Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Okej, jag har fattat att du inte tycker det finns någonting som kvinnor gör bra och att män gör det mesta bra. Var det något annat?
Vart har jag sagt det?
Jag har ett förslag. Sluta läs mellan raderna. Du är rätt dålig på det.
Kvinnor fantastiska på massor av saker. Bara det att män är bättre på det mesta. Utom att vara kvinnor. Och nej, inte alla män och inte alla kvinnor heller, men min åsikt är att det är meningen att vi ska komplettera varann och inte som den här tråden ger sken av, konkurrera med varann, för då förlorar kvinnor 99 ggr av 100.
Om feminister och resten av den offentliga debatten slutade hacka på män hela tiden, så skulle de inte heller möta så mycket mothugg från dem som tycker att män får ta emot oförtjänt mycket ovett och skitsnack hela tiden och dagligen. Detsamma gäller kvinnor generellt. De tvingas nästan in i debatten för att inte kallas könsförrädare, eller hängas ut som varje konservativ kvinna hängts ut om de inte är med och stödjer programmet.
De här stödtrupperna finns överallt. Jag är övertygad om att även du fått höra att: du måste göra si och så, för "våra rättigheter står under hot". Och fråga varje kvinna som gillar att klä upp sig och sminka sig om de får långa missunsamma blickar för att hon "gör sig till" för män.
Det har lett till längre kjolar, mindre urringningar, lägre klackar, mindre färg på sminket, mindre möda på hår och naglar osv, och de är troligen inte näjda förrän alla går i den svenska varianten av kommunist-kinas uniform, som för ett tag sen var Fjällräven från myrorna och Palestinasjal.
Har jag rätt eller fel?
Det är vad jag tycker.