Men alla hjälper till att spä på denna spiralen hela tiden...BÅDE MÄN OCH KVINNOR.

Hur som...det var ju tråkigt att svenska män inte var uthålligare än en debattartikel i tidningen då. Om de kunnat visa lite stake istället för att gråta på flashback vore kanske situationen annorlunda...
Fundera över det du,herr Frys!
Senast redigerad av Moment22x22 2019-07-21 kl. 09:35.
Citera
2019-07-21, 09:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vart har jag sagt det?
Jag har ett förslag. Sluta läs mellan raderna. Du är rätt dålig på det.

Kvinnor fantastiska på massor av saker. Bara det att män är bättre på det mesta. Utom att vara kvinnor. Och nej, inte alla män och inte alla kvinnor heller, men min åsikt är att det är meningen att vi ska komplettera varann och inte som den här tråden ger sken av, konkurrera med varann, för då förlorar kvinnor 99 ggr av 100.

Om feminister och resten av den offentliga debatten slutade hacka på män hela tiden, så skulle de inte heller möta så mycket mothugg från dem som tycker att män får ta emot oförtjänt mycket ovett och skitsnack hela tiden och dagligen. Detsamma gäller kvinnor generellt. De tvingas nästan in i debatten för att inte kallas könsförrädare, eller hängas ut som varje konservativ kvinna hängts ut om de inte är med och stödjer programmet.

De här stödtrupperna finns överallt. Jag är övertygad om att även du fått höra att: du måste göra si och så, för "våra rättigheter står under hot". Och fråga varje kvinna som gillar att klä upp sig och sminka sig om de får långa missunsamma blickar för att hon "gör sig till" för män.
Det har lett till längre kjolar, mindre urringningar, lägre klackar, mindre färg på sminket, mindre möda på hår och naglar osv, och de är troligen inte näjda förrän alla går i den svenska varianten av kommunist-kinas uniform, som för ett tag sen var Fjällräven från myrorna och Palestinasjal.

Har jag rätt eller fel?

Det är vad jag tycker.

Angående det fetade så vet jag inte om det är så det är. Kanske bland vuxna kvinnor men ungdomar klär fortfarande sig i väl utmanande kläder och utseendet verkar vara prio 1.
Frågan är snarare, varför ska man uppmuntra väldigt korta kjolar och höga klackar? Egentligen...? JAg tycker det är sunt att fokusera mindre på utseende generellt, och då pratar jag inte om att man ska se ut som en slashas, utan snarare att premiera naturligt utseende.
Det är sjukt som det är idag, att silikon, operationer e.t.c. är en del av mångas vardag, och att det blir det viktigaste i tillvaron för vissa människor.

Det är lika snyggt med lång kjol och det får kanske män att fokusera mer på att titta på ansiktet än någon annanstans. Det är faktiskt inte så himla kul att föra ett samtal med en man som fokuserar mer på kroppsdelar än själva samtalet. Jag har varit med om det flera gånger och det är inte så trevligt.
Visst, jag förstår att detta inte är något män direkt kan hjälpa, men man tycker iallafall inte att det borde klagas på långa kjolar o.s.v.

Jag vet inte om män kan föreställa sig detta, och det är väl där det skapas ett problem mellan män och kvinnor. Män anser att kvinnor är otacksamma för den sexuella uppmärksamhet de får, medans kvinnor vill ha annat än sexuell uppmärksamhet. SÅ män blir irriterade på kvinnorna och kvinnorna blir irriterade på männen för att de inte förstår.
Hur kul tror du det är om man spenderat en kväll med någon på krogen och så inser man att enda anledningen att personen pratat med en och förefallit trevlig var för att få med en hem? När man sedan nekar detta så blir det mer eller mindre sura miner och ett kort adjöss. Och nej, det har inte ingått en massa drinkbjussande!

Visst har man hört moralpoliser babbla om vad som bör och inte bör göras, men nu är inte jag någon person som har problem att stå för mina åsikter, tvärtom, jag kan gilla att vara provokativ. Alltid drar det igång någon
Citera
2019-07-21, 10:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så fort vi kommer till något mätbart objektivt som tex sjukskrivningar då är kvinnor sämre, men när det är något diffust som inte gått att mäta upp som immunförsvaret då påstår ni att kvinnor är bättre. Lol

Fantisera och tillverka offerkoftor är ni bra på stumpan men inte mycket mer.

Gällande immunförsvaret mot influensa finns det vetenskapliga studier som slår fast att kvinnor har bättre immunförsvar mot nämnda virusinfektion.

https://scopeblog.stanford.edu/2014/01/28/exploring-how-gender-affects-the-immune-system/

Forskarna mätte halten av immunsystem-molekyler i blodprov från män och kvinnor, och även mängden antikroppar mot influensavirus. De gjorde alltså objektiva mätningar.

(OT: Orsaker till kvinnors sjukskrivningar kan du läsa om här:

(FB) Kvinnor får i genomsnitt 4 MKR under sin livstid från män)

När du inte klarar av att bemöta mina argument utsätter du mig för personangrepp. Ditt beteende i den här diskussionen är så patetiskt. Om du saknar argument eller källor som kan styrka dina påståenden, så är det bästa du kan göra är att självmant sätta punkt för den här debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in